علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

از دغدغه مهم افراد شست‌و‌شوی صحیح لباس‌ها است لذا افراد تمایل دارند تا زودتر این کار را انجام دهند و بعد از یک روز مشقت‌بار و ریختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی مشاهده می‌شود که قفل درب آن با مشکل مواجه شده است و در برخی موارد روند شست‌وشو نیز متوقف می‌شود و مشکل دردسر‌ساز بزرگی به وقوع می‌پیوندد. باز نشدن درب ماشین لباسشویی به هیچ وجه قبل از شروع کار قفل نمی‌شود زیرا شما لباس‌هایتان را در داخل آن قرار داده‌اید لذا بعد از شروع به کار و یا در هین فرایند شست‌وشو احتمال قفل شدن درب ماشین لباسشویی وجود دارد. در صورت برخورد با چنین مشکلاتی می‌توانید از متخصصان شرکت ابرکاوان برای علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی کمک بگیرید. لازم به ذکر است که در صورت مشاهده‌ی هر نوع ایرادی دستگاه را از برق بکشید تا از آسیب به قسمت‌های دیگر جلوگیری کنید.

 

بررسی دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

  اشکال در روند تخلیه آب ماشین لباسشویی

حرارت بیش از حد آب در ماشین لباسشویی

خراب شدن قفل درب ماشین لباسشویی

✔  فرسوده شدن و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی

  قفل شدن درب ماشین لباسشویی در اثر هوا

 خراب شدن و یا شکستگی دستگیره درب ماشین لباسشویی

ممکن است قفل کودک فعال شده باشد!

  نگه‌داری صحیح از ماشین لباسشویی

 پر نمودن بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی

باز کردن اضطراری درب ماشین لباسشویی بوش

 

برای خواندن مقاله علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

– اشکال در روند تخلیه آب ماشین لباسشویی

زمانی که شما لباس‌ها را در مخزن لباسشویی قرار می‌دهید تا کار شست‌وشو انجام شود بعد از اتمام شست‌وشو هم‌چنان درب قفل است و آن باز نمی‌شود امکان دارد فرایند شست‌وشو به اتمام نرسیده باشد و دلیل قفل ماندن درب همین امر باشد. بهترین راه‌کار برای رفع این مشکل آن است که دستگاه خود را دوباره از منوی تنظیمات تنظیم نمایید و عمل شست‌وشو را مجددا تکرار کنید. در صورتی که مشکلی در مسیر تخلیه وجود نداشته باشد و با انسداد روبه‌رو نباشد عملیات شست‌وشو پایان می‌پذیرد در صورتی که مسیر تخلیه مسدود باشد کار شستن آن‌ها به پایان نمی‌رسد همین امر موجب می‌شود تا آب حاصل از شست‌وشو را به طور فیزیکی و با دست خودتان تخلیه کنید و شیلنگ مربوطه را خارج و آب حاصل به بیرون هدایت می‌شود لذا نسبت به رفع انسداد لوله‌ی تخلیه اقدام کنید. برای این کار می‌توانید فیلتر‌ها و لوله‌ی مسیر تخلیه را شست‌وشو دهید. تعویض فیلترها و شستن‌شان به تخصص بالایی نیاز دارد حتما برای انجام این کار از کارشناسان و متخصصان مربوط کمک بگیرید.

 

– حرارت بیش از حد ماشین لباسشویی

از دلایل باز نشدن درب در ماشین لباسشویی می‌توان به حرارت بیش از حد ماشین لباسشویی اشاره کرد. در فرایند شست‌وشو زمانی که روند آن به پایان رسیده است قفل حرارتی می‌بایست حدود دو دقیقه بعد از اتمام چرخه‌ی شست‌وشو درب را رها کند هنگامی که دستگاه بیش از حد گرم شده باشد امکان خاموشی دستگاه در زمان شست‌وشو وجود دارد. در اغلب موارد پس از خنک شدن ماشین لباسشویی،درب آن باز می‌شود ولی امکان باز نشدن آن نیز وجود دارد لذا توصیه می‌کنیم از تکنسین‌های مربوط استفاده کنید. در استفاده‌ی مستمر از ماشین لباسشویی به طور جدی خودداری کنید زیرا به مدارهای دستگاه صدمه‌ی جدی وارد می‌شود.

