طرز استفاده و عملکرد دکمه های لباسشویی سامسونگ ، ال جی، بوش

ماشین های لباسشویی از وسایل بسیار پرکاربرد  می باشند  که شستشوی لباس ها را برای ما راحت تر کرده است . در گذشته دستگاه ها امکانات چندانی نداشتند اما رفته رفته و با گسترش تکنولوژی، به آپشن های آن ها اضافه شده و دکمه های زیادی روی آنها تعبیه می شود.  هر یک از این دکمه ها کاربرد مختص به خود را دارند که ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسند و راه اندازی ماشین لبایشویی سخت به نظر برسد. ؛ اما با اطلاع از آن ها می توانید کارکردهای مختلف ماشین لباسشویی  را امتحان کنید.  در این مقاله به بررسی طرز  استفاده و عملکرد  دکمه ها در ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و …  می پردازیم.

 

علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ

برخی شکل ها روی ماشین لباسشویی سامسونگ کشیده شده اند که نام آن ها به لاتین در زیرشان نوشته شده است.

۱- پیش شستشو یا pre wash

۲- شستشو یا wash

۳- آبکشی یا rinse

۴- چرخش یا spin

۵- شستشوی سریع یا quick wash

۶- آبکشی بیشتر یا rinse plus

۷- شستشوی اقتصادی یا eco wash

دکمه های مختلف لباسشویی سامسونگ 

۱- نمایشگر دیجیتال

۲- ولوم انتخاب برنامه

۳- دکمه پیش شستشو

۴- دکمه تاخیر زمانی

۵- دکمه انتخاب دما

۶- دکمه آبکشی

۷- دکمه چرخش یا آبگیری

۸- دکمه گزینه های انتخابی

۹- دکمه شستشوی سریع

۱۰- دکمه شستشوی بهینه در حباب

۱۱- دکمه شروع/ توقف

۱۲- دکمه سیکل شستشوی دلخواه

۱۳- دکمه روشن و خاموش لباسشویی

 

  حتما بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

 

نحوه عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی سامسونگ 

 دکمه تاخیر زمانی ماشین لباسشویی سامسونگ 

اگر بخواهید می توانید کارکرد ماشین لباسشویی را به صورت اتوماتیک در مدت زمان معینی فعال کنید تا در آن زمان  مشخص شده سیکل شستشو آغاز شود. کارکرد اصلی این دکمه به تعویق انداختن شروع پروسه شستشو می باشد .

  در این روند  ابتدا برنامه شستشو را انتخاب کرده و بعد دکمه تاخیر زمانی را فشار می دهید.  این دکمه با نماد یک ساعت مشخص شده است ، کافیست آن را فشار داده و زمان مورد نظر را تعیین کنید و بعد دکمه شروع یا مکس را بزنید.  دستگاه در زمان مقرر فرآیند شستشو را آغاز خواهد کرد.

 

 دکمه پیش شستشو  ماشین لباسشویی سامسونگ 

گاهی پیش می آید که لباس ها بسیار کثیف می شوند  و نیاز به شستشوی بیشتر و عمیق تری دارند. در این مرحله می توانید از این آپشن استفاده کنید. زمانی که می خواهید از این فاکتور بهره ببرید ابتدا باید به اندازه کافی پودر در محفظه جاپودری بریزید و بعد تنظیمات را فعال کنید.  مرحله پیش شست و شو، قبل  از شستشوی اصلی و با تنظیمات متفاوتی از آن انجام می شود تا لباس ها تمیز شوند .

کافیست دستگاه را روشن کنید  و پس از انتخاب برنامه مورد نظرتان دکمه پیش شست و شو را بزنید.  بسته به مدل ماشین لباسشویی میتوانید با یک فشار کوچک و یا توقفی سه ثانیه ای این آپشن را فعال کنید .

 

 دکمه تنظیم دما  ماشین لباسشویی سامسونگ 

از این دکمه تنظیم دما می‌توانید هنگام  مشخص کردن دمای مراحل شستشو و همچنین مرحله خشک کردن لباس ها استفاده کنید.  برای این تنظیمات ابتدا باید دکمه را فشار دهید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا چراغ دمای انتخاب شده و مد نظر روشن شود.  زمانی که به دمای مطلوب رسیدید دستگاه را روشن نمایید. توجه کنید میزان دما را با توجه به جنس و نوع لباس ها تنظیم کنید تا به بافت آنها آسیبی نرسد.

 

دکمه ضد چروک  ماشین لباسشویی سامسونگ 

یکی از آپشن های  بسیار  کاربردی و مهم ماشین های لباسشویی امروزی امکانات ضد چروک بودن آنهاست.   اگرچه این آپشن لباس ها را به صورت کاملاً صاف تحویل نمی‌دهد، اما از چروک شدن بیش از حد آنها جلوگیری می کند و آسیب جدی به بافت لباس ها وارد نمی‌کند .

