مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

ماشین ظرفشویی بوش بهتر است یا سامسونگ؟

 

ماشین های ظرفشویی به عنوان یکی پرکاربردترین وسایل آشپزخانه که این سال ها از پرطرفدارترین وسایل در خانه محسوب می‌شوند همه روزه به تکامل خود ادامه می دهند و همیشه عملکردهای جدید و کیفیت بهتری را سال به سال به ارمغان می آورند.

در این مطلب از مقالات ابرکاوان می‌خواهیم به مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ بپردازیم و ویژگی ها و قابلیت های آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ
با وجود صدها مدل مختلف ، انتخاب ماشین ظرفشویی متناسب با نیاز و بودجه شما می تواند کمی ترسناک باشد. از این رو دو برند معتبر در تولید ماشین های ظرفشویی برند سامسونگ و بوش است که با توجه به کیفیت،کارایی و عملکرد خود طرفداران بسیاری در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند.

ما در نوشته به مقایسه دو برند ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ می‌پردازیم و در همین راستا به سوالات: ظرفشویی بوش بخرم یا سامسونگ ؟ آیا ماشین ظرفشویی سامسونگ به شما بهترین خدمات را خواهد داد یا ماشین ظرفشویی بوش؟ پاسخ می‌دهیم.

در حالی که طراحی ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ ممکن است به طور گسترده ای متفاوت باشد اما دارای یکسری مشخصات مشابه می باشند که مصرف کنندگان بیشتری را به خرید این دو برند ترغیب می کند. لوازم خانگی بوش در جهان از بهترین و پروفروش ترین محصولات به شمار می‌آیند، اما با وجود اینکه سامسونگ مدت زمان نسبتا کوتاهی است که به بازار لوازم خانگی روی آورده است این شرکت نیز به طور کامل در حال پیشرفت است و همیشه در خط مقدم پیشرفت تکنولوژیکی در محصولات خود خصوصا ماشین های ظرفشویی بوده است.

در این بررسی، ما قصد داریم به مقایسه ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ بپردازیم. به این ترتیب زمانی که شما قصد خرید دارید ما تفاوت های این دو برند تجاری، شباهت های آنها و مزیت های بزرگ آنها را به شما اطلاع می دهیم. بنابراین، ابتدا اجازه دهید مهمترین ویژگی های ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم و سپس ببینیم هر ویژگی در هر کدام از برندها در چه سطحی قرار دارد.
برای مقایسه ماشین های ظرفشویی سامسونگ و بوش با یک دیگر، مولفه هایی را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم به طور کلی تفاوت های این دو برند را در ساخت ظرفشویی مشخص سازیم.

ظرفشویی بوش و سامسونگ

 عملکرد آرام ماشین ظرفشویی

در مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ خبر خوب این است که هر دو برند بوش و سامسونگ ماشین های ظرفشویی بسیار ساکت و زیبایی ارائه می دهند. بوش بیشتر با تولید وسایل بی سر و صدا شناخته شده است که محدوده نویز یا صدای آنها بین 38 تا 50 دسی بل می باشد. سامسونگ نیز محدوده تقریبا مشابهی از 38 تا 55 دسی بل دارند. این نکته را بدانید که به طور معمول حجم سر و صدا در یک کتابخانه 40 دسی بل و یک مکالمه عادی آرام 50 دسی بل می باشد بنابراین از لحاظ ایجاد سر و صدا آنها مدل های بدی نیستند.
موفقیت در عملکرد آرام و چشمگیر هر دو تولید کننده را می توان ناشی از تمرکز آنها بر عایق بندی مناسب ، فن آوری پیشرفته موتور و همچنین تکنیک های شستشوی مورد استفاده آنها که باعث عملکرد تقریباً بی صدا می شود ، دانست.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی ال جی

طراحی ماشین ظرفشویی

بوش و سامسونگ دارای طراحی های خیره کننده و منحصر به فردی هستند که نمای زیبایی را برای آشپزخانه ها به ارمغان می آورند. بوش مدت زیادی در بازار بوده است اما هنوز هم متناسب با روند طراحی و تزئینات داخلی آشپزخانه ها ماشین های ظرفشویی تولید می کند. در همین حال، ماشین های ظرفشویی سامسونگ متفاوت از بوش نیست و دارای یک طراحی مدرن هستند. بوش بیش از 100 مدل مختلف ماشین ظرفشویی را تولید می کند. کاتالوگ وسایل براساس قابلیت ها و ویژگی های آنها طبقه بندی شده اند.

