علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

یک مسئله‌ی آزار دهنده در فرایند شستن لباس در ماشین لباسشویی چروک شدن لباس‌ها است. سوالی که اغلب کاربران در وذهن خود دارند این است که علت چروک شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی چیست؟ و راهکارهای رفع این مشکل جزء دغدغه‌های آنان است. اتو کردن لباس‌ها امری دشوار و زمان‌بر است لذا افراد همیشه به دنبال راهی هستند تا از این معضل پیشگیری کنند.  زمانی که لباس‌ها بیش از حد چروک می‌شوند احتمال دارد درگیر مسئله‌ای شده باشد لذا برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان متخصص شرکت ابرکاوان تماس بگیرید. این مجموعه در زمینه تعمیر لباسشویی، برندهای مختلف بهترین خدمات را ارائه می دهد.

 

دلایل چروک شدن لباس در لباسشویی 

چروک شدن لباس در لباسشویی می تواند به دلایل مختفی باشد، شما عزیزان اگر از این دلایل اطلاع داشته باشید با رعایت کردن آن دیگر لباس های شما چروک نخواهد شد.لباسشویی های امروزه به دلیل افزایش تکنولوژی و پیشرف در این صنعت دیگر لباس ها را چروک نمی کنند. که معروف هستند به ماشین لباسشویی بدون چروک. در این بخش شما را با برخی از علت های جروک شدن لباس در لباسشویی بیستر آشنا می کنیم.

 

تفکیک لباس ها

از مهم‌ترین مواردی که باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود تفکیک نکردن لباس‌ها است ممکن است افراد به دلیل نداشتن زمان کافی تمام لباس‌ها را با هم در ماشین لباسشویی قرار داده و عمل شستن و خشک کردن انجام می‌شود بعد از اتمام این کار با صحنه‌ی ناخوشایندی روبه‌رو شوند زیرا لباس‌ها چروک شده‌اند برای این‌که عمل شست‌و شوی بهتر انجام شود باید لباس‌های نازک و کم حجم با یکدیگر و لباس‌های ضخیم و حجیم با یکدیگر و به صورت جداگانه شسته شوند. این عمل از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند و با جداسازی آن‌ها هر دسته از لباس‌ها طبق برنامه‌ی متناسب با جنس آن شسته می‌شوند. لازم به ذکر است دور چرخش و دمای آب برای هر دسته از لباس‌ها جدا است و باید طبق آن شسته شوند به برچسب موجود در روی لباس برای شستن آن توجه کنید.

 

جهت خواندن مقاله تعمیر ساید بای ساید اینجا را کلیک نمایید.

 

اتصالات شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی

از متصل بودن شیلنگ آب سرد و گرم در پشت لباسشویی به شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید در صورتی که شیر آب جابه‌جا بسته شده باشند دمای آب برعکس تنظیم خواهد شد لذا لباس‌ها دچار چروک می‌شوند از این امر مطمئن شوید تا برای شست‌و شو با مشکل روبه‌رو نشوید.

 

 

پر کردن طبق ظرفیت ماشین لباسشویی

در صورتی که مخزن ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت مجاز پر شود باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود بعضی مواقع به دلیل کمبود وقت تمام لباس‌ها را یک‌جا در لباسشویی قرار می‌دهند این کار هم باعث چروک شدن لباس‌ها هم باعث صدمه دیدن لباسشویی می‌شود تا جایی که امکان دارد از این کار اجتناب کنید. سعی کنید بیش از سه چهارم ظرفیت لباس داخل لباسشویی نریزید و یک چهارم آن خالی باشد زیرا لباس‌ها بعد از آب‌گیری حجم و وزن آن‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

 

باقی ماندن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

اگر زمان کافی ندارید بهتر است شستن لباس‌ها را به زمانی که فرصت آن فراهم است موکول کنید زیرا باقی ماندن آن‌ها در ماشین لباسشویی باعث چروک شدن آن‌ها می‌شود بنابراین بعد از اتمام کار آن‌ها را خارج کرده و پهن کنید در صورت عدم این کار لباس‌های شما به شدت چروک می‌شوند و بوی نامطبوعی به خود می‌گیرند. نکته‌ی جالب و قابل تامل این‌که برای جلوگیری از این امر این است که یک لیف نم‌دار را همراه لباس‌ها در خشک‌کن قرار بدهید یا در صورتی که لباس‌های شما چروک شده‌اند می‌توانید کمی آب با آب‌پاش روی آن‌ها اسپری کنید سپس لباس‌ها را اتو کنید و خیلی راحت مشکل‌تان حل می‌شود.

