آموزش نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین‌ لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و یا تعویض پمپ آب لباسشویی جملاتی هستند که در زمان ایراد لباسشویی ممکن است به ذهن برسند. برای این‌که بتوانید متوجه عملکرد و اختلال در فرایند عملکرد پمپ تخلیه شوید لازم است بدانید این قطعه چه کاری انجام می‌دهد. همانطور که می دانید لباسشویی ها به دلیل اینکه یک کالای مصرفی به شمار می آیند با مرور زمان نیازمند سرویس و یا تعمیر می شوند، جهت تعمیر لباسشویی خود می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ابرکاوان تماس بگیرید.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین قطعات ماشین لباسشویی پمپ تخلیه است نام دیگر پمپ تخلیه، پمپ شست‌‌وشو است که وظیفه‌ آن تخلیه‌‌ آب کثیف در انتهای فرایند شست‌وشو است جایگاه آن نیز در قسمت جلو و پایین لباسشویی است. تخلیه نشدن آب و ماندن آن همراه با لباس در درون دیگ از مشکلات عادی در تعمیر ماشین لباسشویی است که برای برطرف کردن آن لازم است تا پمپ تخلیه لباسشویی تعمیر شود در بعضی از موارد نیز باید تعویض شود.

وقتی ماشین‌لباسشویی خراب می‌شود یکی از مشکلاتی که پیش می‌آید این است که آب در لباسشویی می‌ماند و تخلیه نمی‌شود. در این صورت عیب از پمپ تخلیه است و باید آن را بررسی کنید. اگر پمپ‌تخلیه خراب باشد می‌توانید آن را تعمیر کنید در غیر این صورت باید آن را تعویض کنید. قبل از هر چیز بهتر است ماشین‌لباسشویی را از برق بکشید چون برای تعویض پمپ تخلیه با سیم‌های برق کار دارید و برای این کار از دسشکش استفاده کنید. برای تعویض پمپ تخلیه باید چند مرحله کار انجام دهید.

 

برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به چه وسایلی نیاز خواهیم داشت؟

برای این‌که بتوانید پمپ تخلیه را تعویض کنید باید وسایل زیر را همراه خود داشته باشد در غیر این صورت حتما با مشکل مواجه خواهید شد.

پمپ تخلیه

پیچ گوشتی

انبر دست

و در صورت لزوم ظرف بزرگ و مناسبی به جهت تخلیه آب ماشین لباسشویی

 

 

مراحل تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در مرحله‌ی اول در صورتی که اب در داخل ماشین‌لباسشویی مانده باید آن را خارج کنید. برای این کار می‌توانید از شیلنگ تخلیه کمک بگیرید.

 

در مرحله‌ی دوم قسمت بالای ماشین‌ لباسشویی را باز کنید. پیچ‌ های پنل در پشت ماشین‌لباسشویی قرار دارد. با استفاده از پیچ‌ گوشتی پیچ‌ها را باز کنید و پنل را از لباسشویی جدا کنید.

 

در مرحله‌ سوم پنل کنترلی را که در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته را باز کنید. پنل کنترلی دارای پیچ است که باید ابتدا آن را باز کنید سپس قسمت جاپودری لباسشویی را کاملا بیرون آورده و قفل آن را باز کنید تا بتوانید به طور کامل آن را خارج کنید. در زیر جاپودری لباسشویی پیچ‌هایی قرار دارند که به کمک آن‌ها پنل کنترلی به بدنه متصل می‌شود، آن پیچ‌ها را باز کنید. پس از آن نوبت قطع کردن اتصالات سیم‌ها است. بعد از این که اتصالات سیم‌ها را قطع کردید پنل کنترلی را از لباسشویی جدا کنید.