کمپانی بوش آلمان انواع مدل ها را با اندازه های مختلف به بازار عرضه کرده است تا مشتریان بتوانند براساس فضای آشپزخانه خود بهترین مدل را انتخاب کنند. در تصویر زیر طرح های مختلف ظرفشویی های بوش را مشاهده می کنید:

ماشین های ظرفشویی بوش
سامسونگ نیز در مجموع دارای 18 مدل ماشین ظرفشویی می باشد که در رنگ های ترکیبی مختلف به بازار عرضه می شوند. در میان این مدل ها، رنگ نقره ای بیشتر مورد علاقه مشتریان می باشد. در تصویر زیر شما انواع طراحی ماشین ظرفشویی های سامسونگ را مشاهده می کنید:طراحی ماشین ظرفشویی سامسونگ

عملکرد تمیز و خشک کردن ظروف

در ادامه مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ اجازه دهید به یکی از ویژگی های جذاب ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ یعنی قابلیت و توانایی تمیز و خشک کردن آنها نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی سامسونگ

برنامه های شستشو و آپشن ها

یکی از دلایلی که هر دو این شرکت ها ماشین های ظرفشویی تقریبا مشابهی دارند این است که آنها از برنامه ها و آپشن های پیشرفته روز در دستگاه های خود استفاده می کنند. همچنین نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر خانواده ها از یک یا دو چرخه شستشو در طول شبانه روز استفاده می کنند و در واقع بیشتر مورد علاقه هستند. هر دو برند حتی در مدل های پیشرفته 7 برنامه شستشو و 7 آپشن اضافی را ارائه می دهند. در اکثر دستگاه های این دو مارک برنامه های شستشوی سریع، شستشوی بهداشتی، ضد عفونی کردن، شستشوی مخصوص قابلمه ها و ماهی تابه ها و شستشوی شدید وجود دارد.

طراحی استیل ضد زنگ داخلی

خوشبختانه، هر دو از استیل ضد زنگ در طراحی داخلی ظرفشویی های خود استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که این استیل ضد زنگ تنها برای ارائه ظاهری زیبا نیست بلکه بخش جدایی ناپذیر از فرآیند خشک کردن ظروف است. این نکته را مد نظر داشته باشید که مدل های سری 1 بوش از دیواره های استیل ضد زنگ استفاده شده اند اما بخش پایینی آنها پلاستیکی می باشند. این مدل ها قیمت پایینی دارند تا بتوانند با مارک های دیگر مانند Whirlpool رقابت کنند.

ماشین ظرفشویی بوش در مقابل سامسونگ

خشک کن و درب اتوماتیک

این جایی است که دو شرکت راه های متفاوتی ارائه می دهند. بوش از فناوری خشک کن متراکم استفاده می کند که پیشرفته ترین تکنولوژی در زمینه خشک کردن ظروف می باشد و ضمن اینکه بهره وری انرژی بالایی دارد. با این فناوری، رطوبت توسط دیواره های استیل ضد زنگ جذب خواهد شد. در سال 2018، بوش این تکنولوژی را یک گام به جلو ارتقا داد و با پمپاژ گرمای اضافی به درون بخش های داخلی ظرفشویی در انتهای چرخه شستشو باعث خواهد شد که ظروف کاملا خشک شوند و بخار آب در پایان جذب دیواره های ظرفشویی شود و به قطرات آب تبدیل شوند و از بخش خروجی آب تخلیه شود.

ماشین ظرفشویی سامسونگ سامسونگ نیز از فناوری خشک کن متراکم در ظرفشویی های خود استفاده می کند اگر چه این تکنولوژی خشک کن به اندازه بوش پیشرفته نیست اما درب دستگاه اتوماتیک می باشد و مجهز به فناوری AutoRelease است که بیشتر در مدل های پیشرفته آن به چشم می خورد و پس از پایان شستشو درب ظرفشویی تا حدی باز خواهد شد تا بخار آب خارج شود.

تشخیص درجه سختی آب

مناطقی از کشور درجه سختی آب آنها بالاست باید خوشحال باشند که مدل هایی از ماشین ظرفشویی بوش قابلیت نرم کردن آب را دارند و به خوبی آب را تصفیه خواهند کرد تا میزان سختی آن کاهش پیدا کند.( راجب سختی آب بخوانید ) این ویژگی باعث خواهد شد که هم از ظروف حساس شما مراقبت شود و هم اینکه در پایان هیچ لکه ای بر روی ظروف باقی نماند. بوش این قابلیت را در مدل های سری 8 و مدل های Benchmark قرار داده است. در مدل های سری 3 و 5 نیز این قابلیت وجود دارد اما به اندازه سری 8 پیشرفته نمی باشد. در حال حاضر سامسونگ در ظرفشویی های خود این قابلیت را ندارد.

سبد سوم برای اقلام ریز

سبد سوم مخصوص ذخیره سازی اقلام ریز مانند قاشق چنگال ها در ماشین های ظرفشویی می باشد که بالاتر از سبدهای دیگر قرار دارد. وجود این سبد باعث خواهد شد که شما فضای بیشتری بارگذاری برای بشقاب ها، قابلمه ها و تابه ها داشته باشید. ماشین های بوش که دارای سبد سوم هستند در سه نوع مختلف می باشند.

Bosch-DW
مدل های پایین تر یا قدیمی تر با سبد سوم که برای بارگذاری لوازم ریز آشپزخانه عالی هستند. در این مدل ها سبد سوم به شکل V انگلیسی طراحی شده است و به شما امکان می دهد در سبد میانی اقلام بزرگتر را قرار دهید.

