بررسی کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ

کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ هشدار دهنده نقص یا خرابی در این دستگاه خواهند بود. بررسی هر یک از این کد ها به صورت دقیق امری ضروری است. در صورت بررسی دقیق کد های ایجاد شده بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی، می توان به سادگی نسبت به رفع مشکل اقدام نمود.

مقاله زیر توسط کارشناسان مرکز تخصصی ابرکاوان تهیه شده است. این مقاله در برگیرنده اطلاعات کامل در رابطه با انواع کدهای خطا ماشین لباسشویی سومسونگ و علت ارور آن می باشد. نکته مهمی که باید به آن اشاره نمود، ضرورت حضور کارشناس برای تعمیر ماشین لباسشویی در صورت وجود ارور یا کدهای خطا می باشد.

کاربران ماشین لباسشویی سامسونگ باید در هر شرایطی نسبت به ضرورت بررسی و رفع ارور واقف باشند. چرا که بی توجهی به ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ  قطعا موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای دستگاه خواهد شد.

لباسشویی ها به دلیل اینکه یک کالای مصرفی می باشند با گذشت زمان نیازمند تعمیر و یا سرویس لباسشویی  می باشند تعمیر ماشین لباسشویی خود را به ابرکاوان بسپارید.

 

نحوه رفع انواع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ

رفع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ صرفا در صورت دسترسی به دفترچه راهنما آن امکان پذیر خواهد بود. در صورت دسترسی به دفترچه راهنما دستگاه، می توان به سرعت و در زمانی کوتاه نسبت به اطلاع از علت اصلی ارور اقدام نمود.

از سویی دیگر برای دست به کار شدن تعمیر ماشین لباسشویی، قطعا داشتن تخصص مربوطه، الزامی است. در صورتی که به هر دلیل دارای تخصص مربوطه در این حوزه نیستید، ارتباط با کارشناسان باتجربه ابرکاوان بهترین گزینه به شمار می رود.

عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ در صورت دارا بودن اطلاعات مربوط در این زمینه، کار دشواری نیست. اما این امر در صورت عدم داشتن اطلاعات مربوطه به هیچ عنوان راهگشا نخواهد بود.

 

بررسی کدهای خطای لباسشویی سامسونگ

 

کد خطا he1 یا he2 ماشین لباسشویی سامسونگ

کد he1 یا he2 از جمله کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ است. در صورت مشاهده این ارور در دستگاه، باید از وجود مشکل در بخش گرمکن اطمینان حاصل نمود. قطع شدن اتصال در این قطعه، سبب بروز خطا شده است.

علاوه بر این علت، باید وجود مشکل در سنسور NTC را به عنوان یکی دیگر از دلایل ارور he1 معرفی نمود. he1 به معنا عدم گرم شدن و he2 به معنی عدم کارکرد هیتر است. کارشناسان متخصص در این حوزه، از جمله کارشناسان شرکت ابرکاوان برای اطمینان از مشکل و رفع آن، نسبت به بررسی موارد ذیل اقدام می نمایند.

  • بررسی آب هیتر
  • بررسی عملکرد و کارایی هیتر
  • بررسی سنسور دما
  • بررسی میزان مقاومت ترمیستور
  • بررسی اتصالات هیتر
  • بررسی اتصالات سنسور دما

کد خطا SUD ماشین لباسشویی Samsung

ارور SUD به معنا استفاده غیر استاندارد و بیش از حد شوینده ها و مایع شوینده در ماشین لباسشویی است. این عمل به منزله تشکیل بیش از حد کف در ماشین بوده و در نتیجه عملکرد نهایی آن را دچار اختلال می نماید.

رفع ارور SUD توسط ماشین به صورت خودکار در تمامی مدل ها امکان پذیر نخواهد بود. در صورتی که این ارور توسط ماشین برطرف نشد، باید نسبت به انتخاب گزینه شستشو درام اقدام نمود.

