علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست

ماشین لباسشویی از جمله وسایلی است که بر اثر استفاده  نادرست و یا استفاده ی مکرر دچار اختلال می شود.  نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از اختلالات رایج است که ممکن است برای افراد بسیاری رخ دهد. دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بسیار عمده هستند و برای حل مشکل باید ابتدا متوجه شوید دقیقا کدام قطعه دچار مشکل شده است و چطور می توان آن را حل نمود. برای برخی از اختلالات کافیست یک بررسی سطحی انجام دهید و تنظیمات را طبق دفترچه ی راهنما از نو انجام دهید. اما زمانی که مشکل به تعویض یکی از قطعات کشیده شود، باید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی حرفه ای کمک بخواهید. مجموعه ی ابرکاوان با کادری مجرب، تمامی خدمات تعمیر ماشین لباسشویی با با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

 

بررسی دلایل رایج نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی  

 

بیش از اندازه استاندارد لباس در آن کذاشته اید

ممکن است به خاطر مقدار لباسی که گذاشتید دستگاه نچرخد. در واقع زمانی که بیش از حد لباس را برای شست و شو در ماشین لباسشویی قرار می دهید، موتور نمی تواند دیگ شست و شو را به طور مناسب بچرخاند و دستگاه دچار مشکل می شود. در  چنین حالتی دستگاه تعادل خود را از دست می دهد و نمی تواند کارکرد درستی داشته باشد. همچنین ممکن است لباس ها را مرتب و با ترتیب درست داخل ماشین لباسشویی قرار نداده باشید. اگر لباس ها مچاله و روی هم انباشته شوند درام نمی تواند درست بچرخد و عملیات چرخش  با مشکل رو به رو خواهد شد. کافیست لباس ها را مرتب داخل ماشین لباسشویی بگذاربد. علاوه بر این با این اقدام، لباس ها ی بیشتری در دیگ شست و شو جای می گیرند و شست و شویشان نیز بهبود پیدا می کند.

برای آگاهی از ظرفیت و توانایی دستگاه کافیست به دفترچه ی راهنما سر بزنید. سعی کنید بیشتر از 80 درصد ظرفیت گفته شده استفاده نکنید. همچنین جالب است بدانید که کم بودن لباس نسز چنین مشکلی را در پی خواهد داشت. لباس ها نباید کمتر از 20 درصد وزن استاندارد باشند. توجه داشته باشید که نگهداری درست یکی از مهم ترین قدم ها برای سلامت وسایل می باشد.

سوئیچ درب نزدیک به قاب درب لباسشویی و داخل کابین دستگاه قرار دارد. این قسمت به شما کمک می کند تا بدون دخالت دست، به وان لباسشویی دسترسی داشته باشید. بهتر است از سلامت این قطعه هم مطمعن شوید. خراب شدن آن باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی خواهد شد. تنظیمات آن را چک کنید و مطمعن شوید بین سرعت های مختلف تنظیم نشده است زیرا همین نکته باعث خراب شدنش خواهد شد. اگر خراب بود اقدام به تعویض این قطعه کرده و عملیات حرفه ای را به یک تکنسین بسپارید.

 

جهت مطالعه مقاله  عیب یابی ماشین لباسشویی دوو اینجا را کلیک نمایید.

 

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خرابی قفل درب ماشین لباسشویی می باشد. زمانی که درب ماشین لباسشویی قفل می شود، دیگ شروع به چرخیدن می کند. تا زمانی که درب بسته نشود، عملکرد شست و شو شروع نمی شود و این یعنی دیگ نیز نمی چرخد. در واقع قفل درب ماشین لباسشویی یک مکانیزم ایمنی است که بر روی ماشین های شستشوی جلویی نصب می شود و برخی از واشرهای فشار بالا ، که از باز شدن درب در هنگام کار دستگاه جلوگیری می کند. این سیستم از مکانیزم قفل شدن بر روی دستگاه و ضربات درب روی درب تشکیل شده است. مکانیزم قفل همچنین حاوی سوئیچ است که در هنگام قفل شدن درب به صفحه کنترل یا تایمر نشان می دهد و بنابراین اجازه می دهد چرخه چرخش کار کند. اگر قفل درب خراب شود ، ممکن است درب را قفل نکند ، یا ممکن است سوئیچ قفل درب درگیر نشود و به همین دلیل تشخیص نمی دهد که درب قفل شده است و اجازه نمی دهد تا واشر اتومبیل را بچرخاند یا بچرخد. برخی از واشرهای مدرن با صفحه نمایش دیجیتال ممکن است کد خطا را نیز نشان دهند. اگر ماشین لباسشویی شما هرکدام از این علائم را نشان می دهد یا کد عیب قفل در آن تأیید شده است ، ممکن است قفل درب تعویض شود.