 

خراب شدن قفل درب ماشین لباسشویی

همه‌ی ماشین لباسشویی‌ها قفل دارند. نام دیگر قفل، میکروسوییچ است. وظیفه‌ی این قطعه‌ی حساس بسته نگه داشتن درب دستگاه است و اجازه ندهد در زمان شست‌وشو درب سیستم باز شود. در صورتی که درب کاملا بسته نشود ماشین لباسشویی شروع به شستن نمی‌کند. در اغلب ماشین‌های لباسشویی در صورت ایراد درب آن کد اروری روی صفحه نمایش آن به نمایش در می‌آید. در صورتی که بعد از استفاده از ماشین لباسشویی درب آن قفل مانده بود و لباس‌ها در درون آن باقی مانده بودند از ضامن دستی می‌توانید بهره ببرید جایگاه ضامن در در زیر قفل و یا در قسمت مواد شوینده قرار دارد آن را پیدا کنید و درب را باز کنید. بعد از آن باید قفل خراب را تعویض نمایید. لازم به ذکر است بهترین قفل و متناسب‌ترین آن را برای نصب خریداری کنید در صورتی که توانایی نصب آن را ندارید می‌توانید از تکنسین‌ها کارآمد شرکت ابر کاوان تماس بگیرید.

برای خواندن مقاله علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

– فرسوده شدن و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی

در همه‌ی ماشین‌های لباسشویی درب آن‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است یکی از بخش ها زبانه و لولای آن است در قفل شدن و یا همان چفت شدن درب سیستم از آن استفاده می‌شود. جنس لولا اغلب از پلاستیک ساخته شده است که باعث چرخش آسان درب می‌شود. به همین دلیل خرابی آن باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود. بهترین راه‌کار برای این مورد بررسی زبانه است تا از سلامتی و خراب نبودن آن مطمئن شوید. در صورت عدم توانایی برای کار مذکور می‌توانید به تکنسین‌های خبره شرکت ابر کاوان مراجعه کنید. کارشناسان شرکت ابرکاوان توصیه می‌کنند تا با سرویس منظم ماشین لباسشویی از احتمال وارد شدن آسیب و صدمات بعدی جلوگیری کنید.

 

– قفل شدن درب ماشین لباسشویی در اثر هوا

قفل شدن درب ماشین لباسشویی در اثر هوا زمانی رخ می‌دهد که دستگاه از قفل ایمنی درب پنوماتیک یا همان هوادار بهره ببرد. یک لوله‌ی کوچکی است که به قفل مذکور وصل است طرف دیگر لوله به بطری محفظه فشار در وان اتصال دارد. مسدود شدن محفظه‌ی فشار می‌تواند هوای موجود در لوله را نگه داشته و بدین ترتیب درب قفل شود. لذا بررسی نمایید عملکرد قفل درب پنوماتیک چطور است تا با مکل مواجه نشوید.

 

– خراب شدن و یا شکستگی دستگیره درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود خراب شدن و یا شکستگی دستگیره درب ماشین لباسشویی است. در صورتی که دستگیره درب یا همان فلاپی ماشین لباسشویی‌تان شل شده است امکان شکستگی آن وجود دارد خراب شدن دستگیره درب دستگاه ممکن است برای هر نوع و مدل ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد ولی نوع صدمه‌ی وارد شده متفاوت باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید با متخصصان کارآموزده‌ی شرکت ابرکاوان تماس بگیرید. لازم به ذکر است افرادی که هیچ‌گونه تخصص و مهارتی در این زمینه ندارند و سعی دارند تا با کارت و هر نوع شی دیگری اقدام به باز نمودن دستگاه نماید کار اشتباهی را انجام می‌دهند زیرا باعث آسیب بیشتر به سیستم می‌شود.

