کد های خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی ال جی LG

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربرد ترین وسایل آشپزخانه به شمار می رود. این وسیله ی کلیدی کار بشر را بسیار راحت کرده و ورود آن به عرصه ی صنعت، انقلاب بزرگی محسوب مس شود. یکی از اصیل ترین و مشهور ترین مارک هایی که در تولید لوازم خانگی در جهان نام نیکی از خود به جای گذاشته است برند ال جی LG می باشد. ماشین لباسشویی ال جی نیز مانند دیگر محصولات این شرکت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. لباسشویی ها به دلیل اینکه یک کالای مصرفی می باشند با گذشت زمان نیازمند تعمیر و یا سرویس لباسشویی  می باشند تعمیر ماشین لباسشویی خود را به ابرکاوان بسپارید.

برند ال جی مدل های مختلفی از این وسیله را با توجه به نیاز ها و علم به روز دنیا، تولید و در بازار عرضه می کند. هریک از این ماشین های لباسشویی ممکن است دچار مشکل شوند، زیرا با گذشت زمان قطعات آن ها مستهلک خواهند شد. در این مقاله به معرفی کد های خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و راه حل شان می پردازیم.

 

کد خطا چگونه نمایش داده می شود؟

کد خطا یا ارور در هر برند و هر مدلی متفاوت می باشد. کد خطا در واقع نشانه هایی هستند که از چند عدد، حروف و یا ترکیبی از این دو تشکیل می شوند. این کد روی صفحه ی دیجیتالی ماشین لباسشویی ظاهر می شود و در واقع هر کد از اختلال خاصی خبر می دهد. با کمک دفترچه ی راهنما می توانید بفهمید ارور مشخص به چه مشکلی اشاره می کند. برخی از این مشکلات جزئی بوده و به راحتی حل می شوند و برای رفع برخی نیاز به بررسی یک متخصص می باشد.

 

✔️ DE: یک خطای تخلیه ، به این معنی که آب موجود در دستگاه با مشکل خارج می شود.

✔️ UE: یک خطای نامتوازن ، در مورد بارهایی که می خواهید آن را بشویید – خیلی بزرگ است ، خیلی کوچک است یا به نوعی نامتعادل است.

✔️ DE: یک خطای تخلیه ، به این معنی که آب موجود در دستگاه با مشکل خارج می شود

✔️ dE: خطای درب باز؛ درب واشر ال جی شما باز است.

✔️ PF: قطع برق غیرمنتظره در طی چرخه.

✔️ CL: قفل کودک

✔️ OE:  ناتوانی در تخلیه ی آب

✔️ CE: خطای فعلی در ماشین لباسشویی این عیب نشانگر مشکلی در جریان الکتریکی دستگاه

✔️ SE: گسل موتور شناسایی شد

✔️ FE: ماشین لباسشویی وضعیت بیش از حد را تشخیص داده است

✔️ LE: خطای قفل موتور ماشین لباسشویی

✔️ TE: خطای گرمایش آب

 

بررسی کدهای های خطای لباسشویی ال جی

کد خطای DE ماشین لباسشویی ال جی 

DE اولین ارور ماشین لباسشویی ال جی می باشد . برای رفع خطای DE ، مجدداً آب را بررسی کنید. برق گرفتگی یا انسداد می تواند باعث بروز مشکل در تخلیه آب و همچنین رسیدن به دستگاه شود. تمیز نگه داشتن فیلترهای شما می تواند به جلوگیری از بروز این خطاها کمک کند.

 

کد خطای UE ماشین لباسشویی ال جی  

اگر کد UE را مشاهده می کنید ، به بارهایی که می خواهید شستشو دهید نگاهی بیندازید. اگر به احتمال زیاد بار خیلی کم است ، آن را کمی بزرگ کنید. اگر به احتمال زیاد بار خیلی بزرگ است ، آنرا روی دو شستشو تقسیم کنید. همچنین ممکن است لازم باشد که بار را در دستگاه اصلاح کنید تا آن را متعادل کنید – یعنی ، اطمینان حاصل کنید که همه آنها در یک طرف طبل خرد نشده اند.

 

کد خطا dE ماشین لباسشویی ال جی  

این کد می تواند یکی دیگر از شاخص های بار شما در اندازه ضعیف باشد. شما هرگز نباید مجبور شوید درب ماشین لباسشویی خود را بسته نگه داشته باشید – اگر هستید ، احتمالاً بار شما خیلی بزرگ است.

 

کد خطای PF لباسشویی ال جی  

اگر کد pF را مشاهده می کنید ، ممکن است بخواهید منبع تغذیه دستگاه خود را بررسی کنید. اگر شاخه شما شل است ، یا می دانید که در طی چرخه ، قدرت لکه دار را تجربه کرده اید ، دستگاه را مجدداً راه اندازی کرده و چرخه را دوباره امتحان کنید.

