کدهای خطا یا ارور ماشین لباسشویی کنوود

 ارور در ماشین های لباسشویی از مهم ترین عوامل بررسی و رفع مشکلات لباسشویی شما می باشد بررسی ارور ماشین لباسشویی کنوود بسیار می تواند در تشخیص نوع خطا و بر طرف کردن آن کمک کننده باشد.

کدهای خطا ، ایراداتی هستند که توسط سنسور های موجود در لباسشویی که در بخش های مختلف ماشین لباسشویی قرار دارند ، تشخیص داده می شوند و سپس توسط صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی به ما اطلاع داده می شود .

مثال : اگر به طور فرض در زمان تخلیه آب ماشین لباسشویی ، مشکلی پیش بیاید و ماشین لباسشویی نتواند آب موجود در ماشین را به درستی تخلیه کند و علت بروز این مشکل هم مواردی از قبیل : گرفتگی لوله و یا وجود اشکال در پمپ تخلیه باشد ، ماشین لباسشویی این اشکال را درمیابد و این کدهای خطا یا ارور را توسط نمایشگر ماشین لباسشویی به ما نشان داده می دهد تا ما را در جریان بروز این مشکل قرار دهد .

با توجه به موارد ذکر شده در فوق ، توجه به کدهای خطا یا ارور های ماشین لباسشویی حائز اهمیت می باشد ، تا از بروز مشکلات بزرگ تر و جدی تر و همچنین از صرف هزینه بیشتر برای تعمیر ماشین لباسشویی جلوگیری به عمل آید . لباسشویی ها به دلیل اینکه یک کالای مصرفی می باشند با گذشت زمان نیازمند تعمیر و یا سرویس لباسشویی  می باشند تعمیر ماشین لباسشویی خود را به ابرکاوان بسپارید.

 

عیب یابی ماشین لباسشویی کنوود 

14 کد خطا و ارور لباسشویی کنوود از قبیل زیر می باشند :

  • کد خطای E1 در ماشین لباسشویی کنوود :

این کد خطا و ارور به معنای بسته نبودن درب ماشین لباسشویی می باشد .

برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود در صورت نمایش این کد خطا ، باید در لباسشویی را به طور صحیح ببندید ، طوری که صدای بسته شدن درب به گوش برسد .

در صورتی که در این قسمت با مشکل مواجه شدید ، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و یا با مجموعه ابرکاوان تماس بگیرید .

  • کد خطای E2 در ماشین لباسشویی کنوود :

علت ارور E2 پایین بودن سطح آب در ماشین لباسشویی کنوود می باشد . در صورت بروز این ارور ممکن است فشار آب کم باشد و یا آب ماشین لباسشویی وصل نباشد .

برای رفع عیب این ارور باید آب متصل به ماشین لباسشویی را چک کرد . در صورتی که در این قسمت نیز با مشکل مواجه شدید ، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و یا با مجموعه ابرکاوان تماس بگیرید .

  • کد خطای E3 در ماشین لباسشویی کنوود :

علت این نوع ارور ، خراب شدن پمپ لباسشویی و یا مسدود بودن فیلتر پمپ می باشد .

برای رفع این مشکل باید فیلتر پمپ را تمیز کرد .

  • کد خطای E5 در ماشین لباسشویی کنوود :

پدیدار شدن این کد خطا در صفحه نمایشگر لباسشویی کنوود به معنای بروز مشکل در گرم کننده لباسشویی و یا سنسور حرارتی آن می باشد .

برای رفع عیب در این مورد باید دستگاه را از برق کشید و با نمایندگی مجاز تماس گرفت .

  • کد خطای E6 در ماشین لباسشویی کنوود :

این کد خطا به معنای آسیب دیدن موتور دستگاه می باشد .

رفع این مشکل از عهده شما خارج می باشد ، پس در صورت بروز این مشکل دستگاه را از برق بکشید و با نمایندگی تماس حاصل فرمایید .

  • کد خطای E7 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطا یا ارور E7 به معنای خطا در پیکره بندی لباسشویی می باشد .

برای رفع این ارور نیز مطابق با موارد قبل باید دستگاه را خاموش کرد و با نمایندگی ها تماس گرفت .

  • کد خطای E8 در ماشین لباسشویی کنوود :

ارور E8 نیز به معنای آسیب دیدن موتور ماشین لباسشویی کنوود می باشد .

رفع این عیب نیز مطابق قبل ، مستلزم خاموش کردن دستگاه و تماس با نمایندگی می باشد .

 

  • کد خطای E9 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطای E9 در ماشین لباسشویی کنوود به ما می گوید که ولتاژ منبع تغذیه ماشین لباسشویی کنوود بیش از اندازه بالا و یا خیلی کم می باشد .

