برچسب انرژی ماشین لباسشویی چیست و شامل چه اطلاعاتی می شود ؟

برچسب انرژی لباسشویی حاوی اطلاعات بسیار مهمی برای کاربران است. بهره وری انرژی ماشین های لباسشویی از سال 2011 تا به امروز، یکی از اصلی ترین معیار ها برای انتخاب این دستگاه به شمار می رود. برچسب انرژی A به معنا کاربردی ترین و کارآمد ترین ماشین لباسشویی و برچسب انرژی G کم ترین میزان کارآمدی ماشین لباسشویی را نمایش خواهد داد. برچسب انرژی لباسشویی، علاوه بر اطلاعات مرتبط با میزان مصرف انرژی، اطلاعات دیگری از جمله کارخانه یا شرکت سازنده دستگاه را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

برچسب انرژی صرفا مرتبط با نمایش اطلاعات کاربری در ماشین لباسشویی است و برای خشک کن های خانگی عموما مورد استفاده قرار نمی گیرد. اصلی ترین علت رونمایی از برچسب انرژی در ماشین های لباسشویی، تولید بهترین دستگاه های کاربردیِ سازگار با محیط زیست بوده است.

در این مقاله از مرکز تخصصی سرویس، نصب و نگهداری ماشین لباسشویی ابرکاوان، تمامی اطلاعات پیرامون برچسب انرژی لباسشویی به صورت کلی مورد بررسی قرار می گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب یک ماشین لباسشویی خانگی، توجه به برچسب انرژی دستگاه، از اهمیت بسیاز زیادی برخوردار است.

 

برچسب انرژی ماشین لباسشویی چیست؟

برچسب انرژی  لباسشویی، اتیکت ساده (رنگی) است که اطلاعات مرتبط با میزان مصرف انرژی دستگاه را به کاربران گزارش می کند. رنگ های اتیکت برچسب انرژی از سبز تا قرمز متغیر بوده و نشان دهنده میزان مصرف متفاوتی است.

رنگ قرم برچسب انرژی لباسشویی خانگی، نشان دهنده یک هشدار برای کاربران است. این در حالی است که رنگ سبز در این برچسب، نمادی از مصرف بهینه انرژی است. بسیاری از خریداران ماشین های لباسشویی صرفا توجه به برند و یا نماد تجاری دستگاه را در اولویت قرار می دهند.

این در حالی است که توجه به برچسب انرژی طی سال های اخیر با توجه به تبلیغات گسترده و هم چنین اطلاع رسانی های متعدد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برچسب انرژی یک بروشور ساده اما بسیار کاربردی است که در صورت بررسی دقیق آن می توان شاهد خرید دستگاهی فوق العاده کاربردی بود.

بهترین ماشین لباسشویی تولید شده در سراسر جهان، قطعا از مصرف انرژی کم تری نسبت به سایر برند های موجود برخوردار است. از این رو در کنار برند ماشین لباسشویی، میزان مصرف انرژی آن نیز به عنوان یک فاکتور بسیار مهم هنگام خرید، در نظر گرفته می شود.

 

حتما بخوانید: طرز استفاده و عملکرد دکمه های لباسشویی

 

برچسب انرژی لباسشویی چه اطلاعاتی را نمایش می دهد؟

 

برچسب انرژی در لوازم برقی، نه تنها به معنا نمایش کلیه اطلاعات مرتبط با میزان مصرف انرژی دستگاه، بلکه به معنا سازگاری بسیار خوب دستگاه با محیط زیست است. در نتیجه علاوه بر کاهش هزینه های تمام شده، می توان شاهد سازگاری دستگاه با محیط زیست و عدم تولید بسیاری از آلودگی های ناشی از مصرف نادرست انرژی بود.

برچسب انرژی لباسشویی امروزه به یکی از الزامات تبدیل شده است. هم چنین این برچسب می تواند نمایش دهنده اطلاعات کاربردی از جمله موارد ذیل نیز باشد.

  • ظرفیت ماشین لباسشویی
  • میزان مصرف آبِ ماشین لباسشویی
  • قدرت پاک کنندگی ماشین لباسشویی
  • میزان سرعت شستشو ماشین لباسشویی

استفاده از برچسب انرژی امروزه برخلاف سال های گذشته از سوی تولیدکنندگان و طراحان لوازم برقی، به یک اولویت مهم تبدیل شده است. این برچسب به منزله ارزشمندی لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی نیز خواهد بود.

چرا که کاهش میزان مصرف انرژی قطعا به معنا کاهش هزینه های ناشی از مصرف بوده و این امر در نوع خود اهمیت ویژه ای خواهد داشت. شناخت هر یک از انواع برچسب های انرژی (معنی برچسب انرژی) از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برچسب a+++ یکی از بهترین و یا به نوعی کارآمد ترین انواع برچسب انرژی در ماشین لباسشویی است. گروه a دارای چند زیرشاخه می باشد؛ زیرشاخه هایی که هر یک میزان مصرف انرژی مشخصی و متفاوتی دارند.

برچسب انرژی ماشین لباسشویی a+++ این امکان را به کاربران خواهد داد تا شاهد مصرف کم ترین میزان انرژی دستگاه باشند. برچسب a+++ کارآمد ترین و بهترین نوع مصرف انرژی است که در صورت وجود آن روی دستگاه های برقی، باید شاهد مصرفی بسیار پایین و در نتیجه کاهش هزینه های مصرفی بود.