در مرحله‌ چهارم باید پنل جلویی لباسشویی را جدا کنید. اول باید درب فیلتر پمپ تخلیه که در قسمت پایین قرار گرفته را باز کنید. بعد از این که پیچ آن را باز کردید پنل کنترلی را از دستگاه جدا کنید. بعد از آن درب لباسشویی و لاستیک دور آن را باز کنید. پیچ‌هایی که در بخش بالایی لباسشویی می‌بینید را باز کنید معمولا تعداد آن‌ها به هفت عدد می‌رسد. اکنون ماشین لباسشویی را به قسمت جلو خم کنید توجه کنید درب بسته باشد. اکنون اتصالات قفل درب و یا همان میکروسوییچ درب را باز نمایید. حالا می‌توانید پنل جلویی را باز کنید.

در مرحله پنجم می‌بایست شیلنگ‌هایی که به پمپ اتصال دارد جدا شوند. حال می‌توانید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را مشاهده کنید. در آغاز شیلنگ تخلیه کوچکی که به بدنه وصل است را باز نمایید. توجه کنید امکان دارد هنوز در درون شیلنگ‌ها و یا خود پمپ آب وجود داشته باشد، پس از قبل دستمال و ظرفی به جهت جلوگیری از ریزش آب روی زمین داشته باشید. حال باید شلنگ‌هایی که به پمپ وصل هستند را به ترتیب باز نمایید. برای این‌که به آسانی شلنگ‌ها جدا شوند لازم است ابتدا بست آن‌ها را باز کنید سپس لوله‌ها را از پمپ تخلیه جدا نمایید.

در مرحله ششم باید پمپ خراب را با پمپ جدید تعویض نمایید. بهتر است ابتدا اتصالات سیم را بررسی کنید و سپس اقدام به باز نمودن پمپ ایراددار کرده و آن را خارج کنید. برای پیشگیری از اختلال در روند کار قبل از شروع از این مرحله عکس بگیرید. سپس پمپ معیوب را که توسط پیچ‌هایی به کف سیستم بسته شده باز کنید. در این قسمت می‌توانید این مجموعه را کامل از سیستم خارج نمایید، باید پیچ‌هایی که پمپ تخلیه را به بدنه وصل می‌کند باز نمایید. حالا زمان تعویض پمپ جدید رسیده است، آن را با خیال راحت جایگزین کنید.

در مرحله هفتم می‌بایست پمپ جدید را نصب کنیم. پمپ تخلیه را در درون بدنه پمپ قرار می‌دهید و سپس پیچ‌های مربوطه را به خوبی می‌بندید. بعد از انجام این قسمت مجموعه‌ی پمپ را در درون بدنه ماشین لباسشویی قرار می‌دهید و باز هم به خوبی پیچ‌ها را به بدنه می‌بندید. اکنون آن عکسی که در مراحل گذشته گرفتید به کمک شما می‌آید با استفاده از آن اتصالات سیم‌ها را مثل گذشته دوباره وصل می‌کنید. در آخر شلنگ‌هایی که باید به پمپوصل شوند را متصل کنید و بست‌های مربوطه را به خوبی ببندید.

در مرحله هشتم باید دوباره پنل جلویی، پنل کنترلی و هم‌چنین پنل بالایی را نصب کنید. حالا زمان عوض کردن و یا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به پایان رسیده است. اکنون باید تمامی مراحل مذکور را به صورت برعکس بپیمایید. اول پنل جلویی را مجدد نصب نمایید سپس پنل کنترلی را روی سیستم سوار نمایید. بعد از این قسمت پنل بالایی را در محل مشخص خود نصب کنید. در انتها لباسشویی خود را دوباره به برق وصل کنید با انتخاب یک برنامه فرایند شست‌وشو و تخلیه را تست کنید.

 

انواع پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

سرویس ماشین‌های لباسشویی باعث افزایش طول عمر بالایی برخوردار هستند حتی ممکن است تا بالای 20 سال نیز عمر کنند. نیاز است عیب‌یابی لباسشویی نیز به صورت صحیحی انجام شود تا از آسیب سایر قطعات جلوگیری شود. هم‌چنین امکان دارد تا هزینه‌ی گزافی را روی دست کاربر قرار دهد. برای هر ماشین لباسشویی، پمپ تخلیه‌ی مربوط به آن تولید می‌شود انواع مختلف پمپ تخلیه در زیر عنوان می‌شود.

