عیب یابی ماشین لباسشویی دوو و رفع مشکلات آن

 ماشین لباسشویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و با گذشت زمان قطعات آن مستهلک می شوند. این وسیله مانند دیگر لوازم خانگی ممکن است دچار اختلالاتی شود. گاهی این مشکل ساده است و با تنظیمات دوباره و یا اقدام جزئی رفع می شود. اما گاهی خرابی ماشین لباسش.یی دوو بسیار جدی بوده و نیاز به بررسی بیتشری خواهد داشت. در این مقاله به عیب یابی ماشین لباسشویی دوو DAEWOO می پردازیم و تمامی مشکلات رایج و راه حلشان را توضیح می دهیم.

بررسی برخی از مشکلات لباسشویی دوو

 

ماشین لباسشویی دوو DAEWOO شروع به کار نمی کند

اولین مورد در بررسی عیب یابی ماشین لباسشویی دوو کار نکردن لباسشویی می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل قطع بودن جریان برق بوجود آمده باشد. جریان برق را چک کنید و در صورت ادامه داشتن مشکل کابل را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است قطعی برق با قطع و وصل کردن دوباره ی دستگاه حل شود. همچنین زمانی که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته نشده باشد، دستگاه شروع به کار نمی کند. از بسته بودن درب مطمعن شوید و برنامه ی انتخاب شده را دوباره چک کنید.

آب وارد محفظه ی ماشین لباسشویی نمی شود

دومین مورد عیب یابی ماشین لباسشویی دوو  خراب بودن شیر آب لباسشویی می باشد. ممکن است شیر آب باز نشده باشد. بعد از باز کردن شیر آب لوله ی ورودی آب را چک کنید. اگر پیچ خورده بود آن را باز کنید تا مشکل برطرف شود. گاهی نیز به دلیل بسته شدن فیلتر لوله ی آب، دستگاه قادر به انتقال آب به داخل محفظه نخواهد بود. کافیست فیلتر لوله ی آب ورودی را تمیز کرده و دوباره دستگاه را روشن کنید.

 

آب ماشین لباسشویی دوو تخلیه نمی شود

در اینجا مشکل از لوله ی تخلیه آب می باشد. لوله ی تخلیه را بررسی و قسمت خروجی آب به داخل فاضلاب را نیز چک کنید. اگر مشکل از این قسمت نبود، فیلتر پمپ را تمیز کنید. توجه کنید که گاه فیلتر پمپ نیاز به تعویض دارد زیرا دیگر عملکرد مناسبی ندارد.

 

دیگ شست و شوی ماشین لباسشویی دوو نمی چرخد

این مشکل به دو دلیل اتفاق می افتد. زمانی که حجم لباس ها بسیار کم و یا بسیار زیاد است ماشین لباسشویی نمی چرخد. به حجم استاندارد دستگاه نگاهی بیاندازید و مطمعن شوید 40 درصد از ورن مشخص شده را پر کرده اید. همچنین بیش از 80 درصد توانایی لباسشویی در آن لباس قرار ندهید. حتی زمانی که بچرخد لباس ها را به خوبی شست و شو نمی دهد.

 

ماشین لباسشویی دوو لرزش و سر و صدای بالایی دارد

ترانزیت ماشین لباسشویی احتمالا دچار مشکل شده است، کافیست چفت های ترانزیت را باز کنید تا مشکل حل شود. حواستان به تراز بودن دستگاه نیز باشد. ماشین لباسشویی را روی سطح صاف و کاملا هموار بگذارید. گاهی خانه ها کمی شیب دارند و قرار دادن دستگاه در نقاط شیب دار باعث خرابی و بروز اختلال خواهد شد.

 

از جا پودری ماشین لباسشویی کف بیرون می آید

کافیست تا مقدار مواد شوینده را کمتر کنید. برای آگاهی از میزان استاندارد استفاده از مواد شوینده از دفترچه ی راهنما کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی DAEWOO ناگهان از کار می افتد

توقف ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. این توقف گاه بعد از شروع موتور به کار پیش می آید. گاه نیز وسط شست و شو متوجه می شوید که دستگاه دست از کار کشیده است. دلایل آن می نواند خرابی میکروسوئسچ، خرابی زبانه و قفل درب، خرابی تایمر، اختلال در موتور و یا نوسان برق باشد. برای پیدا کردن مشکل و حل آن در این مرحله لهتر است از یک متخص تعمیر ماشین لباسشویی دوو کمک بخواهید، زیرا در صورت تعمیر و تشخیص اشتباه آسیب های جدی تر به دستگاه وارد خواهد شد.