سبد سوم انعطاف پذیر که دارای بال هایی است و با لمس آنها به راحتی جا به جا خواهند شد و به شما این امکان را می دهند تا هر مکان آن را متناسب با اندازه قلم (مانند ملاقه) مورد نظر تنظیم کنید.

سبد ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ
سبد سوم با فناوری MyWay یک ویژگی منحصر به فرد است که برای ماشین های ظرفشویی لوکس بوش طراحی شده است. در این مدل ها، سبد سوم به گونه ای طراحی شده است که به شما اجازه می دهد کاسه ها را نیز درون آن قرار دهید.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ1
ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل DW80K7050 یک سبد سوم استاندارد برای بارگذاری اقلام ریز ارائه می دهد. مدل های پیشرفته سامسونگ مانند DW80M9960 دارای سبد سوم انعطاف پذیر با قابلیت Flextray می باشند. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، این یک رویکرد صرفه جویی در زمان است که مخصوصا هنگام تخلیه اقلام ریز و ظروف بسیار مفید می باشد.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

جلوگیری از نشت آب

هر دو برند به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت تشخیص نشتی آب را دارند و می توانند بلافاصله در صورت وجود هر گونه نشتی ورودی آب را قطع کنند. اساسا سنسورهایی در این ظرفشویی ها قرار دارند که قادرند نشتی آب را تشخیص دهند. بوش نسبت به سامسونگ دارای حفاظت پیشرفته تری نسبت به نشتی آب است و حتی نسبت به شلنگ ها نیز حساسیت نشان می دهد و اگر هر گونه نشتی آب وجود داشته باشد بلافاصله آب را قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

اصطلاحات خاص

اصطلاحات بازاری سامسونگ ممکن است گاهی اوقات گیج کننده باشد. از آنجا که اصطلاحات “StormWash” و “WaterWall” اغلب بر روی کمپین های بازاریابی استفاده می شود لازم است در مورد آنها توضیح کوتاهی دهیم.

اصطلاح WaterWall: تقریبا تمام ماشین های ظرفشویی از یک اسپری مورب برای توزیع آب استفاده می کنند. ماشین های ظرفشویی مدل بالای سامسونگ مجهز به اسپری آب مانند یک دیوار هستند که از یک طرف آب را به سمت دیگر اسپری می کنند.

ماشین ظرفشویی بوش بخرم یا سامسونگ
اصطلاح StormWash: ماشین های ظرفشویی مدل پایین تر تکنولوژی WaterWall ندارند و از بازوهای چرخشی معمولی برای توزیع آب استفاده می کنند. با این حال، سامسونگ در این ویژگی با افزودن یک نازل مخصوص (نازل دایره ای قرمز رنگ) در گوشه پایین و سمت چپ عملکرد آن را بهبود داده است.

دوام و طول عمر ماشین ظرفشویی

زمانی که در مورد دوام و طول عمر صحبت می کنیم ماشین های ظرفشویی بوش شهرت خوبی دارند. ظرفشویی های بوش حداقل 10 سال طول عمر دارند. علاوه بر این، خدمات پس از فروش آن نیز بسیار عالی می باشد. سامسونگ پس از چندین اشتباه در دوره 2009-2014 هم اکنون کیفیت ظرفشویی های آن بسیار بهتر شده و برای مدت زمان طولانی بدون هیچگونه مشکلی می توانند کار کنند.

قیمت ماشین ظرفشویی

با توجه به کیفیت و عملکرد مدل‌های مختلف ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ قیمت های هر کدام متفاوت است و قطعا قیمت ماشین های ظرفشویی بوش و سامسونگ نسبت به سایر ماشین های ظرفشویی ها بالاتر است.
مخصوصا برند بوش که عمدتا قیمت بالاتری دارد. البته باید این را در نظر داشت که قیمت ماشین های ظرفشویی بوش نسبت به کیفیت آن کاملا مناسب است.

جمع بندی

مقایسه دو برند ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

در خرید ماشین ظرفشویی توجه به قابلیت‌های آن و میزان مصرف انرژی و میزان مصرف آب در هربار شستشو از جمله نکات مهم و تاثیرگذار این محصول است. ما در مقاله از ابرکاوان سعی کردیم به مقایسه ماشین های ظرفشویی دو برند معتبر بوش و سامسونگ بپردازیم و به ویژگی ها و امکانات آن ها اشاره کنیم.

اگر به دنبال یک ظرفشویی با کیفیت بالا هستید و در عین حال عملکرد شستشوی فوق العاده ای از آن انتظار دارید، هر دو برند بوش و سامسونگ می تواند مناسب باشد. بوش سالهای سال است که ماشین های ظرفشویی با کیفیت بی نظیر به آشپزخانه ها عرضه می کند، اما سامسونگ هر چند که مدت زمان کمی است که به تولید ظرفشویی می پردازد اما در ساخت آنها از تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای استفاده می کند که مطمئنا تمام نیازهای شستشوی ظروف شما را برطرف می کند.

اگر شما هم تجارب خاصی در استفاده از این دستگاه‌ها دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.