دلایل خرابی تایمر ماشین لباسشویی و راه های تعمیر و تعویض آن

ماشین لباسشویی بر اثر استفاده ی زیاد و گذشت زمان دچار ایراداتی می شود. این مشکلات می توانند اختلالی در یکی از قطعات باشند و یا از تنظیمات نادرست ناشی شوند. خرابی تایمر ماشین لباسشویی یکی از اختلالات رایج این وسیله می باشد. هر ماشین لباسشویی در هر مارک و مدلی ممکن است به چنین مشکلی دچار شود. دلایل شدن تایمر ماشین لباسشویی و راه های تعمیر و تعویض آن متفاوت هستند و در این مقاله ی به تمامی این نکات پرداخته خواهد شد.

 

نگهداری صحیح از تایمر ماشین لباسشویی

مهم ترین قدم پیشگیری از خرابی قطعات یک دستگاه می باشد. ایمر همیشه باید خشک شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. از آنجایی که این قسمت بصورت الکترونیکی به مناطق دیگر دستگاه وصل شده است ، پاشیدن آب و عناصر روغنی روی تایمر می تواند به آن آسیب برساند. برای جلوگیری از بروز مشکلات در تایمر ، بهتر است بعد از استفاده دستگاه را تمیز کنید.

جایگزینی تایمر موجود با یک نمونه ی جدید آسان نیست. این کار را می توان به راحتی توسط یک تکنسین واجد شرایط تعمیر ماشین لباسشویی انجام داد. امروزه بسیاری از شرکت ها پیشنهاد تعمیر لوازم خانگی را ارائه می دهند. قبل از استخدام یک حرفه ای ، اطمینان حاصل کنید که آنها تعمیر لباسشویی را در مناطق مسکونی ارائه می دهند. مشاغل ارائه دهنده خدمات تعمیر در مناطق مسکونی برای رفع مشکل به خانه شما مراجعه می کنند. مهندسین ابرکاوان برای ارائه ی هرگونه خدمات نظیر نصب، سرویس و تعمیر لباسشویی می باشند.  در ادامه  به بررسی مشکلاتی می پردازیم که در صورت خرابی تایمر ماشین لباسشویی باید به بررسی آن ها اقدام کنید و پس از پیدا کردن کشکل، آن را برطرف کنید.

 

دلایل رایج خرابی یا عدم عملکرد تایمر ماشین لباسشویی

برخی از کارکردهای اساسی که توسط تایمر کنترل می شود شامل پر کردن وان ، فرایند تخلیه ، تنظیم سطح آب در وان شستشو ، مدت زمان چرخه شستشو و چندین کارکرد مهم دیگر است. استفاده طولانی مدت از دستگاه می تواند به سیم های متصل به تایمر آسیب برساند ، که می تواند چرخه شستشو را مختل کند. هنگامی که سیم ها به درستی به تایمر وصل نشده اند یا آسیب دیده اند ، می تواند مانع از نمایش تایمر در زمان مناسب شود. این می تواند کل روند شستشو را تحت تأثیر قرار دهد.

 

خرابی سوئیچ درب ماشین لباسشویی

وقتی درب بالای واشر باز شود ، مدار موتور کار نمی کند. این ویژگی ایمنی برای جلوگیری از صدمات جدی بسیار مهم است و شما نباید از آن دور بزنید. اگر سوئیچ درب شما خراب باشد ، تایمر نیز کار نمی کند و تعمیر به ترتیب است. با پیدا کردن کلید سوئیچ که معمولاً در زیر قسمت اصلی قرار دارد ، شروع کنید. یک پین یا اهرمی که به درب وصل شده است ، هنگام بسته شدن سوئیچ ، سوئیچ را فعال می کند. واشر را از برق جدا کرده و ببینید که در صورت خاموش شدن درب ، سوئیچ توسط اهرم یا محرک در می آید. سیم ها را از سوییچ جدا کرده و از چند متر خود برای بررسی میزان تداوم الکتریکی استفاده کنید. اگر سوئیچ منبع تغذیه مدارهای تایمر نیست ، می خواهید آن را جایگزین کنید. اگر سوئیچ از همه به بعد پیوستگی دارد ، باید برای تعیین مشکل ، تایمر و سایر اجزای موجود در این بخش را بررسی کنید.

