علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی و راه های رفع آن

در این مقاله قصد داریم در مورد علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی صحبت کنیم. برخی اوقات ممکن است پیش بیاید که لباس های کثیف خود را درون ماشین لباسشویی گذاشته و پس از اتمام سیکل شستشو، همچنان لباس ها تمیز نشده اند. دلایل زیادی می تواند باعث بروز این مشکل شود که در ادامه شما را با رایج ترین آن ها آشنا خواهیم کرد.اگر دستگاه شما دچار هر گونه نقص یا یارادی شد و نیازمند تعمیر بود می توانید به با مجموعه ابرکاوان جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید.

 

از رایج ترین دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

عدم تنظیم صحیح برنامه شستشو

یکی از دلایل شسته نشدن صحیح لباس ها می تواند، تنظیم غلط برنامه شستشو باشد. بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کرده و مطابق با آن سیکل شستشو را به صورت صحیح تنظیم نمایید. همچنین برچسب موجود بر روی لباسشویی نیز می تواند به شما کمک کند که تنظیمی صحیح داشته باشید. بهتر است لباس هایی که جنس های مختلفی دارد را به صورت جداگانه درون ماشین قرار داده و بر اساس آن مراحل شستشو را تنظیم کنید.

پر شدن بیش از اندازه مخزن

سنسور تعبیه شده در ماشین لباسشویی مانع از پر شدن بیش از حد آب در مخزن می شود. بنابراین باید به اندازه ظرفیت مخزن لباسشویی لباس درون آن قرار دهید، در صورتی که بیش از اندازه مجاز ظرفیت مخزن لباس درون آن بگذارید، آب به تمامی لباس ها نرسیده و باعث می شود که لباس ها به درستی تمیز نشود.

ماده شوینده نا مناسب

استفاده از ماده شوینده اهمیت زیادی دارد. باید توجه زیادی در انتخاب شوینده کرده تا با انتخاب شوینده ای مناسب باعث بهتر شسته شدن لباس های خود شوید. همچنین شوینده باید با لباسشویی شما هماهن بوده تا به بهتر شسته شدن لباس ها کمک کند. علاوه بر آن باید با جنس لباس شما نیز سازگار باشد. گاهی ممکن است شوینده نا مناسب نه تنها باعث تمیز شدن لباس ها نشده، بلکه لباس ها را کثیف تر کرده و کف ناشی از آن بر روی لباس باقی بماند و باعث سفید شدن لباس ها شود.

✔ خرابی المنت لباسشویی

در تمامی برندهای ماشین لباسشویی یک المنت جهت گرم شدن آب داخل مخزن تعبیه شده است تا دما را به حد مطلوب برساند. لباس هایی که برای شستشوی صحیح به آب گرم نیاز دارد، در صورت خرابی المنت و گرم نبودن آب به درستی تمیز نمی شود. بنابراین در صورتی که مراحل شستشو به پایان رسیده ولی لباس های شما به طور دلخواه تمیز نشده است، باید المنت را مورد بررسی قرار داده تا از سالن بودن آن مطمیٔن شوید. در صورتی که المنت ماشین لباسشویی شما دچار ایراد شده باشد باید آن را تعویض کنید.

کثیف بودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی

برای تمیز شدن لباس ها باید مخزن لباسشویی شما تمیز باشد. به مرور زمان و با استفاده مکرر از لباسشویی، ممکن است جرم، روغن و دیگر کثیفی های موجود بر روی لباس ها در مخزن لباسشویی تجمع یافته و این آلودگی ها در شستشوی بعدی بر روی لباس های شما منتقل شوند. بنابراین بهتر است مخزن را به صورت دوره ای و پس از هر مرتبه شستشو به صورت دقیق تمیز کنید تا هر گونه آلودگی و کثیفی از روی آن برداشته شود.بنابراین یک پارچه برداشته و در مخزن بکشید و سپس دستمال را مشاهده کنید که آیا آثار کثیفی بر روی آن باقی مانده است یا خیر. با استفاده از آب و نمک می توانید داخل مخزن را ضد عفونی کرده تا از رشد و تکثیر قارچ و باکتری ها در داخل ماشین لباسشویی جلوگیری نمایید.

✔ لکه های سر سخت لباس ها

ماشین لباسشویی لباس هایی که دارای آلودگی های سطحی هستند را به خوبی تمیز می کند ولی لباس هایی که دارای لکه هایی همچون روغن هستند را به سختی پاک کرده و برای بهتر تمیز شدن این لباس ها باید از شوینده های کمکی استفاده نمایید. بنابراین بهتر است در این مواقع از آب گرم و شوینده های با کیفیت استفاده نمایید. همچنین زمان شستشو و چرخش ماشین لباسشویی را افزایش دهید.

✔ گرفتگی محفظه الیاف

بعضی از ماشین لباسشویی ها دارای این تکنولوژی بوده که پرزها و الیاف هایی موجود بر روی لباس ها را جدا کرده و در محفظه ای نگهداری می کند. بنابراین این محفظه را باید به صورت مرتب تمیز نمایید. بنابراین بهترین روش، تمیز کردن دقیق مخزن ماشین لباسشویی بوده تا آلودگی های آن از بین رود.

✔ عدم چرخش لباسشویی

تنها آب و شوینده برای تمیز کردن لباس ها کافی نبوده و اصلی ترین کار را چرخش دیگ ماشین لباسشویی انجام می دهد. این چرخش باعث ساییده شدن لباس ها بر روی یکدیگر شده و همین امر باعث تمیز شدن لباس ها می شود. بنابراین در صورتی که لباس ها به درستی شسته نمی شود، یکی از دلایل آن می تواند عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی باشد.

