آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

ماشین لباسشویی یکی از وسایل پر اهمیت و کاربردی هر منزل می باشد. این وسیله بسیار کارآمد بوده و در صورت خرابی ماشین لباسشویی دچار مشکل خواهیم شد. هرچقدر هم که به خوبی از وسایل مراقبت کنیم، با گذشت زمان مستهلک می شوند و نیاز به تعمیر و بازبینی خواهند داشت. گاه مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی پیش می آیند بسیار جدی هستند و برای حلسان باید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی حرفه ای کمک بگیرید؛ با این حال برخی خرابی ها به سادگی حل می شوند. همچنین ممکن است به هر دلیلی علاقه داشته باشید تا جایی که ممکن است، خودتان نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی در منزل اقدام کنید.

در این مقاله قصد داریم مراحل آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در منزل را با شما در میان بگذاریم. این راه حل ها، رایج ترین مشکلاتی هستند که برای انواع ماشین های لباسشویی با هر مارکی کاربرد خواهند داشت.

 

مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی رخ دهد

ممکن است محفظه ی دستگاه از آب پر شود اما تخلیه نشود. یا تخلیه می شود اما نمی چرخد. یا لباس ها شسته شده اند اما خیلی تمیز نیستند. به طور خلاصه ، ماشین لباسشویی شما در عملکرد دور تند کار نمی کند یا کاملاً متوقف شده است. اگر از دستگاه خود بسیار استفاده می کنید و یا هر بار مقدار زیادی لباس را برای شست و شو وارد آن می کنید، تعجبی ندارد که همیشه خراب شود. در ابتدا از دستگاه درست استفاده کنید و مقدار لباس را با استاندارد هایی که در دفترچه ی راهنما قید شده است تطبیق دهید. تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کار راحتی نیست اما بسیاری از این تعمیرات فقط به ابزارهای ساده نیاز دارند و توسط صاحبان خانه که فقط مهارت تعمیر لوازم خانگی محدود دارند می توانند انجام دهند.

 


1- ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند

این یکی از مهم ترین مشکلات رایج است که می تواند زندگی شما را به کلی مختل کند، ناگهان دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. شما لباس ها را محفظه ماشین لباسشویی قرار داده اید ، دکمه “ON” را زده ایدو منتظر هستید دستگاه روشن شود و هیچ اتفاقی نمی افتد.

در چنین شرایطی سیم برق پشت واشر را بررسی کنید تا از وصل شدن آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به حرکات شدید واشرها ، به خصوص هنگام عدم تعادل بار ، ماشینها ممکن است حرکت کنند. هنگامی که یک دستگاه حرکت می کند ، ممکن است سیم برق را بصورت اتفاقی از آن جدا کند.

سیم ها را چک کنید و در صورت خرابی یکی از آن ها اقدام به تعویض قسمت معیوب نمایید.

در صورت ادامه داشتن مشکل برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار ، پانل خدمات الکتریکی را پیدا کنید.

ممکن است مشکل از این بخش باشد، قطع کننده مدار اصلی را پیدا کنید ، آن را در جهت “خاموش” بپیچید و دوباره به حالت “روشن” برگردانید.

ممکن است سوئیچ درب واشر لودر جلو ی دستگاه معیوب باشد. این قسمت از قاب درب است که به دستگاه ارتباط می دهد که درب به درستی بسته شده است و اشکالی ندارد که شروع به پر کردن آب کنید. درب را ببندید و دوباره این خش را چک کنید زیرا بخشی از درب با قسمت روی دستگاه وصل می شود. قسمت بالایی باید در قسمت پایین قرار گیرد.

سوئیچ درپوش واشر بالای لودر شما ممکن است معیوب باشد. شما می توانید این کار را با تنظیم دستگاه بر روی “ON” آزمایش کرده و سپس با انتهای صاف قلم وارد سوراخ شوید. اگر به درستی کار کنید ، با وجود باز بودن درب ، باید آب پر شود.

 

2- ماشین لباسشویی لباس ها را به خوبی تمیز نمی کند

برای اینکه دستگاه عملکرد مناسبی هنگام شست و شو داشته باشد، بهتر است با استفاده از پودر مناسب و مقدار مناسب لباس، عملکرد دستگاه را تقویت کنید. استفاده ار مواد شوینده ی ضعیف و غیر استاندارد باعث خرابی بافت لباس ها خواهد شد. از سپردن بار اضافه واشر خودداری کنید. یک واشر نباید بیش از حد استاندارد مواد و آب برای شست و شی لباس ها داشته باشد. وسایل مربوط به حیوانات خانگی مانند پتو ، تختخواب گربه و سگ را بشویید و اسباب بازی ها را بطور جداگانه از بقیه لباس ها بگذارید. اگر بار حیوان خانگی مخصوصاً کثیف است ، وان ماشین لباسشویی را با دست بعد از شستشو تمیز کنید.