 

علت اهمیت برچسب انرژی ماشین لباسشویی چیست؟

همانطور که پیش از این نیز به علت اهمیت برچسب انرژی لباسشویی پرداختیم، در ادامه نیز به اصلی ترین دلایل اهمیت این برچسب اشاره خواهیم کرد. این برچسب نماد مشخصی از مصرف انرژی است که برای درک آن به تخصص ویژه ای نیاز نخواهد بود.

برچسب انرژی امروزه تاثیر ویژه ای در انتخاب هر یک از لوازم برقی مصرفی دارد. ماشین لباسشویی که در نوع خود یکی از پرمصرف ترین دستگاه های برقی خانگی به شمار می آید، در صورت داشتن برچسب انرژی، از قیمت رقابتی و هم چنین مصرف بسیار کمِ انرژی برخوردار خواهد بود.

در یک تعریف ساده، برچسب انرژی به معنا میزان مصرف انرژی برقی دستگاهِ برقی است. هر چه میزان انرژی مصرفی دستگاه، کم تر باشد، به طور حتم پیامد های موثر و مثبتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وجود برچسب انرژی با مزایا متعددی همراه است. در ادامه مهم ترین دلایل اهمیت برچسب انرژی لباسشویی مورد بررسی قرار می گیرد.

  • موجب آشنایی کاربران با میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی می گردد.
  • در بهینه سازی مصرف انرژی نقش ویژه ای دارد.
  • انتخاب ماشین لباسشویی با مصرف انرژی کم، در حفظ محیط زیست به صورت مستقیم موثر خواهد بود.
  • از جمله اصلی ترین پارامتر ها در انتخاب لوازم برقی است.

 

طریقه کاهش مصرف ماشین لباسشویی

شاید اصلی ترین روش کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی عدم استفاده از این دستگاه است. روشی که قطعا منطقی نیست. اما به طور حتم روش های جایگزین متعددی نیز وجود دارند که انتخاب هر یک می تواند تاثیرگذاری ویژه ای در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

امروزه لوازم پرمصرف برقی، نباید در ساعات اوج مصرف روشن شوند. اما این راهکار نیز تنها روش کاهش مصرف نخواهد بود. پیش از اینکه بخواهیم تمامِ تمرکز و حواس خود را روی موضوع کاهش مصرف ماشین لباسشویی معطوف کنیم، باید در وهله نخست نسبت به انتخاب دستگاهی با مصرف انرژی کم اقدام نماییم.

علاوه بر ماشین لباسشویی، در بسیاری از لوازم برقی از جمله یخچال، کولر های گازی و … نصب برچسب انرژی به یک اصلِ بسیار مهم تبدیل گردیده است. به عبارتی دیگر، برچسب انرژی می تواند به معنا دقیقِ کلمه استاندارد کمک نماید.

در این حالت با توجه به برچسب انرژی لباسشویی در نهایت باید شاهد انتخاب یک دستگاه استاندارد بود. برچسب انرژی، اطلاعاتی بسیار کاربردی و کامل را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

یکی از روش های بسیار متداول در کاهش میزان مصرف انرژی پس از انتخاب دستگاه دارای برچسب انرژی، توجه به حداکثر ظرفیت دستگاه است. شستشو لباس ها با توجه به ظرفیت دستگاه، از جمله مواردی است که توجه به آن بسیار ضروری می باشد.

در این حالت نه تنها، ماشین لباسشویی، دچار آسیب دیدگی نخواهد شد، بلکه می توان شاهد کاهش مصرف و هم چنین کارایی دقیق دستگاه بود. برچسب انرژی ماشین لباسشویی شاید تمامی اطلاعات کاربردی مورد نیاز کاربران را به نمایش بگذارد.

 

حتما بخوانید: علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

 

برچسب انرژی در برند های ماشین لباسشویی

هر یک از شرکت های طراح و سازنده ماشین لباسشویی، با توجه به استاندارد تعریف شده بر اساس قوانین کشور های اروپایی، امروزه توجه به برچسب انرژی  لباسشویی را در اولویت اصلی کار قرار می دهند.

از جمله دستگاه های ماشین لباسشویی دارای برچسب انرژی می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی ال جی
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی سامسونگ
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی بوش
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی اسنوا
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی دوو
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی پاکشوما
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی حایر
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی ارج
  • برچسب انرژی ماشین لباسشویی دوقلو

ابرکاوان

مرکز ابرکاوان از جمله مراکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی است که در کلیه مناطق تهران خدمات مرتبط با ارائه می نماید. مرکز ابرکاوان در سراسر مناطق تهران با توجه به تقاضا ثبت شده و اولویت های موجود، خدمات مرتبط با تعمیر ماشین لباسشویی را ارائه می نماید.

از اصلی ترین خدمات مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی ابرکاوان، می توان به این موارد اشاره کرد.

  • تعمیر ماشین لباسشویی در محل
  • نصب ماشین لباسشویی در محل
  • سرویس ماشین لباسشویی در محل

کارشناسان و تکنسین های مجرب و دوره دیده مرکز تخصی ابرکاوان، با توجه به مهارت و هم چنین آموزش های روز دنیا، ارائه دهنده بهترین خدمات به منظور جذب رضایت حداکثری مشتریان می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.