 برای استفاده از این امکان  کافیست بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی دکمه ضدچروک را انتخاب کرده و بعد کلید شروع توقف را فشار دهید .

 

 دکمه آبگیری یا چرخش ماشین لباسشویی سامسونگ 

این گزینه امکان را به شما میدهد تا دور چرخش لباسشویی در مرحله آبگیری و خشک کردن لباس ها را مشخص کنید. کافیست برای تنظیم دور بر دقیقه مورد نظر خود دکمه را فشار دهید تا به موقعیت مطلوب شما برسد.  در آخر دکمه  شروع را فشار دهید تا چرخش آغاز شود.  به یاد داشته باشید زمانی که حالت چرخش روی no spin  تنظیم شود ، چرخش کمتر شده و آب دستگاه تخلیه خواهد شد.

 

 دکمه آبکشی اضافه 

 گاهی پیش می آید که برخی لباس ها  لک می شوند و یا اثر پودر لباسشویی روی آنها می ماند.  برای جلوگیری از این مشکل می توانید از این دکمه کمک بگیرید.  در واقع با این کار  آبکشی یک بار بیشتر انجام می شود.

 

 دکمه تسریع در شست و شو 

اگر لباس ها بسیار کثیف هستند و نیاز به شستشوی بیشتری دارند، این گزینه مناسب است زیرا آبکشی را دوبار انجام داده و زمان شستشو را نیز کاهش می دهد .  به یاد داشته باشید که با استفاده از برنامه شستشوی پشمی دیگر نمی توانید استفاده کنید.  زیرا عملکرد آنها به صورت همزمان آن ممکن  نیست.

 

 دکمه برنامه  مورد علاقه 

 در این بخش می توانید تنظیمات شست و شو را تنظیم کرده و آن را در ماشین لباسشویی ذخیره نمایید.  بعد از این مرحله و ذخیره شدن اطلاعات، کافیست یک دکمه را فشار دهید تا شستشوی دلخواه شما انجام شود .  برای این کار ابتدا باید دستگاه را روشن کرده و برنامه را  مشخص کننید.

 سپس  تنظیمات دیگر و آپشن های دلخواه تان را انتخاب کرده و دکمه مورد نظر را سه ثانیه نگه دارید.  با انجام این مراحل تنظیمات مورد نظر شما در ماشین لباسشویی ذخیره می گردد  و از این پس برای استفاده از آن کافیست دکمه فیوریتfavorite را فشار دهید.

 

دکمه شستشوی بهینه 

 انتخاب این حالت زمان شستشو را بیشتر میکند  در این حال دمای آب را کاهش می دهد . با استفاده از این الگوریتم مصرف انرژی کمتر خواهد شد اما کیفیت شستشو دست نخورده باقی می ماند .  این حالت نیز همزمان با برنامه پشمی قابل اجرا نخواهد بود.

 

 دکمه لکه زدایی حبابی 

 این گزینه  زمانی استفاده می شود که لکه ها بسیار عمیق هستند و ممکن است از راه‌های دیگر پاک نشوند .

 

دکمه های ترکیبی لباسشویی سامسونگ 

 می توانید با فشار دادن چند عکس به صورت همزمان قابلیت های  جدیدی را فعال کنید.

 

 دکمه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ 

 اگر  در خانه کودک دارید و یا در شرایط قرار گرفتید که خواسته لباسشویی را از دستکاری بچه ها در امان نگه دارید؛  کافیست این دکمه را فشار دهید. پس از فعال شدن این بخش تمامی دکمه ها به جز دکمه ی روشن و خاموش از کار خواهند افتاد.  توجه کنید  زمانی که خواستید دوباره از ماشین لباسشویی استفاده کنید باید آن را از حالت قفل کودک خارج نمایید.

 

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

  • sensitiveبرنامه حساس
  • sports washبرنامه شستشو لباس‌های ورزشی
  • super Quickبرنامه فوق‌العاده سریع
  • mixبرنامه مخلوط  شستشوی روزمره
  • Emptyفقط تخلیه آب
  • gentle spinخشک‌کن ملایم
  • spinخشک‌کن
  • cottonsبرنامه لباس‌های  نخی و پنبه ای
  • Intensive برنامه شستشوی خشن لباس‌های کثیف
  • Eco  برنامه شستشوی اقتصادی
  • silkبرنامه لباس‌های ابریشمی
  • woolبرنامه شستشوی لباس‌های پشمی
  • easy careضد چروک
  • +easy careضد چروک پیراهن‌های خیلی حساس
  • Rinseفقط  آبکشی

 

عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی بوش

 محصولات این برند نیز مانند محصولات برندهای دیگر دارای تنظیمات و دکمه های مشابه می باشند.  از جمله می توان به دکمه  تنظیم حرارت ماشین لباسشویی بوش ،  دکمه شستشوی اضافه ماشین لباسشویی بوش ،  قابلیت ضد چروک ، دکمه چرخش اضافه و دیگر انواع ان اشاره کرد.