 

پس از شست و شو آب کثیف تخلیه نمی شود

تخلیه نشدن آب ماشن لباسشویی پس از شست و شو احتمالا به خاطر انسداد و  گرفتگی لوله ی تخلیه و یا خرابی پمپ تخلیه می باشد.لوله ی تخلیه و پمپ را تمیز کنید. اگر مشکل همچنان پا برجا بئد یعنی باید قطعه ای که خراب شده را تعویض کنید. بهتر است در این مرحله از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید. اگر برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو ی خود به یک تکنسین کاربلد و حرفه ای نیاز داشتید می توانید بخه همکاران ما از طریق شماره های درج شده در سایت زنگ بزنید. مجموعه ی ابرکاوان آماده ی ارائه ی بهترین خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

 

دور تند ماشین کار نمی کند

در صورت برئز این مشکل لباس ها به خوبی خشک نمی شوند. این مشکل می تواند به علت خرابی خازن راه انداز دور تند باشد. پس از تست خازن اگر خراب بود نیاز به تعویض دارد. اگر خازن سالم بود ممکن است به دلیل نرسیدن ولتاژ مناسب برای چرخش دور تند این اختلال ایجاد شده باشد. برای تشخیص این مشکل سیم های رابط موتور را جدا کرده و سیم دور تند را پیدا کنید. دﺮ صورتی که با اتصال ﺑﻪ ﺑﺮق، دور ﺗﻨﺪ ﻣﻮﺗﻮر ﻋﻤﻞ کرداشکال در ولتاژ از تایمر به آن نتقال پیدا نمی کند. سیم ها را با فاز متر چک کنید و در صورت سلامت سیم ها، صفحه کنتکت تایمر را تمیز کنید.

 

دستگاه آبگیری می کند اما موتور شست و شو از کار افتاده است

این مشکل ممکن است به دلیل خراب بودن خازن راه انداز، خرد شدن یاتاقان و یا خرابی موتور باشد. اگر پس از آبگیری موتور صدای عجیبی ایجاد کرد ولی حرکت نکرد، مشکل از خازن راه انداز می باشد. خازن معیوب را تعویض کنید.

زمانی که یاتاقان خرد شود، محور درام در موقعیت گرییاژ قرار می گیرد. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و بعد یاتاقان ها را مورد بررسی قرار دهید. لازم است با تعویض یاتاقان ها کاسه ی نمدی دستگاه را نیز عوض کنید. گاهی به دلیل رسوبات جمع شده در چلیک دستگاه قدر به کار کردن نیست.

ممکن است عیب از موتور نیز باشد. ابتدا سیم های دور کند را چک کنید. در مرحله ی بعد به کمک ﺧﺎزن راه‌انداز، ﻣﺪاری را ﻣﺴﺘﻘﻞ از ﺳﯿﻢ ﺑﻨﺪی ﻣﺪار برقرار کرده و اﮔﺮ ﺑﺎ اﺗﺼﺎل ﺑﺮق، دور ﮐﻨﺪ شروع به کار کرد، ﻣﻮﺗﻮر ﺳﺎﻟﻢ است و سیم ها دچار اشکال شده اند. در صورتی که ﻣﻮﺗﻮر ﺣﺮﮐﺖ ﻧﮑﺮد باید با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی حرفه ای تماس بگیرید. ابرکاوان با کادری مجرب آماده ی برطرف کردن هرگونه مشکل و تعیر ماشین لباسشویی دوو شما می باشد.

 

آب ماشین لباسشویی گرم نمی شود

این اختلال به خاطر خرابی هیتر بوجود می آید. برای عیب یابی کافیست سیم‌های راﺑﻂ ﻫﯿﺘﺮ را ﺟﺪا کنید و ﺑﺎ استفاده از  ﯾﮏ ﺳﯿﻢ ﻣﺨﺼﻮص، برق ۲۲۰ ولت را مستقیماً و برای ۱۰ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﺘﺮ وصل و سپس برق را قطع کنید. اگر پایه های هیتر گرم شوند به معنای این است که اﻟﻤﻨﺖ ﺳﺎﻟﻢ است اما ﺑﺮق دریافت نمی کند. برای رفع این مشگل تایمر را چک کنید و تنظیمات آن را طبق دفترچه ی راهنما بازیابی کنید. اگر مشکل از تایمر نبود  ﺳﯿﻢ راﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی ﻗﻄﻊ می باشد. سیم را عوض کنید. گاهی هیتر سالم است و جریان برق نیز در آن برقرار است اما سطح المنت مسدود شده است. کافیست سطح المنت ها را تمیز کنید و چلیک را نیز از رسوبات پاک کنید.