برای بررسی مشکل قبل از شروع کار ، دستگاه را از برق بکشید. قفل درب معمولاً در امتداد قاب ماشین لباسشویی ، در زیر درب وجود دارد. با تمیز کردن منطقه شروع کنید تا فیلم هایی که ممکن است ایجاد شده اند را از بین ببرید.اگر این مشکل را برطرف نکرد ، قفل درب را بردارید تا در صورت بروز هرگونه علائم سایش ، آسیب و یا ترک خوردگی ، آن را بازرسی کنید.

 

پمپ تخلیه 

یکی از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ممکن است پمپ تخلیه خراب باشد و یا چیزی در آن گیر کرده باشد. در چنین شرایطی دیگ به خوبی نمی چرخد و یا از حرکت می ایستد.  ابتدا آن را چک کنید و اگر پس از تمیز کردن این قطعه بازهم مشکل حل نشد، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. دقت کنید زمانی که مشگل از پمپ تخلیه باشد، از آن صدا در می آید. برای تعویض قطعه حتما از یک تیم حرفه ای کمک بخواهید. ابرکاوان مهندسین با سابقه و کاربلد را برای حل مشکل شما در نظر گرفته است. زمانی که کار خود را به یک تیم حرفه ای می سپارید، می توانید از کیفیت کارشان اطمینان حاصل کنید و می دانید از قطعه های اصل برای جایگزینی جزء معیوب استفاده می کنند.

 

خرابی موتور درایو

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خرابی موتور درایو می باشد. برخی واشرهای بار بالا از یک جفت موتور محرک مستقیم برای انتقال نیرو از موتور به گیربکس استفاده می کنند. کوپلینگ درایو موتور را به گیرنده متصل می کند و از دو چنگال درایو پلاستیکی تشکیل شده است که یک اتصال لاستیکی بین آنها وجود دارد. یکی از چنگالهای درایو به شافت موتور درایو و دیگری به شافت ورودی انتقال وصل شده است. با چرخش شافت موتور ، اتصال لاستیک بین چنگال درایو گشتاور را جذب می کند تا از شکستن چنگال جلوگیری کند. استفاده عادی باعث ایجاد سایش در کوپلینگ می شود و در نهایت ، چنگال های درایو ممکن است لغزنده بوده و گیرنده و کلاچ را درگیر نکند. یکی از علائم مشترک اتصال موتور خراب این است که ماشین لباسشویی به طور عادی پر و تخلیه می شود اما باعث تحریک و چرخش نخواهد شد.

برای حل مشکل ابتدا اجزای الکتریکیرا بررسی کنید. مطعمن شویدکه قبل از شروع کار ، دستگاهرا از برق جدا کرده اید. سپس محل اتصال کوپل موتور را پیدا کنید ، باید کابینت واشر خود را باز کنید و بسته به مدل شما ، ممکن است برای دسترسی به آن نیاز به حذف موتور و یا پمپ تخلیه نیز داشته باشید. حالا کوپل موتور را برداشته و در صورت بروز هرگونه علائم ترک خوردگی ، سایش یا آسیب دیدن آن را بازرسی کنید.اگر مشکلات گفته شده بوجود آمده باشند، قطعه ی معیوب نیاز به تعویض خواهد داشت. کافیست با یک تعمیر کار صحبت کنید تا در این زمینه به شما کمک کند. مشاورین ما در این زمینه تخصص دارند و می توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. همچنین در صورت نیاز و تمایل شما مهندسین ما در محل حاضر می شوند و به تعمیر ماشین لباسشویی شما می پردازند.

 

جهت مطالعه مقاله تعویض بلبریگ ماشین لباسشویی اینجا را کلیک نمایید.

 

سوئیچ درب ماشین لباسشویی معیوب است

سوئیچ درب روی ماشین لباسشویی با بار بالا به عنوان وسیله ایمنی استفاده می شود تا در هنگام باز شدن درب مانع از عملکرد مدار موتور نشود. اگر سوئیچ درب خراب شود ، واشر ممکن است چرخش نداشته باشد. سوئیچ درب به طور معمول در زیر قسمت اصلی با یک پیش بینی روی درب یا پین متصل به درب قرار دارد که هنگام بسته شدن درب ، سوئیچ را فعال می کند. تأیید کنید که سوئیچ به صورت مکانیکی فعال شده و هرگونه اهرم یا محرک آسیب دیده یا چسبیده نیست. در صورت فعال بودن سوئیچ اما هیچ منبع تغذیه ای در موتور وجود ندارد ، ممکن است سوئیچ ناقص باشد

برای حل مشکل ابتدا جریان برق را قطع کنید.. سپس سوئیچ درب را روی دستگاه خود بیابید. برای دسترسی کامل به سوئیچ ، قسمتهای کابینت مورد نیاز خود را بردارید. تأیید کنید که سوئیچ به صورت مکانیکی کار می کند ، شما همچنین باید اهرم ها و محرک ها را بررسی کنید تا مطمئن نشوند که آسیب نبینند یا چسبیده باشند. اگر به صورت مکانیکی اداره می شود و مشکلی با اهرم یا محرک پیدا نشده است ، سوئیچ را از دستگاه جدا کنید ، چند متر خود را روی Rx1 قرار دهید و پروب ها را به پایانه ها لمس کنید. شما برای استمرار آزمایش می کنید و باید خواندن صفر را دریافت کنید. اگر نتایج آزمون شما با نتایج فوق مطابقت ندارد بهتر است با یک تعمیرکار برای رفع اختلال بوجود آمده و تعویض قطعه مشورت کنید.

