عیب ‌یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات متداول آن

یکی از لوازمی‌که در منزل به شدت نیاز به آن احساس می‌شود ماشین لباسشویی است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لباس‌هایتان نیاز به شست‌وشو دارد ولی وقتی می‌خواهید ماشین لباسشویی خود را روشن کنید با روشن نشدن آن مواجه می‌شوید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عیب ‌یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات متداول آن صحبت کنیم. خواندن این مطلب برای کسانی که ماشین لباسشویی بوش دارند، کاربرد بیشتری دارد. در صورتی که برای ماشین لباسشویی بوش مشکلی پیش بیاید، برای رفع مشکل آن باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید که اطلاعات کافی در مورد ماشین لباسشویی و قطعات آن را داشته باشد. از آن جا که تعمیرکار، ماشین لباسشویی‌های زیادی را تعمیر کرده تجربه‌ی بیشتری در این زمینه دارد البته هر کسی می‌تواند با گذراندن آموزش‌های لازم، مهارت این کار را کسب کند. تعمیرکاران شرکت ابرکاوان با داشتن تخصص و مهارت کافی در این زمینه آماده‌ی خدمت رسانی به هموطنان محترم هستند.

سعی می‌کنیم تمام مطالب راجع به عیب‌ یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات متداول آن را خدمت مشتریان محترم ارایه دهیم تا ضمن داشتن اطلاعات کافی بتوانید بهترین تصمیم را راجع به تعمیر ماشین لباسشویی بوش خود بگیرند. در اغلب مواردی که ذکر می‌شود نیاز به تماس با تعمیرکار نیست اما در موارد باقی مانده حتما باید با تعمیرکار ماهر تماس بگیرید زیرا در صورت نداشتن اطلاعات و مهارت ممکن است سایر قطعات دستگاه شما آسیب ببیند. در صورتی که به کمک تکنسین‌های متخصص نیاز دارید می‌توانید با شرکت ابرکاوان تماس بگیرید. این افراد با حضور به موقع در محل آماده‌ی خدمت رسانی هستند.

عیب ‌یابی ماشین لباسشویی بوش و رفع مشکلات متداول آن

 روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

اصلا برنامه‌ای در ماشین لباسشویی آغاز نمی شود.

راه ‌های غیر فعال کردن قفل کودک

 غیر فعال شدن چرخش ماشین لباسشویی بوش

 گرم نشدن آب ماشین لباسشویی بوش

خارج شدن آب از ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش آب‌ گیری می‌کند اما در ادامه از فعالیت باز می‌ایستد.

 تخلیه نشدن آب به وسیله ماشین لباسشویی بوش

 روند آب گیری ماشین لباسشویی بوش با مشکل روبه‌رو است.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش به وسیله کدهای خطاها

 باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی بوش با ایراد مواجه است.

 

برای خواندن مقاله ارور های ماشین لباسشویی بوش اینجا را کلیک نمایید.

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

گاهی اوقات پیش می‌آید که ماشین لباسشویی بوش روشن نمی‌شود که این روشن نشدن علت‌های مختلفی دارد ولی اغلب به خاطر نرسیدن برق به دستگاه است. در این صورت شما باید به دنبال علت نرسیدن برق به دستگاه باشید اگر همه‌ی چراغ‌های ماشین لباسشویی خاموش شود احتمالا مشکل از دوشاخه یا پریز برق است که با استفاده از فازمتر می‌توان فهمید آیا برق در پریز جریان دارد یا نه. در صورتی که پریز مشکلی نداشته باشد باید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

در صورتی که بعضی از چرا‌غ‌ها روشن باشند مشکل برق‌رسانی ندارد. مشکل آن برد کنترلی و نمایشی دستگاه است که دچار اشکال شده است. در صورت تعویض برد کنترلی عیب آن برطرف می‌شود. اگر شروع نشدن فرایند شست‌وشو مد نظر کاربر است در این صورت قطعاتی چون برد کنترلی، تایمر و قفل درب ماشین لباسشویی باید عوض شوند.