پمپ تخلیه‌ با 3 خار موجود

پمپ تخلیه با 8 خار موجود

پمپ تخلیه بوش با 4 خار موجود

پمپ تخلیه مخصوص کنوودری

 

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی صدا می‌دهد

بعد از استفاده‌ی زیاد و نادرست ماشین لباسشویی امکان استهلاک قطعاتی که متحرک هستند و در درون پمپ تخلیه است باعث تولید سر و صدای زیادی می‌شود بنابراین آب ماشین لباسشویی در زمان تخلیه آب با صدای بلندی همراه خواهد بود و عملکرد پمپ با اختلال رو‌به رو خواهد بود. در بخش‌هایی نیز تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به علت عمل نکردن پمپ تخلیه است.

موتور پمپ تخلیه اصلا عمل نمی‌کند.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی در صادر کردن فرمان دچار ایرادی است و فرمان تخلیه را به پمپ تخلیه صادر نمی‌کند.

سیم‌های مرتبط بین پمپ تخلیه و برد دچار قطعی است.

 

بررسی فیلتر تخلیه لباسشویی

انسداد فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی که به وسیله رسوبات موجود در آب، پودر ماشین لباسشویی و یا الیاف لباس می‌تواند اتفاق بیفتد با وجود این که پمپ تحلیه سالم است ولی مانع برای خروج آب وجود دارد برای برطرف کردن این مورد حتما باید فیلتر آب را شست‌و شو دهید و تمیز نمایید در صورتی که مشکل برطرف نشد باید فیلتر پمپ تخلیه تعویض شود.  در کل در هر 6 ماه یک بار باید نسبت به تعویض فیلتر پمپ تخلیه آب اقدام کنید در صورت سهل انگاری به پمپ تخلیه آب و سایر قسمت‌ها آسیب جدی وارد می‌شود که باید متحمل خسارت سنگین آن باشید.

 

بررسی اتصال پمپ تخلیه

در صورتی که علت تخلیه نشدن آب را متوجه نشده‌اید امکان دارد ماشین لباسشویی شما به صورتی طراحی شده باشد که به وسیله یک رابط به لوله تخلیه زیر سینک وصل باشد همین موضوع می‌تواند باعث انسداد راه تخلیه پمپ باشد. برای برطرف کردن این مشکل شیلنگی که به رابط وصل است را جدا نموده و آبی که در ماشین لباسشویی وجود دارد را در ظرف مناسب و بزرگی تخلیه کنید . در صورتی که آب دستگاه به آسانی خالی شد علت انسداد از رابط است که باید نسبت به تمیز نمودن آن اقدام کنید یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

 

هزینه تعمیر یا پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

انواع مختلفی پمپ تخلیه آب وجود دارد پس قیمت‌های متنوعی از پمپ آب وجود دارد. هر برند پمپ تخلیه‌ی آب مخصوص به خود را دارد. لازم است قبل از اعزام تعمیرکار به محل مورد نظر نسبت به قیمت پمپ تخلیه آب، ایاب و ذهاب و سایر مسایل از کارشناس شرکت تقاضا کنید تا شرحی از قیمت‌ها را خدمتتان ارایه دهند تا برای پرداخت آن با مشکل رو‌به رو نشوید.

 

خدمات شرکت ابرکاوان

یکی از بهترین مراکز ارایه خدمات در سطح شهر تهران شرکت ابرکاوان است. این شرکت تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی را به عهده دارد که ضمن داشتن برترین تعمیرکاران به صورت 24 ساعته در سرتاسر شهر تهران خدمات منحصربه‌فردی ارایه می‌دهد. تکنسین‌ها متبهر شرکت ابر کاوان با داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه سرویس و تعمیرات و نصب ماشین لباسشویی آماده‌ی کمک به هموطنان محترم است. این شرکت سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد و مورد رضایت تمام افراد واقع شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.