 

کد خطای CL ماشین لباسشویی ال جی 

اگر قفل کودک روشن باشد ، این کد را مشاهده خواهید کرد. قبل از دسترسی به دکمه های کنترل پنل ماشین لباسشویی خود ، باید آن را خاموش کنید. دکمه های فشار دادن برای رها کردن قفل کودک از مدل به مدل دیگر متفاوت است – کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید. (اگر کتابچه راهنمای خود را گم کرده اید می توانید آن را از سایت ما بارگیری کنید.) برای بعضی از مدل ها می توانید قفل کودک را همزمان با نگه داشتن دو دکمه در هر دو طرف نماد قفل برای چند ثانیه ببندید. به احتمال زیاد شما می توانید ویژگی قفل کودک خود را به همان روش تنظیم کنید.

 

کد خطای OEماشین لباسشویی ال جی 

OE (یا 800 ، 500 و هیچ چراغ چرخشی روشن یا چشمک زن) – ماشین لباسشویی نتوانسته است آب را تخلیه کند

اگر ماشین لباسشویی نتوانسته است آب را تخلیه کند ، این مسئله می تواند به وجود آمده باشد. اینها محتمل ترین دلایل خطا و اولین مکان هایی است که باید بررسی کنید:

ماشین لباسشویی برای هر نوع زباله فیلتر می کند، لوله تخلیه برای انسداد، اینکه شلنگ زهکشی بهم نچسبیده یا خرد نشده باشد، این که هیچ مانعی برای پمپ زهکشی وجود ندارد،  اتصالات پمپ زهکشی، اگر پمپ موجود در ماشین لباسشویی شما نیاز به تعویض مات دارد تا نجات پیدا کند.

 

کد خطای CE ماشین لباسشویی ال جی 

CE   خطای فعلی در ماشین لباسشویی این عیب نشانگر مشکلی در جریان الکتریکی دستگاه شما است. این می تواند در اثر اتصال کوتاه درون دستگاه ایجاد شود یا در برق شما مشکلی ایجاد شود. اگر به دومی شک دارید ، به یک مهندس نیاز دارید تا نگاهی بیندازد ، اما اگر به مشکل دستگاه خود مشکوک هستید ، موتور اصلی ، ماژول کنترل و منبع تغذیه را بررسی کنید.

 

کد خطای SE  لباسشویی ال جی  

نمایش خطای موتور در موتور یا مشکلی در مورد الکترونیک در دستگاه شما ایجاد می شود. مناطقی که در دستگاه شما وجود دارد و غیر از موتور آن می تواند باعث ایجاد این عیب شود. برای بررسی مشکل ابتدا اتصالات بین موتور و ماژول کنترل اصلی را چک کنید. سپس  tacho موتور (بخشی که سرعت موتور شما را تحت نظر دارد) را مورد بررسی قرار دهید. در آخر نیز ماژول کنترل اصلی را مورد بررسی قرار دهید.

 

کد خطای LE ماشین لباسشویی ال جی 

LE   خطای قفل موتور ماشین لباسشویی بیشتر دستگاه های ال جی از موتور محرک مستقیم استفاده می کنند که به جای استفاده از کمربند ، درام را می چرخاند. در هر دو قسمت موتور (روتور و استاتور) به بررسی سایش و پارگی احتیاج دارید و درام باید برای اجسام به دام افتاده بررسی شود و مانع از حرکت آن شود. کد خطای موتور قفل شده همچنین می تواند در اثر خطای قفل درب مطابق خطای DE ایجاد شود. دسته درب ، قفل درب یا سیم کشی و اتصالات آن می تواند ریشه این مشکل باشد.

 

کد خطای  FE ماشین لباسشویی ال جی  

 FE یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی می باشد مکه اشین لباسشویی وضعیت بیش از حد را تشخیص داده است گسل های بیش از حد دستگاه معمولاً در اثر اضافه بار زیاد در آن و یا اضافه کردن مواد شوینده زیاد به ماشین ، به دلیل وجود بیش از حد کف در دستگاه ایجاد می شود. این می تواند به سنسور فشار (بخشی از دستگاه شما که سطح آب را تشخیص می دهد) یک خواندن نادرست بدهد. اگر فوم بیش از حد در دستگاه شما قابل مشاهده نیست ، شیلنگ فشار برای انسداد یا سنسور فشار یا سنسور سطح آب و سیم کشی و اتصالات آنها را برای عیب و نقص بررسی کنید.

 

کد خطای tE ماشین لباسشویی ال جی 

tE  آخرین ارور ماشین لباسشویی ال جی می باشد این کد خطای گرمایش آب تشخیص داده شد در سیستم گرمایشی در دستگاه شما خطایی رخ داده است. این اختلال  می تواند به دلیل وجود مدار  گرمایش یا یکی از  قسمت های اصلی مانند عنصر گرمایش، اتصالات و سیم کشی، سنسور ترمیستور یا دما یا بخاری نیز  دچار نقص شود همانطور که پیشتر نیز گفته شد، اگرچه در موقعیت هایی می توانیم به راحتی با بررسی  تنظیمات و یا تغییرات نسبتا ساده ، مشکلات را حل کنیم. اما به خاطر داشته باشد بسیاری از ارور ها باید توسط یک تکنسین حرفه ای شناخته و برطرف شوند.

ابرکاوان از بهترین مجموعه ها و نمایندگی های تعمیر انواع ماشین لباسشویی در شهر تهران می باشد. تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود را به ما بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.