شستشو لباس پس از ریست ماشین با درجه 90 یکی دیگر از اقداماتی است که می توان برای رفع ارور لباسشویی سامسونگ ، آن را انتخاب نمود. در صورتی که ارور هم چنان نمایش داده می شود، باید شیلنگ ها و تمامی خروجی های آب را به دقت مورد بررسی قرار داد.

حل مشکل ارور SUD پس از طی شدن این موارد قطعی نیست. در نتیجه پس از عدم موفقیت در رفع ارور لباسشویی سامسونگ ، ارتباط با کارشناسان ابرکاوان به منظور برطرف کردن مشکل ضرورت خواهد داشت.

کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ نمایش دهنده مشکل دستگاه به ساده ترین شکل ممکن می باشند. این نمایش صرفا در صورت تخصص کاربر، راهگشا است. در غیر این صورت بهترین راه برای رفع ارور، ارتباط با کارشناسان خواهد بود.


کد خطا OE و E3 ماشین لباسشویی سامسونگ

کدخطا OE و E3 به معنا اخطار سرریز شدن آب در ماشین لباسشویی رخ می دهد. هم چنین علت دیگر این خطا، استفاده بیش از حد مایع شوینده در ماشین است. این امر موجب لبریز شدن سطح آب در ماشین شده و در نتیجه منجر به نمایش خطا خواهد نیز خواهد شد.

خاموش کردن ماشین لباسشویی و روشن کردن مجدد آن پس از گذشت یک دقیقه، می تواند شرایط را برای خالی کردن مواد اضافی به صورت خودکار در ماشین فراهم نماید.


ارور UE یا 4E لباسشویی Samsung

کد ارور UE یا E4 که به معنا عدم تعادل ماشین لباسشویی در طراز کردن لباس ها می باشد، صرفا جنبه آگاهی بخشی برای کاربران را خواهد داشت. ارور UE یا E4 به صورت خودکار در مراحل بعدی شستشو رفع خواهد شد و نیازی به وجود تخصص برای رفع آن نیست.

کنترل میزان و حجم لباس های داخل دیگ ماشین لباسشویی از ضروریاتی است که باید به آن توجه نمود. نابرابری و عدم تناسب وزن لباس ها موجب بروز ارور یاد شده می گردد. مقدار لباس های داخل ماشین، باید تنها بر اساس عدد تعیین شده در دفترچه راهنما انتخاب گردد.


کدهای خطا ۵E یا SE ماشین لباس شویی سامسونگ

ارور ۵E یا SE به منظور آگاهی بخشی از وجود مشکل تخلیه در صفحه ماشین نمایش داده می شود. بررسی تخصصی این ارور و علت نمایش آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسدود شدن لوله خروجی آب ماشین از اصلی ترین دلایلی است که به واسطه وجود آن، می توان شاهد نمایش ارور بود.

از جمله اشتباهات بسیار رایج کاربران در تشخیص و مشاهده ارورهای ماشین لباسشویی می توان به اشتباه در  شناسایی اعداد و یا حروف اشاره نمود. به طور مثال S در این ارور که شباهت زیادی به عدد 5 دارد، گاهی موجب بروز برخی اشتباهات می گردد.

پیش از اعزام کارشناسان مرکز ابرکاوان به منظور رفع کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ، باید نسبت به بررسی لوله خروجی آب اقدام نمود. با این عمل می توان نسبت به اطلاع از علت مسدود شده خروجی اقدام نمود.


کد خطا DE لباسشویی سامسونگ

کدخطا DE صرفا به معنا مشکل در قسمت درب ماشین لباسشویی است. علت نمایش این ارور می تواند شکستگی سوکت سوئیچ درب برای قفل شدن باشد. خرابی این قطعه نیز از دیگر دلایل محتمل برای نمایش ارور DE می باشد.