 

اصلا برنامه‌ای در ماشین لباسشویی بوش آغاز نمی شود

دلیل این امر روشن بودن قفل کودک، باز بودن درب ماشین لباسشویی، زدن دکمه استارت به مدت کوتاه و یا خیلی طولانی است. امکان دارد روشن بودن دکمه قفل کودک باعث آغاز نشدن برنامه‌ها باشد در کل روشن بودن دکمه قفل کودک باعث غیر فعال شدن تمام برنامه‌ها می‌شود. برای این‌که این دکمه را خاموش کنید بهتر است از دفترچه‌ی راهنمای آن کمک بگیرید.

 

راه ‌های غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی بوش

ابتدا کلید استارت را فشار دهید و 3 الی 5 ثانیه ادامه دهید بعد از این کار باید حروف CL از روی صفحه نمایش پاک شده باشد.

راه دیگری که می‌تواند در خاموش شدن کلید قفل کودک موثر باشد فشردن هم‌زمان کلیدهای rpm و finished است باید تقریبا 3 ثانیه این دکمه‌ها را فشرد تا زمانی که صدای بیپ را بشنوید این صدا بیانگر خاموش شدن دکمه قفل کودک است لازم به ذکر است در بعضی از ماشین لباسشویی‌های بوش عمل بالا قابل انجام است.

در صورتی که صفحه نمایش ماشین لباسشویی بوش شما لمسی است گزینه‌ای روی آن وجود دارد که بیانگر قفل کودک است آن گزینه شبیه به کلید است و کلمه‌ی seconds3 در زیر آن قفل کودک روشن است با لمس نمودن این گزینه به مدت 3 ثانیه این گزینه غیر فعال می‌شود و با صدای بیپ این عمل را نشان خواهد داد.

در صورتی که درب لباسشویی کاملا بسته نشود فرایند شست‌وشو آغاز نمی‌شود اطمینان حاصل کنید چیزی در لای درب نباشد سپس کلید استارت را به مدت 1 الی 2 ثانیه نگه دارید.

 

برای خواندن مقاله سرویس ماشین لباسشویی  اینجا را کلیک نمایید.

نچرخیدن لباسشویی بوش

دلیل غیر فعال شدن چرخش ماشین لباسشویی بوش پر کردن بیش از ظرفیت دستگاه، پاره شدن تسمه درام، ساییده شدن ذغال موتور و اتمام آن، از کار افتادن کوپلینگ موتور، کلاج، یاتاقان، قفل درب و غیره است.

دلایل زیادی در غیر فعال شدن چرخش ماشین لباسشویی بوش دخیل هستند به همین دلیل عیب‌یابی آن با مشکل رو‌به‌رو است. در بعضی موارد ممکن است سنسورهای لباسشویی در تشخیص دچار اشتباه شوند و از چرخیدن ماشین لباسشویی جلوگیری به عمل آورد برای برطرف نمودن این مشکل می‌توانید لباس‌های درون دستگاه را بررسی کنید تا بیش از ظرفیت پر نباشند در صورتی که لباس‌ها به صورت نامتعادل در لباسشویی ریخته شود امکان تعادل دیگ به هم می‌ریزید لذا برای رفع آن لباس‌ها را خارج کنید و سپس مجدد در لباسشویی قرار دهید.

پاره شدن تسمه درام نیز از دیگر دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش است. در صورت پارگی و یا ساییده شدن تسمه عملکرد ماشین لباسشویی با اختلال روبه‌رو می‌شود. با چرخاندن دستگاه بررسی کنید اگر به راحتی چرخید مکلی نیست در صورتی که چرخش کند و یا اصلا نچرخید تسمه ایراد دارد و باید تعویض شود.

زغال موتور وظیفه‌ی چرخاندن درام را به عهده دارد در صورت اتمام آن چرخش درام با مشکل روبه‌رو می‌شود لذا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

وظیفه کوپلینگ وصل نمودن موتور به سیستم انتقال نیروی دستگاه است در صورت اختلال در کوپلینگ عملکرد چرخش با مشکل روبه‌رو می‌شود برای رفع این مشکل باید تعویض شود.

