آشنایی انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی

برای این‌که هر لباس را متناسب با جنس آن شست‌وشو دهید لازم است برنامه‌های ماشین لباسشویی را بدانید و از تمامی آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. برخی از ماشین‌های لباسشویی از برنامه‌های پیچیده‌ای بهره‌‌مند هستند اما بعضی دیگر از برنامه‌های ساده‌ای استفاده می‌کنند در صورتی که از تمام برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید لازم نیست ماشین لباسشویی تهیه کنید که دارای برنامه‌ها با تنوع بالا باشد نوع ساده‌تر آن‌ها نیز کار شست‌وشو را انجام می‌دهند. در ادامه  قصد داریم تا انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی و عملکرد هر کدام از آن‌ها را شرح دهیم تا از بهترین برنامه متناسب با هر لباس بهره ببرید.

بهتر است اطلاعات لازم در مورد برنامه ماشین لباسشویی کسب کنید و یا در صورتی که قصد خرید یک ماشین لباسشویی جدید دارید بتوانید بهترین دستگاه مورد نظر را خریداری کنید. اغلب افراد دغدغه استفاده صحیح از برنامه‌های ماشین لباسشویی را دارند. بعضی از برندها، از دفترچه‌ی فارسی بهره نمی‌برند و این مسئله برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند، دشوار است لذا برای کمک به این افراد اقدام به تهیه مقاله‌ای با عنوان آشنایی با انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی کرده‌ایم. سعی شده تمام برنامه‌های دستگاه‌ها برای برندهای موجود در بازار ایران بیان شود.

 

 

معرفی برنامه‌های شستشوی لباسشویی

برنامه Cotton

قبل از آن‌که به معرفی این برنامه بپردازیم لازم است گفته شود که هر ماشین لباسشویی از 8 برنامه شروع می‌شود تا الی آخر امکان دارد برنامه داشته باشد. اکثر ماشین‌های لباسشویی از یک برنامه خاص برای شستن پارچه‌های نخی و یا همان کتان بهره می‌برد. البته این برنامه را می‌توان به صورت جدا روی دماهای مختلف تنظیم کرد. برای شستن پارچه‌های نخی و کتان از حرارت بالا استفاده می‌شود. هم‌چنین زمان شست‌وشو برای این نوع لباس بالاتر می‌باشد. از دور موتور بالایی نیز برای شستن لباس ها استفاده می‌شود تا آلودگی باقی نماند. در صورتی که لازم است تعداد بیشتری لباس نخی را بشویید ابتدا برچسب آن‌ها را به دقت بخوانید روی آن‌ها دمای شست‌وشو و اطلاعات لازم نوشته شده است. این برچسب راهنمای شما است، برای این‌که گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید و به تناسب لباس مورد نظر همان برنامه‌ی شست‌وشو را انتخاب کنید.

برنامه Cotton Eco

از این برنامه در تمام لباسشویی‌ها استفاده نشده است. در حقیقت این برنامه همان کارایی برنامه بالا را دارد با این تفاوت که برنامه cotton Eco لباس‌ها را با حرارت پایین‌تر و مصرف انرژی کم‌تر لباس‌ها را شست‌وشو دهد.

 

برنامه Synthetics

این برنامه شست‌وشو برای لباس‌هایی با الیاف مصنوعی تعبیه شده است. این برنامه با برنامه‌ی شست‌وشوی لباس‌های نخی و کتان شباهت زیادی دارد تنها تفاوت آن در دمای آن‌هاست. دمایی که برای شست‌وشوی لباس‌های با جنس الیاف مصنوعی است پایین‌تر از نوع کتان می‌باشد زیرا الیاف مصنوعی در حرارت بالا آسیب می‌بینند و بافت آن‌ها خراب می‌شود.

 

برای خواندن مقاله  علت سر و صدای ماشین لباسشویی  اینجا را کلیک نمایید.