در صورت نمایش این کد خطا یا ارور در ماشین لباسشویی کنوود ، اگر ولتاژ منبع تغذیه لباسشویی از 150 ولت کمتر باشد و یا بیشتر از 260 ولت باشد ، لباسشویی کنوود به صورت اتوماتیک متوقف می شود و زمانی که ولتاژ منبع تغذیه  به میزان مورد نظر برسد ، لباسشویی فعالیتش را ادامه می دهد .

  • کد خطای E10 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطا و یا ارور E10  بیانگر مشکل آب ورودی هنگام شستن لباس ها می باشد .

در صورت بروز این مشکل باید فشار آب ورودی را چک کنید و فیلتر شیر ورودی به دستگاه را نیز چک کنید تا مطمین شوید که فیلتر مسدود نمی باشد .

  • کد خطای E12 در ماشین لباسشویی کنوود :

این کد خطا بیانگر ایراداتی از قبیل : قفل درب لباسشویی ، بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه ، توقف فعالیت موتور دستگاه و وجود خطا در تخلیه آب دستگاه می باشد .

برای رفع این ارور باید ماشین لباسشویی کنوود را RESTART کرد و دریچه ورودی را تغییر داد .

  • کد خطای E21 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطا یا ارور E21 به ما می گوید که در تخلیه آب در هنگام شست و شو مشکلی رخ داده است .

برای رفع عیب کردن در این حالت باید بررسی کنید که پمپ تخلیه دستگاه مسدود نشده باشد .

  • کد خطای E30 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطا یا ارور E30 مربوط به بروز مشکل در قفل درب ماشین می باشد .

برای رفع این ارور باید درب ماشین لباسشویی را چک کنید تا ببینید که لباس ها در بین درب ماشین قرار نگرفته باشند .

  • کد خطای E61 در ماشین لباسشویی کنوود :

کد خطای E61 مربوط به خطاهای : قفل درب ماشین لباسشویی کنوود ، بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه ، توقف موتور ماشین و تخلیه آب همراه با مشکل در ماشین لباسشویی می باشد .

برای رفع این مشکل نیز باید سیم موتور را بررسی کنید و یا موتور را تعویض نمایید ، که برای انجام این کارها باید با نمایندگی ها و یا با مجموعه ابرکاوان تماس بگیرید  و این کار را به آنها بسپارید .

  • کد خطای E60 در ماشین لباسشویی کنوود :

در انتها ارور E60 نیز به بروز خطا در : قفل درب لباسشویی ، بسته بودن شیر آب ورودی ، توقف فعالیت موتور لباسشویی کنوود و وجود مشکل در تخلیه آب ، مربوط می شود .

برای رفع عیب در این کد خطا و یا ارور باید : PCB را تغییر دهید . سیم موتور دستگاه را بررسی کنید . در نهایت نیز موتور را تعویض کنید .

کدهای خطا ی لباسشویی کنوود قدیمی  :

چشمک زدن ماشین لباسشویی کنوود قدیمی به چه دلیلی می باشد و بیانگر چه مشکلی است ؟

در این بخش برخی از رایج ترین ارور هایی که باعث چشمک زدن ماشین لباسشویی کنوود قدیمی می شود را بررسی می کنیم :

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 2 :

این خطا بیانگر ایجاد مشکل در میکروسوئیچ درب ، باز بودن درب دستگاه ، وجود خرابی در مدار برد اصلی ،  سوختگی در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد .  همچنین سیم کشی دستگاه نیز باید چک شود  .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 3 :

چشمک زدن ماشین لباسشویی کنوود در این حالت به علت وارد نشدن آب به دستگاه و ایراد در مدار برد ماشین می باشد . در صورت بروز این مشکل شیر برقی ماشین لباسشویی باید چک شود .

 

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 4 :

این خطا و ارور به علت بروز مشکل در مدار برد الکترونیک دستگاه می باشد که باعث می شود در تخلیه آب ماشین لباسشویی کنوود مشکل ایجاد شود و در نهایت باعث سوختن پمپ دستگاه شود .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 3 :

این خطا به علت آبگیری بیش از حد می باشد . در هیدروستات دستگاه لباسشویی کنوود مشکل ایجاد شده است و در برد دستگاه خرابی ایجاد می شود .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 4 :

این ارور به معنی بروز مشکل در دمای ماشین ، ایراد پیدا کردن سنسور های گرمی دستگاه و خرابی المنت ها می باشد . برای رفع عیب ماشین لباسشویی کنوود در این حالت باید مقاومت المنت های دستگاه را چک کرد وسیم کشی ها را بررسی نمود.