 

جهت مطالعه مقاله علت صدای ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

آیا استفاده از پودر لباسشویی باعث تمیز شدن لباس ها می شود؟

برخی ها به اشتباه بر این باورند که پودر زیاد باعث بهتر تمیز شدن لباس ها می شود، در صورتی که کاملا بر عکس بوده و استفاده زیاد از شوینده ها می تواند مانع از تمیز شدن لباس ها  شود و اثر این پودرها بر روی لباس ها باقی بماند. بنابراین بهتر است مقدار شوینده را با توجه به استانداردهای لازم درون مخزن ریخته تا باعث تمیزی بهتر لباس ها شده و لک شوینده بر رروی آن باقی نماند.

 

از دیگر علت های تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی: 

✔ تایم کم شستشو لباس ها

تایم شستشو باید بر اساس میزان کثیفی لباس های شما تنظیم شود. در صورتی که تایم شستشو با توجه به میزان کثیفی لباس ها تنظیم شود لباس ها به درستی شسته و تمیز می گردد. حجم لباس ها نیز بر روی این تایم تاثیر گذار است و هر چه حجم بیشتر باشد، باید تایم شستشو بیشتر شود.

✔ کثیفی جا پودری ماشین لباسشویی

جا پودری ماشین لباسشویی باید به صورت مرتب و پس از چند مرتبه شستشو تمیز شود تا آلودگی های موجود در جا پودری به لباس ها انتقال پیدا نکند. برای تمیز کردن جا پودری ابتدا آن را از جای خود در آورده و در زیر آب گرم و با استفاده از شوینده آن را تمیز کنید.

✔ خرابی شیلنگ تخلیه

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی خرابی شیلنگ تخلیه می باشد، در صوررتی که شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شده باشد، می تواند مانع از شستشوی صحیح لباس ها شود. بنابراین باید به صورت دوره ای شینگ تخلیه لباسشویی خود را سرویس نمایید.

✔ باز کردن گره لباس ها

لباس ها باید به صورت صحیح درون لباسشویی قرار گیرد. بنابراین لباس ها را تک به تک وارد لباسشویی کرده و لباس هایی مانند جوراب ها را از یکدیگر جدا نمایید.

✔ نیاز به تعویض فیلتر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی نیاز به تعویض فیلتر ماشین لباسشویی می باشد، فیلترها وظیفه جذب آلودگی ها را در خود داشته و در صورتی که بیش از اندازه کثیف شود، دیگر قادر نخواهد بود که دیگر کثیفی ها را به خود جذب کند و این آلودگی ها به لباس ها منتقل می شود. بنابراین باید برای تمیز شدن لباس ها فیلتر تعویض گردد.

عدم آشنایی با دکمه های لباسشویی

دکمه های موجود بر روی ماشین های لباسشویی هر کدام برنامه شستشوی خاصی دارند. بنابراین باید دفترچه راهنما را به صورت کامل و دقیق مطالعه کرده و با  تمامی دکمه ها و قابلیت های هر کدام آشنا شوید. در نتیجه استفاده درست از دکمه های ماشین لباسشویی می تواند به بهتر شسته شدن لباس ها کمک کند.

✔ عدم جداسازی لباس های رنگی

برای شستشوی بهتر لباس ها در ماشین لباسشویی بهتر است که لباس های روشن و لباس های تیره از هم تفکیک شده و هر کدام به صورت جداگانه در ماشین لباسشویی قرار داده شود. در صورتی که ماشین لباسشویی شما به درستی شسته نمی شود، باید تمامی مراحل عنوان شده در بالا را بررسی کنید و در صورتی که با رعایت موارد بالا همچنان مشکل پا بر جا بوده و لباس ها به درستی شسته نمی شود، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. ابرکاوان تجربه و مهارت بالایی در رفع این مشکل داشته و در کوتاه ترین زمان می تواند این مشکل را برطرف کند. بنابراین در صورت نیاز تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با این مرکز تماس حاصل نمایید.

 

جهت مطالعه مقاله علت خشک نشدن لباس در لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

تاثیر سرویس کردن ماشین لباسشویی

سرویس اصولی و به موقع ماشین لباسشویی تاثیر مستقیمی بر روی تمیزی لباس ها دارد.

در هنگام سرویس شلنگ های تخلیه بررسی شده و در صورت گرفتگی مسیر آن را باز می کند.

تعویض فیلتر لباسشویی از دومین مراحل سرویس لباسشویی است.

در سرویس ماهانه لباسشویی تمامی بخش های دستگاه مانند دیگ و جا پودری به صورت دقیق شسته شده و باعث بهتر شستن لباس ها می شود.

میزان چرخش دیگ ماشین لباسشویی بررسی می شود.

تنظیمات دستگاه بررسی شده و به صورت صحیح تنظیم می شود.

 

مرکز تعمیرات تخصصی ابرکاوان

ابرکاوان یک مرکز تخصصی در زمینه تعمیرات انواع برندهای ماشین لباسشویی بوده و با تعمیر اصولی می تواند باعث کارکرد بهتر و شستشوی تمیزتر لباس ها شود. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار ایراد شد، تعمیرکاران ابرکاوان آماده خدمت رسانی به شما شهروندان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.