 

زمانی که ماشین لباسشویی روشن است آب نشتی می کند

این یکی از مشکلات رایج است که برای انواع ماشین های لباسشویی رخ می دهد. با توجه به اینکه محل نشتی متفاوت است، راه حل های آن نیز مختلف خواهد بود. برای حل مشکل کافیست درپوش یا پنل ﭘﺸﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی و درپوش بالایی را از دستگاه ﺟﺪا کنید و بعد لباسشویی را به برق وصل کنید. حالا می توانید محل نشتی را تشخیص دهید. اگر رابط های پلاستیکی باعث نشتی شده اند باید به تعویض آن ها اقدام کنید. اگر مشکل از شکستن مخزن مواد شوینده، واتر پمپ و یا هریک از آن ها بود، آن قطعه باید تویض شود.

 

لباسشویی مرتباً در ﺣﺎل آﺑﮕﯿﺮی اﺳﺖ و ﻋﻤﻞ آﺑﮕﯿﺮی ﻗﻄﻊ نمی‌شود

زمانی که آب ماشین لباسشویی هنگام شست و شو زیاد است و این مقدار از شیشه ی محفظه قابل دید است؛ شیر ورودی آب خراب است. اگر زمانی که دستگاه به برق متصل نیست، بازهم آب وارد دستگاه می شود، شیر دچار مشکل شده است. در غیر این صورت اگر با قطع برق کار ماشین نیز مختل شد، تایمر ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است. گاه نیز شلنگ ورودی خراب است. برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی در چنین شرایطی باید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی ماهر کمک بگیرید.

 

ماشین لباسشویی خاموش است اما با باز شدن شیر آب آبگیری می کند

این مسکل احتمالا به خاطر خرابی تایمر و یا شلنگ ورودی است. تایمر را چک کنید و تنظیماتش را طبق استاندارد های دفترچه ی راهنما بررسی کنید. در صورتیکه شلنگ ورودی خراب بود به تعویض آن اقداک نمایید.

 

بدنه ماشین لباسشویی DAEWOO برق دارد

ممکن است یکی از قطعات الکتریکی دارای برق اتصال به بدنه باشد. سیم‌های راﺑﻂ همه ی قطعات  مصرف‌کننده‌ لباسشویی از جمله ﭘﻤﭗ، ﺷﯿﺮ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ، واترپمپ، ﻫﯿﺪرو اﺳﺘﺎت و ﻫﯿﺘﺮ را ﻗﻄﻊ کنید و بعد بوسیله ی ﭼﺮاغ ﺳﺮی ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮی ﻗﻄﻌﻪ ای که دچار اختلال شده است را تشخیص داده و تعمیر و یا تعویض نمایید. این مشکل به دلیل خرابی سیم های رابط نیز پیش می آید. اﮔﺮ ﻗﻄﻌﺎت اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﺳﺎﻟﻤ باشند،مشکل از سیم ها است. سیم ها را بررسی کرده و سیم معیوب را تعویض کنید.

 

پودر در ماشین لباسشویی حل نمی شود

 گاهی فیلتر شیر الکتریکی نیاز به تمیز شدن دارداگر این قطعه کثیف باشد ﻓﺸﺎر آب ورودی ﺑﻪ ﺟﺎﭘﻮدری ﮐﻢ می شود. درنتیجه تمام پودر ریخته شده در جاپودری حل نمی شود. ﻓﯿﻠﺘﺮ را از ﺷﯿﺮ ﺟﺪا کنید و تمیز کنید. در آخر آن را جاسازی کنید تا مشکل حل شود. در صورت تمیز بودن این قطعه ممکن است جاپودری کثیف شده باشد. ماشین لباسشویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور زمان به دلیل مرطوب بودن فضای جاپودری در آن رسوب جمع شده و خشک می شود. به تدریج که مقدار این حجم زیاد شود به یک مشکل بزرگتر تبدیل می شود. جاپودری را در بیاورید و پس از شستن آن را در جایش قرار دهید. در آخر سعی کنید از پودر ماشین لباسشویی مناسب و به مقدار لازم، نه کمتر و بیشتر، استفاده کنید.

با توجه به نکات گفته شده می توانید به راحتی به عیب یابی ماشین لباسشویی دوو DAEWOO بپردازید. به یاد داشته باشید تنها مشکلات کوچک را می توانید به تنهایی حل کنید و برای تعمیرات تخصصی باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. اگر برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به تکنسین حرفه ای نیاز داشتید با ما تماس بگیرید.

 

جهت مطالعه مقاله تعمیر لوازم خانگی گلگنا اینجا را کلید کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.