 

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی بوش

در صورتی ماشین لباسشویی بوش شما آب را گرم نمی‌کند امکان خرابی ترموستات وجود دارد. هم‌چنین امکان خرابی المنت، برد و قطع سیم رابط تایمر به المنت وجود دارد.

 

خارج شدن آب از ماشین لباسشویی بوش

در صورتی که از کف ماشین لباسشویی بوش شما آب خارج می‌شود امکان شل شدن و یا سوراخ شدن شیلنگ‌هایی که در پشت دستگاه وجود دارند، است هم‌چنین ممکن است مخزن سوراخ شده باشد، کاسه نمد دستگاه دچار ایراد باشد، پمپ اب‌کشی با خرابی روبه‌رو باشد و در نهایت لاستیک دور درب ماشین لباسشویی پاره و یا با خرابی مواجه باشد که نیاز به تعویض آن وجود دارد.

 

ماشین لباسشویی bosch آب‌گیری می‌کند اما در ادامه از فعالیت باز می‌ایستد.

در صورتی که ماشین لباسشویی بوش آب‌گیری می‌کند ولی در ادامه فعالیت خود را انجام نمی‌دهد امکان خرابی هیدرواستارت و یا سیم متصل هیدرواستارت به موتور تایمر دچار قطعی شده است هم‌چنین امکان خرابی موتور تایمر، موتور اصلی و تسمه وجود دارد.

 

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش

دلایلی که منجر به این مشکل می‌شود انسداد در مسیر لوله و یا خم بودن آن است، انسداد فیلتر، خراب بودن پمپ تخلیه، خرابی سری قفل درب دستگاه است. با بررسی خم نبودن شیلنگ و هم‌چنین باز بودن راه خروج آب در شیلنگ نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کنید. در بازبینی فیلتر از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا در صورت انسداد در روند تخلیه‌ی آب مشکل به وجود می‌آید. در صورتی که پمپ تخلیه با اشکال رو‌به رو است و تکه‌ای لباس یا هر شی دیگر باعث بروز انسداد شده است با باز نمودن پمپ تخلیه نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 

روند آب گیری ماشین لباسشویی بوش با مشکل روبه‌رو است

در صورتی که روند آب گیری ماشین لباسشویی بوش با مشکل رو‌به رو است امکان بسته بودن شیر آب لباسشویی، انسداد فیلتر ورودی آب و امکان خرابی هیدروستات دستگاه وجود دارد. برای رفع این مشکل شیر آب را به طور کامل باز نمایید و هم‌چنین راه فیلتر را باز کنید در صورتی که پرز و یا تکه‌ای از لباس موجب مسدود بودن است آن را برطرف کنید. در صورت خراب بودن هیدروستات نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش به وسیله کدهای خطاها

یکی از امکانات پیشرفته‌ی ماشین‌های لباسشویی بوش استفاده از کد خطا برای رفع مشکل به وجود آمده است. با به وجود آمدن مشکل در هر قسمت سیگنال‌های سنسور از الگوریتمی استفاده می‌نماید و آن‌ها را در صفحه نشان می‌دهد. به دلیل گستردگی مطلب از آوردن آن‌ها در این قسمت خودداری می‌کنیم.

 

برای خواندن مقاله تعمیر ماشین لباسشویی بوش  اینجا را کلیک نمایید.

 

باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

دلایل زیادی برای باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی وجود دارد از لایل آن به نکات زیر اشاره می‌کنیم:

روشن بودن قفل کودک ماشین لباسشویی بوش

لباس‌ها در بین درب ماشین لباسشویی گیر افتاده‌اند.

پر نمودن بیش از ظرفیت لباسشویی بوش

ایراد در قفل درب لباسشویی بوش

در هر قسمت بررسی نمایید تا ایرادات موجود برطرف شوند و در صورتی که قفل درب خراب شده است اقدامات لازم نسبت به تعمیر و یا تعویض آن انجام دهید.

 

موارد گفته شده از اصلی ترین و مهمترین مشکلات متداول ماشین لباسشویی بوش می باشد. عیب ‌یابی ماشین لباسشویی بوش می باشد که با توجه به اهمیت آنها در اینجا آورده شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.