 

جهت مطالعه مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در منزل اینجا را کلیک کنید.

 

خرابی تایمر ماشین لباسشویی و تایمر موتور

تایمر و موتور آن مکانهای منطقی برای بررسی زمان گیر بودن تایمر است. تایمر متشکل از مجموعه ای از تماس های برقی است که توسط یک مونتاژ بادام اجرا می شود ، به نوبه خود توسط یک موتور تایمر کار می کند. واشر را از برق جدا کنید ، از سیم کشی سیم کشی مدل خود برای یافتن ترمینال ها در تایمر که موتور تایمر را کنترل می کند استفاده کنید و برای بررسی آنها از چند متر خود استفاده کنید. سپس خود موتور تایمر را برای تداوم الکتریکی بررسی کنید. اما ، اگر به موتور تایمر تعویض نیاز دارید ، احتمالاً مجبور خواهید بود یک تایمر کامل بخرید ، زیرا این موتور معمولاً جداگانه فروخته نمی شود.

 

کنترل سطح آب

موتور تایمر که تایمر را پیشرفت می کند ، سیگنال خود را برای شروع از سوئیچ سطح آب دریافت می کند. این سیگنال زمانی به وجود می آید که وان به اندازه کافی پر شده تا سوئیچ سطح آب را پر کند. بنابراین اگر واشر شما از آب پر می شود اما تایمر پیشرفت نمی کند ، منطقی است که مطمئن شوید سوئیچ سطح آب در هنگام پر شدن وان سیگنال برقی را به تایمر می فرستد. شما می توانید چرخه دستگاه خود را رعایت کنید و هنگامی که وان پر شد و صدای شیر آب را خاموش کردید ، واشر را از آن جدا کنید. سوئیچ سطح آب را در پشت کنسول اصلی کنترل که دارای شماره گیری ها ، دکمه ها یا دستگیره ها برای انتخاب چرخه است ، پیدا کنید. سپس سیم های صحیح را برداشته و پایانه های سوئیچ سطح آب را برای استمرار بررسی کنید ، با استفاده از یک سیم کشی برای مدل واشر خود ، برای یافتن پایانه هایی که تایمر را کنترل می کنند ، و چند متر خود را پیدا کنید.

دستگیره و تایمر

وقتی تایمر در طول یک چرخه پیش می رود ، شماره گیری یا دکمه تایمر روی صفحه کنترل تبدیل می شود زیرا به شافت تایمر متصل است. در بعضی از مدل ها با کشیدن دکمه تایمر چرخه ای را شروع می کنید ، زیرا سوئیچ در تایمر شروع می شود. دستگیره تایمر پلاستیکی شما با افزایش سن و استفاده می تواند پوشیده یا ترک خورده باشد و ممکن است با شافت تایمر به روشی که می خواهد تبدیل نشود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، دستگیره به راحتی چرخه خود را انتخاب نمی کند و به همراه شافت تایمر چرخش نمی کند تا نشان دهد کدام قسمت از چرخه ماشین در آن مشغول است.

چند متغیر در برداشتن دستگیره وجود دارد تا بتواند جایگزینش کن. اگر دستگیره تایمر شما دامن یا شماره گیری اطراف آن را دارد ، دکمه تایمر را به داخل فشار دهید و با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه ساعت ، دستگیره را نخ نخورید. در بعضی از واشرها ، درپوش پلاستیکی در وسط دستگیره وجود دارد. برای رسیدن به اتصال دهنده ای که دستگیره را روشن می کند ، باید کلاه را خاموش کنید. و برخی از مدل های واشر وجود دارد که دارای یک محفظه نگهدارنده در پشت تایمر هستند که برای خارج کردن دستگیره باید آنها را آزاد کنید. اگر در شافت تایمر یک گیره نگهدارنده از فلز ساخته شده است ، هنگام تعویض دستگیره ، آن را خاموش کنید.