 

خرابی کلاچ مونتاژ

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خرابی کلاچ مونتاژ می باشد،  برخی از واشرهای بار بالا از یک مونتاژ کلاچ برای قفل کردن شافت ورودی انتقال به درایو سبد شستشو در چرخه چرخش استفاده می کنند. با گذشت زمان ، اصطکاک مکرر لنت های کلاچ در برابر محفظه می تواند باعث شود لباس کلاچ پوشیده شود و صدای خراشیده ایجاد کند. کلاچ فرسوده می تواند مانع از چرخش ماشین لباسشویی شما شود یا باعث کندتر چرخش سرعت شود که باعث می شود لباس شما بعد از چرخه مرطوب شود. علائم دیگری که باعث ایجاد کلاچ در شما می شود عبارتند از گرد و غبار ترمز یا تراشیدن هایی که در زیر ماشین لباسشویی وجود دارد ، بوی سوزش جزئی یا صدای بلند در چرخه چرخش.

ابتدا واشر را از منبع تغذیه جدا کنید. معمولاً مونتاژ کلاچ متصل به مونتاژ درایو سبد ، زیر وان خارجی است. به منظور بازرسی ، مونتاژ کلاچ را جدا کنید. بسته به نوع مدل شما ممکن است لازم باشد کابینت ، موتور درایو و / یا گیربکس را برای دسترسی به کلاچ جدا کنید.

به دنبال هر گونه علائم سوزش ، آسیب و یا سایش ، بصری مونتاژ کلاچ خود را بازرسی کنید. گر هنگام بازرسی از آن مشکلی پیدا کردید ، به مونتاژ کلاچ تعویض نیاز خواهید داشت.

 

کمربند درایو خراب است

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خرابی کمربند درایو می باشد،  از کمربند درایو برای اتصال موتور درایو به گیربکس در بعضی از واشرهای بار بالا یا موتور محرک به سبد شستشو در بیشتر واشرهای بار جلو استفاده می شود. اگر واشر شما نمی چرخد ​​، باید علائم گرمای بیش از حد یا سایش بیش از حد ، کمربند درایو را بازرسی کنید. قبل از تعویض کمربند آسیب دیده ، باید تأیید کنید که هر وسیله کششی کمربند مانند قرقره بیکار یا سر خوردگی موتور به درستی کار می کند و آزادانه حرکت می کند. در واشرهای بارهای بالا نیز باید تأیید کنید که قرقره انتقال آزادانه در دو جهت چرخش و چرخش چرخانده می شود و هیچ چیزی مانع از حرکت همزن یا سبد شستشو نمی شود که ممکن است باعث لغزش کمربند بر روی قرقره ها شود. همچنین باید علائم نشت روغن یا آب بر روی کمربند یا قرقره را بررسی کنید. در واشرهای جلوی بار مطمئن شوید که وان به راحتی با دستی چرخانده خواهد شد.

 قبل از شروع ، ماشین لباسشویی خود را جدا کرده و سپس پانل کابینت / دسترسی را جدا کنید. کمربند درایو را پیدا و حذف کنید. برای جدا کردن آن ، گیره هایی را که در جای خود قرار دارد جدا کنید ، آن را به موتور درایو وصل کنید. به دنبال هرگونه علائم شکستگی ، سوزش ، ساییدگی یا آسیب دیدن ، کمربند درایو خود را بصری کنید. اگر هر یک از علائم فوق را پیدا کردید ، به کمربند درایو جایگزینی نیاز دارید.

 

تمامی نکاتی که در این مقاله مطرح شدند برای تمامی مارک ها از جمله ماشین لباسشویی سامسونگ، ماشین لباسشویی اخوان، ماشین لباسشویی دوو، ماشین لباسشویی پاکشوما، ماشین لباسشویی ال جی و تمامی انواع دیگر آن کاریرد دارند. به یاد داشته باشید نقشه و ساختار این دستگاه بسیار منحصر به فرد است و تعمیر آن نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. کافیست در صورت بروز مشکل جدی با ما تماس بگیرید، تا در اسرع وقت بهترین خدمات را به شما بزرگواران ارائه کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.