به منظور رفع ارور DE تنها کافی است تا نسبت به بررسی قطعات، اجزا متصل به درب، اطمینان از بسته شدن درب و عدم آسیب دیدگی یا سوختگی قطعات اقدام نمود. اما در صورت حل نشدن مشکل، راه حل قطعی، ارتباط با کارشناسان خواهد بود.


کد خطا ۸E و ۳E ماشین سامسونگ

کدخطا ۸E و ۳E نشانگر وجود مشکل و یا اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی است. راه حل های قطعی برای رفع این ارور وجود دارند، اما باید توجه داشت که این ارور از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

بر همین اساس تنها کارشناسان تعمیر لوازم خانگی قادر به بررسی و تشخیص آن می باشند. کارشناسان مرکز ابرکاوان با بررسی سه فاکتور از قطعی بودن ارور ۸E و ۳E اطمینان حاصل می نمایند. فاکتور هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

  • بررسی برد و مدار کنترل ماشین لباسشویی سامسونگ
  • چک کردن اتصال صحیح کانکتور
  • بررس حرکت موتور و عملکرد صحیح سنسور آن

کد خطا IE و ۱E ماشین لباسشویی سامسونگ

خطا IE و ۱E نشان دهنده مشکلات تامین آب در ماشین لباسشویی است. مشکلاتی از جمله عدم ورود صحیح آب به ماشین، خراب بودن قطعات، بسته بودن شیر آب و فشار کم آب که هر یک باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

سوئیچ فشاری، خطایی است که در این مواقع می توان در صفحه نمایش ماشین لباسشویی شاهد آن بود. بررسی این مشکل به عنوان یکی از کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ توسط کارشناسان مجموعه ابرکاوان به بهترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد گردید.

در رفع ارور خطا IE و ۱E فاکتور های ذیل مورد توجه قرار می گیرند.

  • بررسی باز بودن و عدم خرابی شیر ورودی آب
  • بررسی میزان فشار آب
  • بررسی هر یک از قطعات مرتبط و سیم کشی ها
  • بررسی تمامی فیلتر های دستگاه برای رفع مسدودیت

کدخطا CE در ماشین لباسشویی سامسونگ

کدخطا CE در ماشین لباسشویی سامسونگ به معنا نمایش درجه آب است. علت این ارور، بالا بودن دما آب ( بیشتر از 55 درجه ) و عدم تخلیه آب می باشد. علت دیگری که می توان به آن اشاره نمود، خراب شدن سنسور حرارتی ماشین لباسشویی است.


ارور E2 یا ۵E در ماشین لباسشویی

نمایش ارور E2 یا ۵e در ماشین لباسشویی سامسونگ، نشان از وجود مشکل در بخش تخلیه آب می باشد. برای رفع این ارور انجام مراحل ذیل توسط کارشناسان ابرکاوان انجام می گیرد.

  1. تخلیه نمودن باقیمانده آب در دیگ ماشین لباسشویی از طریق لوله تخلیه
  2. چک کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی و اطمینان از عدم انسداد آن
  3. بررسی لوله تخلیه و هر یک از قطعات دیگر خروج آب
  4. آزمایش پمپ و اطمینان از عملکرد صحیح آن با استفاده از مولتی پمپ

سخن پایانی

ابرکاوان مرکز تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی در تهران است. یکی از خدمات شرکت ابرکاوان، بررسی و رفع ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ است. رفع هر یک از ارور های یاد شده توسط کارشناسان، موجب اطمینان از سلامت دستگاه و عدم آسیب دیدگی سایر بخش های آن خواهد بود.

برای حضور کارشناسان در محل و بررسی ارور های ماشین لباسشویی، هر یک از مشتریان قادر خواهند بود تا نسبت به برقراری ارتباط با کارشناسان اقدام نمایند.

 

ابرکاوان از بهترین مجموعه ها و نمایندگی های تعمیر انواع ماشین لباسشویی در شهر تهران می باشد. تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود را به ما بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.