علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که افراد با آن درگیر هستند و مشکل دردسرسازی محسوب می‌شود خشک نشدن لباس پس از شست‌وشو است بعد ازاتمام کار شست‌وشو و خشک کردن آن‌ها دیده می‌شود لباس‌ها خیس و یا نیمه خیس هستند. این ایراد وارد شده به ماشین لباسشویی ناشی از مشکلات بسیاری است که در زیر آن‌ها را توضیح می‌دهیم. بسیاری از کاربران در ذهن خود این سوال مطرح است که علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

 

در صورت مواجه شدن با مشکل خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی چه اقداماتی را باید انجام داد:

 

1. تنظیم مجدد ماشین لباسشویی

اولین علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی بهم خوردن تنظیمات دستگاه می باشد. در بعضی مواقع با تنظیم مجدد ماشین لباسشویی مشکل آن حل می‌شود. تنظیم مجدد یا همان ریست کردن در هر مدلی متفاوت است لذا توصیه می‌کنیم با توجه به آن‌چه در دفترچه‌ی راهنما آمده است عمل نمایید و دستگاه خود را مجدد تنظیم کنید.

 

2. به هیچ عنوان بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی آن را پر نکنید!

در صورتی که شما بیش از اندازه، لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید، آن نمی‌تواند لباس‌ها را خشک نماید. نهایت از سه چهارم ظرفیت مخزن برای شستن لباس‌ها بهره ببرید. برنامه‌ی شست‌وشو را روی گزینه‌ای تنظیم کنید که با توجه به جنس پارچه، دور چرخش و دمای متناسب با آن پارچه تنظیم کنید تا روند خشک شدن روی آن‌ها عمل کند. هر کدام از ماشین لباسشویی‌ها ظرفیت مخصوص به خود دارند که آن‌ها برحسب کیلو مشخص می‌شود و بیش از سه چهارم آن نباید تجاوز کنید و طوری برنامه‌ریزی کنید تا یک چهارم فضای مخزن خالی بماند. سعی کنید لباس‌هایی که نوع پارچه‌ی آن‌ها یکسان است با هم در ماشین لباسشویی قرار دهید تا فرایند خشک شدن بهتر عمل کند.

 

3. شیلنگ تخلیه آب لباسشویی را چک کنید.

ماشین لباسشویی را حرکت بدهید و شیلنگ تخلیه را مورد بازبینی قرار دهید در صورت خم بودن و یا انسداد آن موانع را برطرف کنید تا روند خشک شدن لباسشویی به درستی انجام شود.

 

4. در جریان گذاشتن تعمیرکار ماشین لباسشویی

در صورتی که موارد بالا را بررسی کردید و مانعی برای روند خشک شدن صحیح وجو نداشت پس قطعه‌ای آسیب دیده که لازم است تعمیر و یا تعویض شود پس پیشنهاد می‌کنیم با تعمیرکاران خبره‌ی شرکت ابرکاوان تماس بگیرید.

 

برای خواندن مقاله علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

 

برخی از مهمترین دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی

 

ایراد در برق خشک‌کن ماشین لباسشویی

در بعضی مواقع ممکن است تغییر در جریان برق یا قطع شدن سیم خشک‌کن موجب اختلال در روند خشک کردن لباس‌هایتان به وجود آورد لذا سعی کنید موانع را برطرف کنید.

 

خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

خرابی ترانس و هم‌چنین سوختن آن جزء مورادی است که می‌تواند کار خشک‌کن ماشین لباسشویی را با اختلال روبه‌رو کند لذا لازم است نسبت به تعویض برد الکتریکی دستگاه اقدام نمایید. لازم به ذکر است که ایراد در عملکرد خازن راه‌انداز نیز می‌تواند در روند خشک شدن لباس‌ها تاثیرگذار باشد. برای این مورد می‌توانید با تعمیرکاران ماهر شرکت ابر کاوان تماس بگیرید.

 

خرابی موتور ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که در خشک نشدن لباس‌ها دخیل است وجود اشکال در موتور است. در صورتی که ماشین لباسشویی بیش از حد کار کند داغ می‌شود و برای مدت کمی از کار می‌افتد اما جای نگرانی نیست زیرا بعد از خنک شدن موتور این مشکل برطرف می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

اختلال در هوارسی به خشک‌کن لباسشویی

یکی از دلایلی که در روند خشک شدن لباس‌ها تاثیرگذار است اختلال در فرایند هوارسی به ماشین لباسشویی است لازم است تا در اطاف ماشین لباسشویی جریان هوای مناسب در گردش باشد در صورت عدم این کار پروسه خشک شدن با مشکل رو به رو می‌شود و لباس ها نیمه خشک باقی می‌مانند زیرا این قطعه نمی‌توانند حرارت لازم را تامین کند در نتیجه لباس‌ها کاملا خشک نمی‌شوند.

