آموزش تصویری نحوه تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

در این مقاله به کاربرد لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، انواع لاستیک دور درب لباسشویی، تعویض لاستیک دور درب لباسشویی، نحوه تمیزکردن لاستیک دور درب لباسشویی، انواع لاستیک دور درب لباسشویی و خرابی لاستیک دور درب لباسشویی و آنچه که نیاز است درباره ی لاستیک دور درب لباسشویی بدانید می پردازیم.

ماشین لباسشویی نیز مانند سایر لوازم خانگی در رفاه و آسایش زندگی روزمره بسیار تاثیرگذار است. بنابراین نگهداری و سرویس ماشین لباسشویی به عمر و عملکرد بیشتر کمک می کند، از اجزای مهم اما به نظر ساده ماشین لباسشویی لاستیک دور ماشین لباسشویی است که ممکن است باکتری های زیادی در این قسمت تجمع کنند و حتی در بسیاری از موارد کپک دور لاستیک درب ماشین لباسشویی نیز دیده شده که وبرای شما مشکلاتی را ایجاد می کنند.

 

کاربرد لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

از اساسی ترین قطعه های ماشین لباسشویی درب آن است، که خود از اجزایی تشکیل شده است. لاستیک دور درب یکی از این اجزاست که در واقع کاربرد لاستیک دور درب لباسشویی پوشاندن فضای خالی مابین بدنه ماشین لباسشویی و ظرف اصلی شستشو ماشین لباسشویی است. کاربرد لاستیک دور درب لباسشویی این است تا سر و صدای ناشی از کار کردن ماشین لباسشویی را کم کند. فرض کنید لاستیک دور درب  ماشین لباسشویی نرم و لاستیکی نبود ، در آن صورت ماشین لباسشویی سر و صدای بلند و تکان های شدید شروع به کار می کرد.

مورد دیگر کاربرد لاستیک دور درب  لباسشویی جلوگیری از نشت آب هنگام کار کرد ماشین لباسشویی است، در واقع لاستیک دور درب لباسشویی حایلی و مرزی برای ظرف اصلی شستشو و شیشه هست که از شکسته شدن شیشه در زمان کار کردن ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

 

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به لاستیک دور درب معمولی و ساده، لاستیک دور درب تک سوراخ و لاستیک دور درب با چراغ تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح مختصر انها می پردازیم.

 

لاستیک دور درب معمولی و ساده: این نوع لاستیک دور درب  لباسشویی ساده و معمولی هستند و تفاوت آنها این است که بر روی آن ها شیاری وجود ندارد تعویض و تعمیر این لاستیک بسیار آسان است .

 

در لاستیک دور درب تک سوراخ : یک شیار برای چرخش آب روی آن شیاری روی آن در نظر گرفته شده است که لاستیک با یک شلنگ به محفظه جاپودری ماشین لباسشویی وصل است و در زمان کار کردن ماشین لباسشویی از طریق این سوراخ آب بر روی لباس ها منتقل می شود.

 

لاستیک دور درب با چراغ : این لاستیک دور درب نسبت به سایر لاستیک های دور درب دیگر جدید تر و گران تر است که در روی ان دو شایر در نظر گرفته شده و یکی از شیارها ها برای سیستم گردش آب و سوراخ دیگری برای لامپ ماشین لباسشویی است. همچنین اندازه این لاستیک دور درب از بقیه لاستیک های دور درب بزرگتر است. تنها مشکل این نوع  لاستیک نصب آن است و  نیاز به تجربه و مهارت بسیاری دارد و باید برای وصل کردن  آن از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید .

خرابی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

در این قسمت به سوالات رایج درباره مشکلات لاستیک دور درب لباسشویی به صورت مختصر پاسخ می دهیم. اما در صورت نیاز به  تعویض لاستیک ماشین لباسشویی بوش، تعویض لاستیک دور درب  لباسشویی سامسونگ و سایر برندهای ماشین لباسشویی می توانید با شماره های موجود درسایت تماس بگیرید.

سیاهی و تغییر رنگ لاستیک دور درب ماشین لباسشویی : برای برطرف کردن این مشکل باید بعد از کار کردن ماشن لباسشویی درب آن را باز بگذارید و همچنین درب آن را کاملا خشک کنید زیرا لاستیک دور درب به علت رطوبت سیاه می شود. بنابراین تمیز کردن لاستیک دور درب  لباسشویی برای عملکرد بهتر ماشین لباسشویی ضروری است.

کپک زدن لاستیک دور درب لباسشویی : در صورت تمیز نکردن ماشین لباسشویی بعد از کار کردن ،گرما و همچنین رطوبت در این قسمت باعث به وجود امدن کپک و تجمع باکتری ها در درب ماشین لباسشویی می شود، این مسئله مشکلاتی برای شما به وجود می اورد. جمع شدن باکتری ها در این قسمت برای سلامتی افراد نیز مسئل ساز خواهد بود خصوصوا افرادی آلرژی و حساسیت های پوستی دارند این مسئله از حساسیت بیشتری دارد.

پاره شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی : اگر با این مشکل روبرو شدید چاره ای جز تعویض لاستیک دور درب  لباسشویی ندارید. زیرا کوچکترین پارگی این لاستیک باعث می شود مشاین لباسشویی به درستی کار نکند و آب نشت پیدا کند.