 

برنامهWool

یکی از برنامه‌هایی که بسیار کارآمد است برنامه wool است این برنامه‌ی شست‌وشو در اغلب دستگاه‌ها وجود دارد. این برنامه تعبیه شده تا لباس‌های پشمی و حجیم و هم‌چنین لباس‌هایی که جنس آن‌ها مانند لباس‌های پشمی است را بشویید در این مورد می‌توان به لباس‌هایی با الیاف مصنوعی نیز اشاره کرد. این برنامه لباس‌‌ها را با حرارت پایین می‌شوید تا بافت آن‌ها صدمه نبیند و هم‌چنین چرخش دور موتور برای این گزینه پایین است تا لباس‌ها فرم خود را از دست ندهند. با انتخاب این برنامه نگران آسیب به البسه‌ی خود نباشید و بابت این مورد خود را تحت فشار نگذارید و با دست لباس‌هایتان را نشویید تا با مشکل برنخورید. توصیه می‌کنیم زمانی که این برنامه را انتخاب کردید بیش‌تر از 2 الی 3 کیلو لباس قرار ندهید.

 

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Quick Wash

این برنامه برای زمانی طراحی شده که کاربر زمان کافی در اختیار ندارد و می‌خواهد البسه را سریعا بشوید. شاید بارها و بارها این برنامه شست‌وشو مورد نیاز باشد و لازم است بدانید که نحوه شستن آن چگونه است؟ این برنامه ظرف 30 دقیقه تمام لباس‌ها را شسته و خشک می‌کند و از لحاظ زمان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد. نکته‌ی قابل توجه این است که این برنامه برای لباس‌هایی استفاده می‌شود که خیلی کثیف و حجیم نباشند زیرا هم دما و هم دور موتور در این برنامه بالاست.

 

برنامه Delicate

  در صورتی که لباس‌های ظریفی دارید و خیلی نگران هستید تا مبادا به بافت آن‌ها آسیب برسد لباس‌هایی چون لباس زیر، ملحفه‌ها لباس‌های مجلسی که از ظرافت خاصی برخوردارند در این مورد گنجانده می‌شوند در کل تمام لباس‌هایی که با انجام شست‌وشو خیلی زود بافت آن‌ها آسیب می‌بیند باید با این برنامه شسته شوند.

 

برنامه شستشوی لباسشویی Hand Wash

زمانی که شما این برنامه را انتخاب می‌کنید ماشین لباسشویی مثل هنگامی که شما با دست لباس می‌شویید البسه را برایتان می‌شوید. این برنامه لباس‌ها را به طور سطحی شست‌وشو می‌دهد و برای لباس‌هایی مناسب است که خیلی کثیف نباشند.

 

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Baby Care

در صورتی که شما یک بچه کوچک دارید و نگران هستید که مواد شوینده اثرات منفی روی پوست فرزند دلبندتان می‌گذارد از برنامه‌ی Baby Care استفاده کنید. این برنامه مختص لباس‌ها بچه است تا هیچ‌گونه موادی در آن باقی نماند.

 

برنامه Intensive60

این برنامه برای شستن لباس‌های نخی مناسب است و فرایند شستن و خشک کردن را در 60 دقیقه انجام می‌دهد. این برنامه در تمام لباسشویی‌ها وجود ندارد و اغلب در برند ال جی دیده می‌شود.

 

برنامه Delay start _  End time

این برنامه بسیار کاربردی است و در اکثر مواقع شما به آن نیاز خواهید داشت به طور مثال شما در سر کار هستید و این برنامه را فعال می‌کنید تا زمانی که شما به خانه برسید فرایند شست‌وشو به اتمام رسیده است. زمان شست‌وشو توسط کاربر تعیین می‌شود. در اغلب دستگاه‌ها برنامه زمان تاخیر در 6، 9، و یا 3 ساعت انجام می‌شود این عملکرد جالب بسیار کارآمد است علی‌الخصوص زمانی که شما نمی‌خواهید لباس‌ها در درون لباسشویی باقی بمانند این امر باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود.

 

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Sports Wear

زمانی که شما از سالن ورزشی به منزل می‌آیید با بوی عرق و لباس‌های کثیف همراه است. برنامه مذکور برای این موارد طراحی شده حتی بو و جای عرق در روی لباس نمی‌ماند.

 

برنامه spin

با انتخاب این برنامه فقط بخش خشکن لباسشویی کار می‌کند در صورتی که لباس‌های شما خیس است می‌توانید این برنامه را انتخاب کرده و آن‌ها را خشک ‌کنید. در صورتی که یک برنامه خاص به جهت شست‌وشو انتخاب کرده‌اید نیازی نیست مجدد برنامه spin را فعال کنید زیرا هر برنامه طوری تنظیم شده است که خودش بعد از اتمام شست‌وشو البسه را خشک می‌کند.

