آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از وسایل بسیار پر مصرف است و وجود هر اختلالی در آن می تواند زندگی روزمره ی شما را دچار مشکل کند. گاهی این خرابی به راحتی حل می شود و گاه نیاز به یک تعمیرکار ماشین لباسشویی جهت تعمیر ماشین لباسشویی دارید تا مشکل را برطرف کند. یکی از مشکلات متداولی که برای ماشین لباسشویی پیش می آید خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی است.

اگر آسیب وارد شده به این قطعه سطحی باشد می توان آن را تعمیر کرد، در غیر این صورت نیاز به تعویض آن می باشد که در این مقاله به بررسی چگونگی تعویض بلبرینگ خواهیم پرداخت. اگر می خواهید آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی را بصورت کامل و روان پشت سر بگذارید، با ما همراه باشید. این مراحل برای تمامی مارک ها از جمله ماشین لیاسشویی سامسونگ، ماشین لباسشویی دوو، ماشین لباسشویی اسنوا و تمامی برند ها کاربرد دارد.

 تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی نیازمند دانش و مهارت بالایی است. اگر مهارت کافی در این زمینه ندارید و احتمال آسیب رسیدن به وسایل وجود دارد، هتر است زمانی که اختلال ایجاد شده جدی بود با یک تکنسین تماس بگیرید. اگر مراحل تعویض به دقت انجام نشوند آسیب بیشتری به دستگاه می رسد و رعایت مراحل تنها توسط یک فرد کاربلد ممکن است.

 

چگونه بلبرینگ ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

بهتر است پیش از شروع به کار تمامی وسایل مورد نیاز را آماده کنید تا در زمان صرفه جویی کنید و زمانی که به ابزاری نیاز داشتید، آن را به راحتی در دسترس داشته باشید. برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی به وسایل زیر نیاز دارید.

بلبرینگ

  گریس

پیچ گوشتی

انبر

چسب مخصوص

چکش

تکه های چوب

 

 

✔ رعایت ایمنی

قبل ار انجام کار مطمعن شویدکه لوازم خانگی خود را در شبکه خاموش کرده اید. اتصالات را قطع کنید و فضای مناسب برای کار را فراهم کنید. وسایل را در دسترس بگذارید و با دقت مراحل را پیش ببرید.

 

✔ قسمت بالا و کنترل پنل را باز کنید

وان را از داخل ماشین لباسویی بیرون بیاورید و صفحه ی بالایی را با باز کردن پیچ ها جدا کنید. قدم بعدی برداشتن کشو دیسپنسر صابون است که در بیشتر ماشین ها با فشار دادن گرفتن به راحتی انجام می شود. سپس کنترل پنل را جدا کنید. بعد پیچ های زیر کشو جاپودری را باز کرده و  تمام سیم ها و اتصالت را به آرامی از برد الکترونیکی و یا تایمر ماشین لباسشویی  جدا کنید. اگر فکر می کنید اتصالات را از یاد می برید کافیست قبل از جدا کردن از آن عکس بگیرید و سیو کنید تا بعد از تعویض بتوانید به راحتی آن ها را سر جای خودشان بگذارید.

 

✔ برداشتن صفحه ضربه گیر کنترل پنل

پیچ ها را باز کنید و صفحه ای که جلوی کنترل پنل قرار دارد را نیز جدا کنید. این صفحه برای جلوگیری از آسیب دیدن کنترل پنل تعبیه می شود.

 

✔ جدا کردن اتصالات و شلنگ ماشین لباسشویی

شلنگ تخلیه اضطراری را نیز آزاد کنید. به طور معمول چهار پیچ وجود دارد که پانل جلویی را نگه می دارند که باید برداشته شود .شلنگ های  ورودی آب به جا پودری و خرطومی لاستیکی (جنت) زیر جاپودری را نیز در بیاورید.

✔ در آوردن کشوی جا پودری ماشین لباسشویی

جاپودری اصلی را باز کرده و تمامی پیچ ها و قسمت های ربوط به همدیگر را جدا جدا بگذارید تا برای سرهم کردن دوباره ی آن با مشکل مواجه نشوید. برای جدا کردن جاپودری همانطور که پیش تر گفته شد باید تمامی اتصالات و لوله هایی که به این قسمت وصل شده اند را به کمک انبردست و پیچ گوشتی باز کنید تا بتوانید کشوی جاپودری ماشین لباسشویی را جدا کنید.

 

✔ وزنه های ضد تعادل را بردارید

 حالا باید وزنه های متعادل را  حذف کنید. در ماشین های لباسشویی وزنه هایی برای متعادل کردن وزن آن به کار گرفته می شود. این وزنه ها گاه یکی در بالا و یکی در پایین نصب می شوند و در برخی مدل ها چندین وزنه برای بالانس کردن وزن دستگاه وجود دارد. در این مرحله آن ها را جدا کنید.

 

جدا کردن لاستیک داخل درب لباسشویی

لاستیکی که در قسمت جلویی ماشین قرار دارد از یک طرف به وان لباسشوی و از طرف دیگر به لباسشویی وصل است که از طریق تسمه و فنر بخ درب متصل می شود. لاستیک را ابتدا از دور درب دستگاه در بیاورید و بعد پیچ تسمه ی آن به وان را باز کنید.