 

پمپ تخلیه

ا پایان یافتن چرخه شستشو و شستشو توسط پمپ تخلیه ، آب از ماشین لباسشویی شما خارج می شود. خرابی در پمپ تخلیه باعث عدم موفقیت دستگاه در چرخه بعدی می شود ، زیرا دستگاه سیگنال خالی بودن وان را دریافت نمی کند. بنابراین اگر مشکل این است که واشر شما در پایان زمان شستشو یا زمان شستشو حرکت نمی کند ، بررسی کنید که آیا پمپ در واقع آب را از بین می برد یا خیر. اگر یک ماشین لباسشویی الکترونیکی کنترل شده دارید ، ممکن است یک کد خطا نمایش داده شود ، که می توانید با استفاده از واژه نامه کد خطا رمزگشایی کنید.

 

شیر ورودی آب

آب برای چرخه شستشو و شستشو از طریق شیر ورودی آب وارد ماشین لباسشویی شما می شود. کارکرد این قطعه وارد کردن آب گرم و سری به داخل دستگاه می باشد. بنابراین یک غرفه در چرخه شستشو یا شستشو می تواند نتیجه شیر آب ورودی شکسته یا انسداد در شیلنگ هایی باشد که آب را وارد آن می کند. که صفحه های فیلتر آنها جمع نشده است. سپس از چند متر استفاده کنید تا تأیید کنید که solenoids برای باز کردن شیر مدارهای باز ندارند. اگر واشر شما این آزمایشات را پشت سر بگذارد ، مرحله بعدی فراخوانی با تکنسین سرویس برای اندازه گیری ولتاژ وارد شده به solenoids هنگام چرخه واشر است. شاید هیچ ولتاژ وارد شیر نباشد ، به این معنی که روند الکتریکی در مکانی دیگر از دستگاه متوقف شده است ، مانند سوئیچ سطح آب ، تایمر ، سوئیچ درب یا سوئیچ انتخاب چرخه.

 

انواع تایمر لباسشویی

قبل از شروع سرویس یا مراحل تعمیر ، باید انواع تایمر که اغلب در دستگاه استفاده می شود را درک کنید. دستگیره و سوئیچ از یک مارک به مارک دیگر متفاوت است. نسخه دیجیتالی تایمر را می توان با کمک سوئیچ کنترل کرد ، در حالی که نسخه مکانیکی به صورت دستی کنترل می شود. تایمر دیجیتال یک اختراع اخیر است و بیشتر واشرهای جدید با این تایمر تایپ عرضه می شوند. تایمر خودکار در ماشین های سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و احتمال بروز مشکلات کمتری دارد.

 

تعویض تایمر ماشین لباسشویی

قبل از تعویض تایمر ، واشر خود را جدا کرده و منبع آب را خاموش کنید. کنترل پنل را شل کنید و آن را به عقب کج کنید. با استفاده از درایور مهره ، پیچ هایی را که متناسب با تایمر در پانل است ، جدا کنید. تایمر واشر را با دقت بیرون بکشید. در آنجا سیم کشی پیدا خواهید کرد. کلیپ مهار سیم کشی را از تایمر خاموش کنید. برای اطمینان از قطع سیمهای صحیح ، لطفاً در مورد سیم کشی واشر خود مشورت کنید. تایمر واشر را برای استمرار آن تست کنید. در صورت عدم تداوم ، تایمر را جایگزین کنید.

 

تعمیر تایمر ماشین لباسشویی

 در صورت بروز برخی مشکلات می توان تایمر را تعمیر کرد. تعمیر تایمر ماشین لباسشویی کار ساده ای نیست. ه دلیل قطعات و ساختار جدید و پیچیده ی این قطعه، تنها افرادی از پس تعمیر آن بر می آیند که دانش، مهارت و تجربه ی کافی در این زمینه کسب کرده باشند. تمامی تعمیرکارانی که در مجموعه ی ابرکاوان مشغول هستند، دوره های به روز را گذرانده اند و مهارت لازم جهت این کار را دارند. اگر برای تعمیر اثاثیه ی خود به یک متخصص نیاز داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.