 

برنامه Mix

این برنامه را می‌توان زمانی انتخاب نمود که تمام لباس‌ها در هم آمیخته شده‌اند. هم‌چنین زمان و یا لباس کافی برای جدا نمودن هر یک ندارید.

 

برای خواندن مقاله علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی  اینجا را کلیک نمایید.

 

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Intensive

از برنامه‌های شست‌وشو می‌توان به برنامه مذکور اشاره کرد. توصیه می‌کنیم از این برنامه برای شستن لباس‌هایی که بسیار کثیف هستند بهره ببرید. زیرا با کیفیت بسیار بالا لباس‌ها را شسته و خشک می‌کند هم‌چنین کاملا مطلوب و آن‌چه که مورد انتظار کاربر است لباس‌ها را می‌شوید و دارای عملکردی مثبت است.

 

برنامه Duvet

در صورتی که قصد شستن لباس‌های مخمل، پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی ، شستن پتو و در نهایت شست‌وشوی بالشت از برنامه مذکور بهره ببرید. از آن‌جایی که جنس موارد بالا از الیاف مصنوعی است در حرارت و دمای بالا امکان آسیب به بافت آن‌ها وجود دارد لذا باید حتما از برنامه‌ی شست‌وشوی مخصوص به این الیاف استفاده شود.

 

برنامه Sensitive یا Allergy Plus

اغلب برندهای معتبر از برنامه‌ی شست‌وشوی مذکور استفاده می‌کنند. این برنامه برای افرادی که پوست حساس دارند ویا به آلرژی‌ مبتلا هستند کاربرد دارد. این برنامه‌ با شست‌وشوی حساس لباس‌ها اثری از مواد شوینده در خود باقی نمی‌گذارد. حرارت آب از آغاز تا پایان شست‌وشو ثابت بوده و همین عامل باعث می‌شود تا اثری از مواد شوینده در البسه نباشد. از این برنامه برای تمام البسه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است حتی پتو نیز در این برنامه قابل شست‌وشو است.

برنامه Dark Wash/Jeans 

برای افرادی که علاق به پوشیدن لباس مشکی دارند ولی نگران شست‌وشوی آن هستند این برنامه‌ی شست‌وشو به کمک آن‌ها آمده است چرا که با حرارت مناسب و شستن آن‌ها از رنگ دادن آن‌ها جلوگیری می کند. برای شستن لباس‌های تیره با جنس پنبه‌ای و کتان یا حتی شلوار جین از برنامه مذکور کمک بگیرید. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه این است که باشستن لباس‌ها، آن‌ها چروک نمی‌شوند. برای شستن لباس‌ها در این برنامه حتما از مایع لباسشویی استفاده شود نه پودر لباسشویی، زیرا استفاده از پودر اثرات خود را روی لباس تیره می‌گذارد.

 

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی Blouses/Shirt

برای شستن لباس‌هایی چون بلوز، تی‌شرت و غیره می‌توانید از این برنامه کمک بگیرید. در صورتی که این لباس‌ها با برنامه‌ی مختص خود شسته شوند از باز شدن و گشاد شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود هم‌چنین با این برنامه چروک‌های اضافی و زیاد معنا نخواهد داشت! کسانی که برایشان اتو کردن مشکل است حتما از این برنامه برای شستن کمک بگیرند.

 

برای خواندن مقاله دلایل تعمیر ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

موارد قابل ذکر

حتما قبل از شست‌وشو، لباس‌ها را جدا نموده آن دسته از لباس‌هایی که جنس و رنگ آن‌ها با هم یکسان بود با برنامه‌ی شست‌وشوی مخصوص به خود بشویید.

اصلا زمانی که لباس‌ها در فرایند شستن هستند، اقدام به تعویض برنامه‌ی شست‌و شو نکنید.

در زمان شست‌وشوی لباس‌ها حرارت و یا سرعت دستگاه را تغییر ندهید.

اگر تصمیم دارید از برنامه‌ی Pre-Wash یا  Time Delay استفاده کنید به هیچ وجه از مایع لباسشویی استفاده نکنید زیرا در زمان شست‌و شو مایع سفت شده و در بین لباس‌ها باقی می‌ماند.

زمانی که قصد شستن لباس‌های پشمی را داری از مایع لباسشویی مخصوص لباس‌های پشمی استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.