 

 

صحیح نبودن تنظیمات خشک‌کن ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که در خشک شدن لباس‌ها تاثیرگذار است انتخاب نوع عملکرد ماشین لباسشویی است که با نوع لباس متناسب نیست بهتر است راجع به نوع عملکرد خشک‌کن و جنس پارچه اطلاعاتی داشته باشید تا در هنگام استفاده به مشکل بررخورد نکنید تنظیماتی چون زمان شست‌وشو، دما و غیره در شستن و خشک نمودن دخیل است در صورت رعایت نکردن آن‌ها لباس‌های شما کاملا خشک نمی‌شوند.

 

خرابی کلید خشک‌کن ماشین لباسشویی

از عواملی که در خشک نشدن لباس‌ها تاثیرگذار است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خرابی کلید خشک‌کن ماشین لباسشویی است لازم است تا نسبت به رفع آن اقدام کنید اگر در این زمینه مشکل داشتید می‌توانید روی کمک تعمیرکاران خبره شرکت ابرکاوان حساب کنید.

 

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

وظیفه‌ی این قطعه در ماشین لباسشویی بسیار مهم است زیرا آب حاصل از شست‌وشو را به وسیله‌ی پمپ به فاضلاب هدایت می‌کند و مختل شدن عملکرد آن در روند خشک شدن لباس‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد. هم‌چنین گرفتگی پمپ تخلیه که اغلب به دلیل وجود پرز و یا اشیا جا مانده در لباس‌ها صورت می‌گیرد فرایند خشک شدن با مشکل مواجه می‌شود لذا لازم است برای رفع این مشکل از تعمیرکاران متخصص و متعهد شرکت ابر کاوان کمک بگیرید تا ضمن بازبینی ماشین لباسشویی نسبت به گرفتگی و رفع آن اقدام نمایند و اگر پمپ تخلیه نیاز به تعویض داشت آن را عوض کنند.

 

برای خواندن مقاله علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

عدم رعایت روند صحیح آب‌گیری ماشین لباسشویی

اگر روند آب‌گیری لباسشویی با مشکل مواجه شده باشد خشک شدن لباس‌ها به درستی انجام نمی‌شود ابتدا لازم است فشار آب ساختمان را مورد بازیبینی قرار دهید در صورتی که میزان آن پایین بودن آن نسبت به رفع آن اقدام کنید زیرا فرآیند آب‌گیری لباس‌ها نیاز به فشار بالای آب دارد شیرهای آب ورودی به ساختمان را بررسی نمایید در صورتی که آن‌ها نیمه باز هستند آن‌ها را کاملا باز نمایید.

 

خرابی المنت هیتر ماشین لباسشویی

وظیفه‌ی المنت هیتر ماشین لباسشویی تشخیص این‌که آب حرارت لازم را دارد یا این‌که دمای آن به حد لازم نرسیده است در صورتی که این قطعه خراب شده باشد لازم است تا حتما آن را تعویض کنید زیرا در خشک نشدن لباس‌ها تاثیر بسزایی دارد. ابتدا بررسی کنید تا مطمئن شوید علت از المنت هیتر است بعد اقدام به تعویض آن کنید. در این مورد حتما باید از تعمیرکار استفاده کنید برای این منظور می‌توانید از متخصصان کارآزموده شرکت ابر کاوان استفاده کنید.

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

وظیفه‌ی ترموستات تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی است در صورتی که این قطعه از کار بیفتد امکان دارد لباس‌ها کامل خشک نشوند. برای تعویض یا تعمیر این قطعه لازم است تا کارشناسان را در جریان بگذارید متخصصان شرکت ابر کاوان آماده‌ی خدمت رسانی به مشتریان محترم هستند.

 

خرابی فیور حرارتی ماشین لباسشویی

خرابی فیوز حرارتی دستگاه یکی دیگر از علت های خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی می باشد. از مواردی که در کامل خشک نشدن لباس‌ها تاثیر دارد خرابی فیور حرارتی است. در این مواقع لباس‌ها به طور نیمه خشک می‌شوند یا کامل خیس می‌مانند لذا برای رفع این مشکل می‌توانید به متخصصان مربوطه مراجعه نمایید یا برای سهولت کار می‌توانید با تعمیرکاران شرکت ابر کاوان هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

 

برای خواندن مقاله ترموکوپل چیست اینجا را کلیک نمایید.

 

ابر کاوان

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی ابرکاوان از تخصصی‌ترین مرکز ارائه خدمات تعمیرات انواع لباسشویی است که خدمات مورد نظر مشتری را در کم‌ترین زمان انجام می‌دهند. خدماتی چون سرویس نگه‌داری و تعمیرات لوازم خانگی و تعمیر لباسشویی در این مرکز به نحو احسن انجام می‌شود لازم به ذکر از تعمیرکاران این شرکت از تخصص و مهارت بالایی بهر‌مند هستند و امکان خدمات به موقع و با کیفیت بالا را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.