ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

 

سامسونگ و الجی دو نام برند پرطرفدار و مشهور در بازار مصرف الکترونیکی خانوار ایرانی است. اگر به دنبال یک خرید خوب لوازم الکترونیکی هستید حتما برندهای ال جی و سامسونگ جزء گزینه‌های انتحابی شما خواهند بود. برای همین در این مطلب ما تمرکز خود را برروی مقایسه خرید یک ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ کرده‌ایم. چون پیدا کردن و کشف تفاوت‌های بین ظرفشویی‌های این دو شرکت معتبر مشکل و سخت است، در همین راستا به سوالات: ظرفشویی ال جی بخرم یا سامسونگ ؟ آیا ماشین ظرفشویی سامسونگ به شما بهترین خدمات را خواهد داد یا ماشین ظرفشویی ال جی؟ ما قصد داریم در این مقاله دو برند ال جی و سامسونگ را که از مدل های بیشتری ظرفشویی در بازار ایران دارند را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه تفاوت هایی در رابطه با یک دیگر دارند.


ماشین ظرفشویی مدرن الجی یا سامسونگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


هنگامی که حرف ماشین ظرفشویی میاد وسط، سامسونگ و الجی مشخصا انتخاب‌های گسترده ای به کاربران می‌دهند. با این وجود با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید ماشین ظرفشویی مدنظر و مطابق نیاز خود را بخرید و با خیال راحت استفاده کنید. اما حالا بگوییم که ماشین ظرفشویی الجی یا سامسونگ چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

شستشوی آرام و بدون صدا ماشین ظرفشویی

در طول زندگی روزمره کار کردن ظرفشویی یک فرایند طبیعی و معمول است و اینکه ظرفشویی به طور آرام و بدون صدا کار خود را انجام دهد یک ویژگی مثبت به حساب می آید و سرو صدا می تواند آزار دهنده باشد. امروزه رقابت شدید بین برند سامسونگ و الجی برای ساخت ظرفشویی‌های ساکت‌تر و بدون سرو صدا است. نکته حائظ اهمیت این است که آیا شما یک ماشین ظرفشویی بدون سروصدا را ترجیح می‌دهید یا پرسروصدا؟ سطح صدای یک ماشین ظرفشویی در دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود و ماشین های ظرفشویی دارای سطح صدای 38 تا 45 دسی بل را به عنوان فوق العاده آرام و زیر 49 دسی بل بد نیست. باید بدانید که ظرفشویی های سامسونگ در سطوح سر و صدای کم بین 38 تا 50 دسی بل کار می کنند و ماشین های ظرفشویی ال جی در سطح صدای کمتر از 48 دسی بل.

سبک و طراحی ظرفشویی

هنگامی که حرف از سبک و طرح می‌شود، مهم است که مطمئن شوید ماشین ظرفشویی شما با سایر لوازم آشپزخانه، کابینت و استایل کلی آشپزخانه مطابقت داشته باشد. در حال حاضر طراحی یک ماشین ظرفشویی مدرن توسط برند الجی و سامسونگ بسیار عالی شده و طرح های سامسونگ و ال جی بسیار زیبا هستند. مدل‌های فولاد ضد زنگ و طرح های زرق و برق دار و سیاه و سفید و چراغ های ال ای دی آب که در آن ها طراحی شده، احساس لذت بخشی را به چشم های شما می‌دهند.

ماشین ظرفشویی مدرن الجی یا سامسونگ

طریقه شستشو و خشک کردن ماشین ظرفشویی

هر دو شرکت سامسونگ و الجی دارای آپشن‌های زیادی را در مدل‌های متنوع ماشین ظرفشویی خود قرار داده‌اند. سامسونگ با قرار دادن 7 گزینه شستشو در ظرفشویی های مدل بالا و 4 گزینه شستشو در مدل های پایین خود، انتخاب خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر الجی با حداکثر 9 یا 8 گزینه شستشو در همه مدل های خود ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی ال جی

ویژگی های منحصر به فرد در ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • WaterWall
  • Zone Booster

ویژگی های منحصربه فرد ظرفشویی ال جی

  • TrueSteam
  • QuadWash
  • DualZone
  • EasyRack

ویژگی های هوشمند ماشین ظرفشویی

هر دو ماشین ظرفشویی سامسونگ و الجی دارای مدل هایی هستند که به گوشی های هوشمند متصل می‌شوند.