 

– ممکن است قفل کودک فعال شده باشد!

فعال شدن قفل کودک نیز جزء مواردی است که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود و کاربر به دنبال علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی است. در این هنگام می‌توانید قفل کودک را غیر فعال کنید البته هر دستگاه نسبت به نوع دیگر آن متفاوت است لذا برای انجام صحیح این کار می‌توانید به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه مراجعه و یا نام و مدل آن را در اینترنت جست‌وجو کنید.

 

– نگه‌داری صحیح از ماشین لباسشویی

نگه‌داری صحیح از ماشین لباسشویی جزء مواردی است که به دیرتر خراب شدن دستگاه کمک می‌نماید برای این‌که به طول عمر دستگاه کمک نمایید لازم است تا در زمان مناسب نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی و سرویس دستگاه اقدام نمایید. برای پیش‌گیری از موارد مذکور سالیانه یک الی دو بار نسبت به سرویس ماشین لباسشویی و حتی تمام لوازم خانگی اقدام نمایید تا از آسیب‌های بعدی به دستگاه جلوگیری نمایید. برای این کار می‌توانید به تکنسین‌های شرکت ابر کاوان اعتماد کنید این تکنسین‌ها آماده‌خدمت‌رسانی با بهترین کیفیت و کم‌ترین زمان هستند.

 

– پر نمودن بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که منجر به قفل شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود پر نمودن بیش از ظرفیت مجاز در ماشین لباسشویی است زیرا باعث اختلال در عملکرد درب می‌شود این مورد حتی برای ماشین لباسشویی‌هایی که درب آن‌ها از بالا باز می‌شود نیز صدق می‌کند لذا همواره سعی کنید برای شستن لباس‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید و آن‌ها را بیشتر از سه چهارم آن پر ننمایید و سعی بر آن داشته باشید یک چهارم فضای مخزن خالی بماند تا در زمان شستن که لباس‌ها حجیم می‌شوند فضا برای آن‌ها وجود داشته باشد.

 

باز کردن اضطراری درب ماشین لباسشویی بوش

کمپانی بوش برای زمانی که درب بسته شده و تمام راه‌های ممکن برای باز نمودن آن طی شده و جوابگو نبوده یک قسمت تعبیه نموده تا به طور اضطراری درب آن را باز کنند. وجود ضامن در قسمت پشتی لباسشویی بوش قرار دارد با کشیدن آن ضامن درب به طور ناگهانی باز می‌شود حتی زمانی که فرآیند شست‌وشو به اتمام نرسیده نیز می‌توان به کمک آن درب را باز نمود. رنگ ضامن قرمز بوده و بعضی موقع ممکن است با رنگ آبی نیز ساخته شده باشد.

 

 

راه حل‌هایی برای باز نمودن درب ماشین لباسشویی

استفاده از ضامن که در ماشین‌های لباسشویی استفاده شده می‌تواند گزینه ی مناسبی باشد البته باید از جایگاه آن در دستگاه‌تان مطلع باشید بررای این منظور به دفترچه‌ی راهنما مراجعه کنید. خاموش نمودن دستگاه نیز جزء مواردی است که ممکن است با انجام آن قفل درب باز شود.

 

برای خواندن مقاله ترموکوپل چیست اینجا را کلیک نمایید.

 

شرکت ابرکاوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی است ضمن ارایه‌ی تخصصی‌ترین خدمات پس از فروش و با انجام به موقع خدمات سرویس نگه‌داری و تعمیرات لوازم خانگی جزء برترین و بهترین شرکت‌های ارایه دهنده خدمات است. مشتریان محترم همیشه از عملکرد تکنسین‌های این شرکت راضی بوده و آن‌ها را تحسین می‌کنند. امیدواریم با تشویق شما در بهبود عملکرد تعمیرکاران و کارشناسان گام موثری برداشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.