 

✔ پنل پشتی و کمربند درایو را بردارید

پنل پشتی باید برداشته شود و پس از انجام این کار کمربند نشان داده می شود. این کمربند را باید با حرکت دادن آن به یک طرف از آن جدا کرد و سپس آن را به حالت چرخان درآورید. دقت کنید که انگشتان دستتان در این مرحله آسیب نبیند.

 

✔ جدا کردن المنت ها

المنت ها را به دقت جدا کنید. مراقب باشید قطعات صدمه نبینند و جای آن ها را حفظ کنید. در این مرحله نیز می توانید از آن ها عکس بگیرید تا با خیال راحت به جدا کردنشان بپردازید.

 

✔ موتور را جدا کنید

 سیم ها و پیچ ها را حدا کنید و موتور را به دقت در بیاورید. لهتر است این مرحله را با دقت انجام دهید و تمامی اتصالات را بررسی و سیو کنید.

 

جهت مطالعه مقاله تعمیر لباسشویی کنوود اینجا را کلیک نمایید.

 

✔ لوله های تخلیه را جدا کنید

لوله ی خرطومی که در زیر وان شست و شو تعبیه شده است را جدا کنید. سپس با کمک  شلنگ تخلیه  آب درون ماشین را به سرعت تخلیه کنید، با این حال ممکن است کمی آب بریزد پس بهتر است پارچه ای برای خسک کردن در دسترس داشته باشید. در آخر پیچ ها را باز کنید و لوله ها و اتصالات را در بیاورید.

 

✔ کمک فنر ها را باز کنید

محفظه ی شست و شو در هر ماشین لباسشویی توسط دو یا چند کمک فنر نگهداشته می شود. این کمک فنر ها در قسمت پایینی دستگاه قرار دارند و با پیچ به بدنه وصل شده اند. پیچ ها را باز کنید و کمک فنر ها را آزاد کنید.

 

✔ برداشتن وان شست و شو

در این مرحله می توانید به راحتی دیگ یا وان لباسشویی را تنها با جدا کردن گیره ها در بیاورید. مواضب باشید بدنه آسیب نبیند و تمامی اتصالات مربوط به این قطعه و تمامی قطعات دیگر را جدا جدا بکذارید.

 

✔ پیچ های دیگ شست و شو را بار کنید

چیزی نمانده است تا به محل قرار گیری بلبرینگ ماشین لباسشویی برسید.  تمامی پیچ ها را باز کنید. در این بخش به جایی می رسید که باید دیگ را از وسط ببرید. زمانی که داخل محفظه را باز کنید به لگن اصلی شست و شو می  رسید. لگن اصلی را بردارید و حالا می توانید بلبرینگ را ببینید.

 

جهت مطالعه مقاله تعمیر لباسشویی ویرپول اینجا را کلیک نمایید.

 

بلبرینگ لباسشویی در کجا قرار دارد؟

بلبرینگ های ماشین لباسشویی در قسمت پشتی وان شست و شو تعبیه می شوند. بلبرینگ جلویی بزرگ است و در قسمت پشتی چلیک قرار دارد. بعد ار آن یک بلبرینگ کوچک در دستگاه تعبیه شده است. با یک  فولی کش و یا زدن یک ضربه وان شست و شو را جدا کنید. مراقب باشید به شف و بلبرینگ ها آسیبی نرسانید.

 

 

وصل کردن بلبرینگ جدید

بلبرینگ های قبلی را با دقت جدا کنید و قطعات جدید را طبق مراحل زیر پیش ببرید.

 

نصب کاسه نمد و بلبرینگ

به کمک گریس بلبرینگ ها و کاسه ی نمد را در محل مورد نظر قرار داده و با ضرباتی کنترل شده، بطوریکه آسیبی به قطعات و بدنه نرسد، به آن ها ضربه بزنید تا زمانی که با قسمت انتهایی دیگ شست و شو تراز شوند.

 

گذاشتن چلیک شست و شو در دستگاه

چلیک را در محفظه بگذارید و به کمک پیچ ها آن را تعبیه کنید. تمامی پیچ ها را به دقت متصل و سفت کنید. می توانید از چسب برای آب بندی این قطعه استفاده کنید.

 

سرهم بندی دوباره ماشین لباسشویی

وان شست و شو را داخل اتاقک ماشین لباسشویی قرار دهد و به کمک فنر های نگهدارنده آن را به بدنه وصل کنید. اتصالات و بخش های مختلف را همانطور که جدا کردید تک تک سر جایشان بگذارید و تمامی این مراحل را با دقت انجام دهید.

با انجام این مراحل می توانید به تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی خود اقدام کنید. در هر مرحله تمامی جوانب را رعایت کنید و برای سرهم بندی از عکس ها یی که ذخیره کرده اید استفاده کنید. به یاد داشته باشید در صورت غافل شدن از جزئیات کوچک نیز آسیب های جدی به ماشین لباسشویی وارد خواهد شد. امیدواریم این مقاله در آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی به شما موفق عمل کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.