  • چشمک زدن لامپ های شماره 3 و 4 :

بروز این کد خطا بیانگر خرابی موتور و یا تاکومتر موتور می باشد . برای رفع آن نیز باید موتور و مقدار اهم تاکو و سیم های ارتباطی بررسی شود . همچنین در صورت چشمک زدن این لامپ ها ممکن است خرابی از برد ماشین نیز باشد .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 2 و 3 :

در صورت چشمک زدن این لامپ ها ، برد الکترونیک ماشین لباسشویی ایراد دارد و باید ماشین لباسشویی کنوود را در این حالت به نمایندگی ها برای تعمیر ارسال کرد .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 2 و 3 و 4 :

در این حالت موتور و یا برد الکترونیک دچار مشکل شده است  و باید رله برد الکترونیک دستگاه چک شود .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 2 و 4 :

این کد خطا یا ارور نیز بیانگر کم و یا زیاد بودن ولتاژ دستگاه می باشد . در این صورت ممکن است برد دستگاه نیز مشکل داشته باشد .

  • چشمک زدن لامپ های شماره 1 و 3 و 4 :

در انتها در این حالت نیز خرابی دستگاه از برد می باشد و به عبارت دیگر ارتباط لازم بین پنل و برد اصلی برقرار نمی شود  .

ارورهای ماشین لباسشویی کنوود بدون نمایشگر  :

در این قسمت قصد داریم تا 8 مورد از کدهای خطا یا ارور موجود در ماشین لباسشویی های کنوود بدون نمایشگر را مورد بررسی قرار دهیم :

  • کد خطای PREWASH :

این ارور بیانگر خرابی المنت و بروز مشکل در دمای ماشین را نشان می دهد . در این حالت باید مقدار مقاومت المنت بررسی شود . سنسور دما چک گردد . در صورتی که مدار برد ماشین نیز خراب شده باشد ، باید با تعمیرگاه های مجاز مانند مجموعه ابرکاوان تماس گرفته شود .

  • کد خطای MAIN WASH :

این مشکل می گوید که آب گرم نمی شود  و دمای آب مشکل دارد . دراین حالت ، المنت و مقدار مقاومت المنت باید بررسی گردند و در صورت خرابی مدار برد ، سیم کشی ماشین لباسشویی چک شود و در نهایت با مراکز مجاز تماس حاصل شود  .

  • کد خطای MAIN WASH=PREWASH :

این ارور در صورت کارکرد یکسره هیتر دستگاه اتفاق می افتد . در صورتی که هیتر سالم باشد ، خرابی از سنسور دما می باشد و در غیر این صورت خرابی از مدار برد می باشد . در این صورت نیز باید دستگاه را از برق کشید و با تعمیرگاه های کجاز از قبیل : مجموعه ابرکاوان تماس گرفت .

  • کد خطای RINSE :

این ارور به علت بروز خطا در آبگیری و تخلیه هم زمان آب رخ می دهد . در این صورت خرابی یا به علت مشکل در برد الکترونیک و یا به علت باز بودن ترایاک شیر مدار می باشد . در این حالت نیز مطابق با موارد قبلی دستگاه را از برق کشیده و با مراکز تخصصی تماس حاصل نمایید .

  • کد خطای PREWASH=RINSE :

این خطا به علت عدم تخلیه آب می باشد . در این حالت باید پمپ و مقاومت پمپ چک شوند .

سیم کشی ماشین لباسشویی نیز بررسی شود . همچنین اگر خرابی از مدار برد الکترونیک می باشد ، شلنگ خروجی آب را بررسی کنید . در نهایت نیز دستگاه را از برق کشیده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید .

  • کد خطای PREWASH MAIN WASH = RINSE :

این ارور به علت وارد شدن فشار بیش از حد به ماشین لباسشویی و سنگینی ماشین می باشد .

  • کد خطای MAIN WASH = RINSE :

این خطا به علت عدم چرخش صحیح موتور ایجاد می شود . در این حالت نیز باید ماشین را خاموش کرد و با نمایندگی ها تماس گرفت .

  • کد خطای RINSE = CONDITIONER :

این ارور از موتور ماشین لباسشویی و یا تاکومتر آن می باشد . در این حالت باید مقدار اهم تاکو و سیم های ارتباطی چک گردند . در صورتی که ایراد از برد باشد نیز ، با نمایندگی ها تماس بگیرید .

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است که چنانچه بعد از مطالعه این مقاله در مواجهه با کدهای خطا یا ارور ماشین لباسشویی کنوود ، مشکل تان بر طرف نشد ، با مجموعه ابرکاوان برای تعمیر ماشین لباسشویی کنوود خود تماس حاصل فرمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.