 

مواد شوینده

شستن لباس‌ها توسط کدام شوینده بسیار مهم است زیرا همین مواد شوینده تاثیر بسزایی در چروک نشدن لباس‌ها دارد حتما سعی کنید از مواد نرم کننده برای شستن‌شان بهره بگیرید و مقدار نرم کننده و مواد شوینده نباید زیاد باشد زیرا جرم آن‌ها در لباس باقی می‌ماند و باعث چروک شدن آن‌ها می‌شود.

 

حرارت آب ماشین لباسشویی

برای این‌که از کیفیت شست‌و شوی بالا بهره‌مند باشید لازم است تا متناسب با جنس لباس‌ها دمای شست‌و شوی آن‌ها را تنظیم کنید  به طور کلی 60 درجه‌ی فارنهایت به بالا برای کاهش چروک توصیه می‌شود و آب سرد چروک را افزایش می‌دهد.

جهت خواندن مقاله تعمیر تلویزیون اینجا را کلیک نمایید.

 

تنظیمات شست‌وشوی ماشین لباسشویی

بعضی از تنظیمات برای یک‌سری لباس‌های خاص هستند لازم است هر لباس با تنظیمات مخصوص به خود شسته شود، دور خشک بالا باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود هم‌چنین استفاده از تنظیم Dry یا همان خشک کن صد در صد نیز در چروک شدن لباس‌ها تاثیر بسزایی دارد زمانی که لباس‌ها روی cold یا همان سرد شسته شوند نیز لباس‌ها چروک نمی‌شوند البته باید از شست‌وشوی مناسب لباس‌ها با آب سرد مطمئن شوید می‌توانید لباس‌هایی کم‌تر کثیف شده‌اند را با آب سرد بشویید. پس لازم است نسبت به نکات بالا توجه کافی داشته باشید. لازم به ذکر است با فعال کردن حالت Delicate لباس‌ها در حالت طبیعی خود شسته می‌شوند و از چروک شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود. این حالت در برخی لباسشویی‌ها روی آب گرم تنظیم شده است برای جلوگیری از چروک نشدن آن را در روی آب سرد قرار دهید.

 

 

چگونه از چروک شدن لباس ها هنگام شستشو جلوگیری کنیم

راه حل هایی برای جلوگیری از چروک شدن لباس پس از شست و شو

بعد از خشک شدن لباس‌ها، آن‌ها را مثل فروشندگان تا کنید با این کار چروک‌های ناجور در لباس ایجاد نمی‌شود و نیاز به اتو نخواهند داشت. حتما بعد از شست‌وشو لباس‌های خود را آویزان کنید. لباس‌ها را با چرخش کم‌تر شست‌و شو دهید هر قدر سرعت چرخش بالاتر باشد امکان چروک شدن آن‌ها بالاتر است. لباس‌ها را قبل از این‌که در لباسشویی قرار دهید بتکانید و سپس در دستگاه قرار دهید جدا نمودن لباس‌ها نیز در چروک نشدن آن‌ها تاثیر دارد .

سعی نمایید لباس‌های نخی، کتان و سایر لباس‌هایی که با چروک شدن مواجه می‌شوند با دست بشویید تا از مشکلات به وجود آمده جلوگیری کنید. اجازه ندهید فرایند خشک شدن لباسشویی بیش از 15 دقیقه به طول بینجامد و آن‌ها را از دستگاه خارج کنید. می‌توانید لباس‌ها را نیمه خشک از لباسشویی خارج نموده و پهن کنید زیرا در این حالت آن‌ها چروک نمی‌شوند.