 

 

 حتما بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی بوش 

 

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی (معنی دکمه های لباسشویی ال جی )

 ماشین لباسشویی ال جی نیز در انواع مختلف ساخته می شود . هر یک از این کالاها کارکرد متفاوتی داشته و با استفاده از  دکمه های آن می توانید تنظیمات آن را عوض نمایید.

۲- دکمه شروع/ توقف

۳- دکمه خشک کن یا چرخش و تخلیه

۴- دکمه آبکشی بهداشتی

۵- دکمه عملکرد شستشوی قوی

۶- دکمه آبکشی اضافی

۷- دکمه پیش شستشو یا خیس خوردن

۸- دکمه ضد چروک و چین خوردگی

۹- قفل کودک

۱۰- دکمه روشن/ خاموش

۱۱- دکمه تاخیر زمانی

12-  دکمه پاور

حتما بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی 

 

نحوه عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی ال جی ( کارایی دکمه های لباسشویی ال جی ):

راهنمای دکمه های لباسشویی ال جی :

 دکمه شروع و توقف 

 پس از انتخاب و تنظیمات  لوازم کافی است دکمه را فشار دهید تا شستشو شروع شود. فعالیت دستگاه را متوقف نمایید.

 

 دکمه افزودن لباس ها 

 این امر به شما این امکان را می دهد که بتوانید پس از شروع شست و شو  به هنگام انجام این فرایند، لباس های  جدیدی در لباسشویی بیندازید و یا لباس هایی را بردارید.  برای این کار باید وقتی که ال ای دی دستگاه روشن میشود کلید افزودن البته را فشار داده و لباس ها را کم یا زیاد نمایید و بعد دکمه شروع را بزنید . این نکته نیز قابل ذکر است که  اگر آب در داخل سبد بالا باشد و یا دمای آب بسیار بالا باشد درب لباسشویی قفل می ماند.  این امر به منظور ایمنی بیشتر در ساختار دستگاه تعبیه شده است.

 

 دکمه شستشوی دیگ ماشین لباسشویی  ال جی 

 این قابلیت  به شما این امکان را می دهد تا دیگر لباسشویی را به راحتی تمیز کنید.  در واقع زمانی که شما این دستور را به دستگاه می دهید با کمک پر شدن آب با دمای بالا و به مقدار بیشتربه سرعت می چرخد و تمامی نقاط دیگر نیز می شوند.

 برای فعال کردن این بخش  باید تمامی لباس ها و هرچه برای شست و شو در داخل لباسشویی قراردارد را بیرون آورده و درب را ببندید. برای تمیز کردن دیگ لباسشویی باید در محفظه جاپودری پودر مخصوص ضد رسوب بریزید تا دستگاه به خوبی تمیز شود . سپس دستگاه را روشن کنید و کلید شستشوی دیگ را ۳ ثانیه نگه داشته و پس از این زمان آن را رها کنید و دکمه شروع را فشار دهید.  بعد از اینکه دیوار پیش ساخته شد درب لباسشویی را باز بگذارید تا این قسمت به خوبی خشک شود.

 

دکمه شستشو با ساعت بسیار بالا 

اگر لباس ها یا ملافه هایی که می خواهید بشویید بسیار کثیف هستند و احتمال می دهید با یک شستشوی ساده لکه ها از بین نروند،  کافیست دکمه  شستشو  با حداکثر توان را فشار دهید. تاثیر مرحله شستشو در این بخش بالا  می‌رود اما ما در زمان بیشتری نیز برای اتمام کار دستگاه لازم است.

 

حتما بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

 دکمه شستشوی بهداشتی 

 زمانی که می خواهید  آبکشی بهتر انجام شود می توانید دکمه شستشوی بهداشتی را مورد استفاده قرار دهید.  به طور کلی اگر می خواهیم بازتاب خوبی پاک شوند این دکمه می تواند کار شما را بسیار ساده کند.

 ماشین های لباسشویی ال جی مانند محصولات سامسونگ و بوش دارای دکمه تاخیر زمانی ، دکمه پیش شستشو دکمه قفل کودک دکمه چرخش یا آبگیری و دکمه های ترکیبی می باشند.  این دکمه ها و کارکرد شان در زمانی ماه یکی باشد و به همین علت به توضیح دوباره آن نمی پردازیم.

با نکات مطرح شده با طرز کار و عملکرد دکمه هایی ماشین لباسشویی سامسونک، ال جی، بوش و … آشنا شدید. از این پس علامت های ماشین لباسشویی  را می شناسید. می توانید در صورت لزوم از دفترچه راهنمای فارسی ماشین لباسشویی نیز کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.