 

سر و صدای لاستیک دور درب ماشین لباسشویی : توصیه می شود از جرم گیر برای تمیز کردن لاستیک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

باز نشدن درب ماشین لباسشویی : درب ماشین لباسشووی شما ممکن است به دلیل موارد زیر باز نشود :خراب بودن قفل درب – خرابی لاستیک دور درب – کار نکردن میکروسوئیچ درب – خراب بودن زبانه ی قفل – آسیب فیزیکی به درب – مقدار زیاد لباس ها- شکسته شدن دستگیره- خرابی دکمه ی باز و بسته کردن ماشین لباسشویی- چشمک زدن صفحه نمایش

تعویض لاستیک دور درب لباسشویی

برای تعویض لاستیک دور درب  لباسشویی آزمایش، تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی ال جی و تعویض لاستیک دور درب  لباسشویی ال جی از خدمات نمایندگی تعمیرات لباسشویی ابرکاوان کمک بگیرید. ابرکاوان  نمایندگی تعمیرات اواع لباسشویی بوش ، نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی و نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ و سایر برندهاست. همچنین برای تعمیر ماشین لباسشویی از خدمات ابرکاوان بهره مند شوید .

وجود کپک در لاستیک درب ماشین باعث ایجاد بوی بد از ماشین لباسشویی می شود که برای برطرف کردن و تمیز کردن درب از مواد شوینده و پاک کننده استفاده کنید اما اگر به مواد شوینده آلرژی و حساسیت دارید بهتر است از  از مواد طبیعی  و خانگی مانند سرکه و لیموترش استفاده کنید که هم این روش بی ضرر و تقریبا اقتصادی تر است .

برای تهیه محلول شستشو آب لیمو ترش و سرکه و اب ار باهم ترکیب کنید و با یک اسفنج نرم یا دستمال  دور درب را تمیز کنید یا می توانید محلول را اسپری کنید و پس از گذشت چند دقیقه با پارچه ای دیگر  لاستیک دور درب را پاک کنید و آن رابه طور کامل خشک کنید. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود برای نگهداری از ماشین لباسشویی ماهیانه یک بار لاستیک درب را تمیز و ضدعفونی کنید تا بتوانید بهتر از  ماشین لباسشویی استفاده کنید و هم از تجمع باکتری و بوی بد کپک در لاستیک درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنید .

اگر لاستیک دور درب لباسشویی پاره یا سوراخ شده و یا امکان داره  رسوب گرفته باشد حتما باید تعوضی شود تا برای شما دردسر ساز نشود.  در این بخش می توانید آموزش نحوه تعویض لاستیک دور درب لباسشویی را  با طی کردن مراحلی که در ادامه به آن می پردازیم لاستیک دور درب لباسشویی را به گونه ای در قسمت درب بچرخانید تا بتوانید به صورت موقت از ماشین لباسشویی استفاده کنید. در واقع با این کار قسمتی از لاستیک دور ماشین لباسشویی را که دچار مشکل شده است به قسمت بالای درب با زاویه 180 درجه می چرخانید.

 

آموزش نحوه تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

1-ابتدا اطمینان حاصل کنید که  ماشین لباسشویی  به برق متصل نیست.

2- قسمت بالایی بدنه ماشین را بردارید ، برای این کار از پیچ گوشتی برای جدا کردن  استفاده کنید.

3- در هنگام برداشتن پنل جلویی ماشین لباسشویی که با پیچ هایی بسته شده احتیاط کنید تا برد ماشین لباسشویی آسیب نبیند.

4- سپس محفظه جا پودری را با احتیاط به بالا بکشید تا قسمیت که به آن متصل است رها شود و به راحتی جدا شود حالا پیچ های زیر محفظه جا پودر را  باز کنید .در این قسمت سیم های متصل به برد را جدا می کنیم و پس از جدا کردن  بست ها، قسمت جلوی ماشین لباسشویی را باز می کنیم. در این قسمت یک درب برای تخلیه و فیلتر در پایین ماشین وجود دارد . آن را با باز کردن پیچ ها باز می کنیم.

5- سپس لاستیک دور درب را جدا می کنیم، لاستیک دور درب از طریق فنر دور لاستیک لباسشویی و یک سیم به ماشین وصل است یعنی در واقع قسمتی از لاستیک به بدنه ماشین لباسشویی و قسمت دیگر به ظرف شستشو متصل است ، اکنون باید قسمتی را که به بدنه ماشین لباسشویی متصل است را جدا کنیم. برای این کار فنر و رها سازی لاستیک را با باز کرده و ان را بیرون میاوریم. پیچ میکرو سوییچ متصل به درب  را باز کنید و کابل که به آن متصل است  را جدا کنید تا قاب جلو نیز جدا شود .

6- حالا نوبت خارج کردن  سیم و فنر دور درب لاستیک از قسمتی است که به دیگ متصل است. لاستیک را خارج کنید و لاستیک جدید را تعویض کنید .( در خرید لاستیک دور درب  لباسشویی به اندازه آن دقت کنید) برای بستن آن می توانید تمامی مراحل را برعکس انجام دهید . ( دقت کنید برای جلوگیری از پاره شدن لاستیک هنگام نصب لاستیک جدید از وسایل نوک تیز استفاده نکنید امکان دارد دوباره پاره شود و اسیب ببیند.

 

قیمت لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

برای اطلاع از قیمت لاستیک دور درب  لباسشویی بوش، قیمت لاستیک دور درب  لباسشویی ال جی و قیمت لاستیک دور درب لباسشویی ددو و  هزینه تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشوی، نوار دور لاستیک دور درب  لباسشویی بوش5.002، لاستیک دور درب لباسشویی سامسونگ، لاستیک دور درب  لباسشویی بوش و لاستیک دور درب  لباسشویی ال جی و تعمیر انواع  ماشین لباسشویی با شماره های موجود در اسیت تماس حاصل کنید. خدمات تخصصی تعمیر و نصب ماشین لباسشویی مرکز تخصصی تعمیرات ابرکاوان در کلیه مناطق شهر تهران تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه ما بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.