ماشین ظرفشویی الجی بهتره یا سامسونگ

نوع موتور و مصرف انرژی ظرفشویی

مورتور، یکی از بخش های مهم ظرفشویی می باشد که تاثیر مستقیم بر مصرف انرژی دارد. از آنجا که تمامی ظرفشویی های سامسونگ و ال جی برچسب EnergyStar را دارا هستند و از موتورهای اینورتر بهره می برند، در مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند.

دوام و طول عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی سامسونگ یا الجی کمه کم دارای طول عمر 5 تا 7 سال هستند.

قیمت ظرفشویی الجی یا سامسونگ

قیمت ظرفشویی‌ها بستگی به مدل و امکاناتش دارد و نمی‌توان گفت که کدام یک ارزان‌تر و گران‌تراند ولی باید گفت که قیمت ظرفشویی سامسونگ به نسبت الجی کمی پایین تر در بازار ایران دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی سامسونگ

 


سایر ویژگی های ظرفشویی ال جی و سامسونگ


فولاد ضد زنگ داخل ماشین ظرفشویی الجی و سامسونگ

بخش فولاد ضد زنگ داخل ماشین ظرفشویی، به فرایند خشک کردن ظروف کمک بسیاری می‌کند. هر دو برند سامسونگ و ال جی از این ویژگی در تمامی مدل‌های خود استفاده کردنده‌اند.

فرایند خشک کردن بدون ذوب شدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

استفاده از المنت های گرمایی در ظرفشویی بسیار رایج شده است. اما حرارت باعث ذوب شدن میشه و ظرفشویی های ال جی و سامسونگ هر در حال حاضر پروسه بخارشویی را به خود اضافه کردن و با این کار ظرف‌ها را خشک می‌کنند.

قفسه سوم منعطف و قابل تنظیم ظرفشویی

سامسونگ یک قفسه قابل تنظیم رو در طبقه سوم قرار داده که باعث ایجاد فضای بیشتری می شود. ال جی هم این ویژگی را برای تمام قفسه استفاده کرده که می‌توان همه ظروف با سایزهای مختلف رو در همه قفسه‌ها قرار داد.

ویژگی جلوگیری از نشت آب در ظرفشویی

هر دو ظرفشویی سامسونگ و ال جی این آپشن را دارند که اگر نشتی آب در مخزن ظرفشویی اتفاق افتاد، بتوانیم آب را ببندیم.

ظرفشویی الجی بخرم یا سامسونگ

توانایی Handle کردن لود کاری جزئی

محصولات هر دو برند توانایی Handle کردن یک لود کاری کم با ذخیره هرچه بیشتر آب و انرژی رو دارند.


سخن پایانی در مورد انتخاب بین ظرفشویی سامسونگ یا ال جی


هر دو برند ال جی و سامسونگ ماشین ظرفشویی های مقرون به صرفه ای ارائه می دهند که بالاتر از حد متوسط هستند. یعنی در ازای پولی که هزینه می‌کنید دستگاه قابل توجه‌ای را از نظر ویژگی های منحصربفرد خریداری می‌کنید. شاید شما در حین خرید بیشتر تحت تأثیر شکل ظاهری این ظرفشویی‌ها و مخصوصا نوع استیل مشکی این محصولات قرار بگیرید. سامسونگ در محصولات ظرفشویی خود بر روی ویژگی بی صدا بودن و درب بازکن اتوماتیک که برای خشک کردن استفاده می شوند تمرکز کرده؛ درحالیکه ویژگی بخار واقعی ال جی نیز چشمگیر است و همچنین ماشین ظرفشویی ال جی دارای سیستم شستشوی چهارطرفه است که بهینه سازی فوق العاده ای را در مصرف انرژی و آب ارائه میدهد. با این حال ، هنگام تعویض ماشین ظرفشویی قدیمی ، هنوز فکر می کنیم که ممکن است گزینه های دیگری از ماشین ظرفشویی بوش هم در بازار وجود داشته باشد که ممکن است از ال جی و سامسونگ هم بهتر باشند. پس با دقت انتخاب کنید و نیازهای خود را بشناسید.

نظرات خود را با ابرکاوان در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.