 

اجازه بدهید لباس‌ها کاملا خشک شوند

وقتی که لباس‌ها نم دارند و آن‌ها را تا می‌زنید احتمال صد در صد چروک خواهند شد به آن‌ها زمان کافی بدهید تا کاملا خشک شوند سپس آن‌ها را جمع کنید. قرار دادن لباس‌های مرطوب در کمد که فضای آن بسته است نه تنها لباس‌ها خشک نمی‌شوند بلکه بوی نامطبوعی به خود می‌گیرند.

 

 

از مواد ضد چروک در زمان شست‌وشو استفاده کنید

بعضی موادوجو دارند که اجازه نمی‌دهند پارچه چروک شود موادی چون آهار در استفاده برای لباس‌هایی که چروک می‌شوند توصیه می‌شود این مواد باعث می‌شوند تا پارچه به حالت طبیعی و اولیه‌ی خود برگردد اما جای اتو را نمی‌گیرند. این مواد را می‌توانید از فروشگا‌ه‌های بزرگ تهیه کنید.

در صورتی که قرار ملاقات مهمی دارید و فرصت اتو کردن ندارید می‌توانید از اپری ضد چروک استفاده کنید تا قرار خود را به سرانجام برسانید و اگر اسپری ضد چروک در اختیار ندارید می‌توانید با نم‌دار کردن لباس‌ها و کشیدن آن‌ها چروک حاصل را برطرف نمایید.

اگر اتو در دسترس ندارید می‌توانید از سشوار برای رفع چروک‌های ایجاد شده بهره ببرید البته لازم به ذکر است که توجه لازم در استفاده از سشوار را داشته باشید زیرا اگر با فاصله‌ی ۲۵ سانتی‌متری از پارچه‌ی مورد نظر قرار نگیرد امکان سوختن آن وجود دارد.

 

شستن لباس‌ها با استفاده از بخار شست‌ و شو

می‌توانید از چرخه‌ی بخار برای شستن لباس‌ها بهره ببرید شستن با استفاده از بخار لباس‌ها را عمیقا شسته و امکان کوچک شدن لباس‌هایی که آب می‌روند هست. اگر این عملکرد در دستگاه شما وجود ندارد خودتان می‌توانید این چرخه را به وجود آورید و از شستن لباس با آن لذت ببرید زیرا هیچ‌گونه آلودگی باقی نمی‌ماند.

 

ریختن یک فنجان سرکه در ماشین لباسشویی

در صورتی که چروک شدن لباس‌ها شما را بیش از اندازه آزار می‌دهد می‌توانید از یک فنجان سرکه‌ی سفید یا سرکه‌ی سیب برای رفع این مشکل بهره ببرید. البته دقت نمایید این مورد در دفترچه‌ی راهنما اشاره شده باشد زیرا امکان دارد به دستگاه مورد نظر شما آسیب برسد. حتما سرکه را مستقیما در درون لباسشویی بریزید و نگران چروک شدن آن‌ها نباشید.

 

جهت خواندن مقاله تعمیرات مایکروفر اینجا را کلیک نمایید.

 

 

جزییات خدمات شرکت ابرکاوان 

شرکت ابر کاوان تخصصی‌ترین خدمات پس از فروش را به عهده دارد. تعمیرکاران خبره و ماهر آن‌ها در کار خود بهترین هستند و ضمن ارایه بهترین خدمات در کم‌ترین زمان رضایت مشتریان را به خود جلب نموده است مشتریان شرکت ابرکاوان همواره این شرکت را بابت ارایه خدمات منحصر به فرد تحسین نموده‌اند. تعمیرکاران این شرکت از تجربه و تخصص کافی در تعمیر لوازم خانگی بهر‌ه‌مندند و خدماتی چون سرویس نگه‌داری و تعمیرات لوازم خانگی را به نحو احسن انجام می‌دهند. امیدواریم با گسترش تجارب و افزایش مهارت تکنسین‌های شرکت ابرکاوان در خدمت رسانی بهتر گامی موفق برداریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.