 

جهت مطالعه مقاله تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول اینجا را کلیک نمایید.

 

3- ماشین لباسشویی نمی چرخد

گاهی این مشکل پیش می آید که ماشین لباسشویی لباس ها را شست و شو می دهد اما هنگامی که نوبت به آب کشی می رسد و یا زمانی که نیاز به خشک کردن لباس هاست وان دستگاه نمی چرخد.

سعی کنید لباس ها را درون وان ماشین لباسشویی پخش کنید. هنگامی که واشر از تعادل خارج شود به طور خودکار متوقف می شود تا زمانی که لباس را به تعادل برساند. پس از توزیع مجدد لباس ، دوباره درب آن را ببندید. زمانی که لباس ها را پخش کنید دستگاه باید چرخش خودکار را شروع کند. بارهایی که شامل مواد پر جذب مانند حوله ، بشقاب و لباس های ضخیم مانند شلوار جین و ژاکت هستند اغلب باعث عدم تعادل می شوند.

در قدم بعدی سطح دستگاه را روی زمین بررسی کنید. زمانی که ماشین لباسشویی تراز نباشد چرخش را متوقف می کند. این عمل برای ایمنی در ماشین لباسشویی شما برنامه ریزی شده است. سطح دستگاه را با سطح حباب بررسی کرده و با تنظیم پایه ها دستگاه را به سطح خود بازگردانید. اگر تراز دستگاه نیز درست بود این بار زهکشی و شلنگ تخلیه را بررسی کنید.

موارد کوچک ممکن است سیستم زهکشی دستگاه را مهار کند. ممکن است بتوانید پمپ تخلیه واشر را بدون خارج کردن آن بررسی کنید.

سرانجام ممکن است شیلنگ تخلیه که از پشت دستگاه به نقطه زهکشی منتهی می شود ، مسدود شود. تنظیمات آن ها را بررسی کنید و اگر آسیب دیده بودند، اقدام به تعویضشان نمایید.

 

4- ماشین لباسشویی سر و صدای بلند تولید می کند

یکی از اختلالات بسیار آزادهنده شنیده شدن صداهای غیر معمول از ماشین لباسشویی است. گاه پیش می آید كه واشر در طی چرخه های همزن یا چرخش باعث ایجاد سر و صدا ، سنگ زنی یا كاهش صدا می شود. این مشکل را در اسرع وقت می توانید حل کنید ، بهتر است به این نکته توجه کنید چرا که حرکت نادرست باعث شستشوی واشر و ایجاد مشکلات جدید می شود. یاتاقان های وان که به طور مستقیم در زیر وان قرار دارند ممکن است فرسوده و نیاز به تعویض داشته باشند.

اگر ماشین لباسشویی صدا را فشار می دهد ، ممکن است یاتاقان های وان نیاز به روانکاری داشته باشند. کمربند محرک یا قرقره ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده باشد. این یک تعمیر نسبتاً پیچده است ، جایی که برای رسیدن به موتور باید بخش قابل توجهی از دستگاه را جدا کنید. کمربند قرقره ای پمپ ممکن است ترک خورده ، فرورفتگی شده و یا از شکل دیگری خارج شود. غالباً کمربند نیز مانند لاستیک در حال سوختن خواهد بود. اگر به بخش های مختلف ماشین لباسشویی و سر هم بندی آن آشنایی ندارید؛ بهتر است در این مرحله از یم تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

 

5- پودر در ماشین لباسشویی حل نمی شود

گاهی محفظه یا وان دستگاه با آب پر می شود اما همزن مرکزی حرکت نمی کند تحریک حرکتی عقب و چهارم است که لباس ها را تمیز می کند. این عمل توسط دستگاه پلاستیکی مخروطی شکل به نام همزن انجام می شود. چوبگیرهای جهت دار پلاستیکی کوچک قسمت بالای همزن را با قسمت پایین وصل می کنند.

درب را باز کنید در حالی که دستگاه در حالت همزن است. سوئیچ درب را با قسمت خالی قلم فشار دهید تا در حین باز شدن درب دستگاه متوقف نشود. اگر دستگاه در حال ایجاد صداهای عادی از تحریک و یا حتی سر و صدایی خرد کننده است ، اما همزن در حال حرکت نیست ، ممکن است چوب پنبه فرسوده یا شکسته شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

موتور واشر ماشین شما ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. هر مارک ها مراحل بازنشانی متفاوتی دارد که برای دستیابی به این اطلاعات می توانید از دفترچه ی راهنمای دستگاه خود کمک استفاده کنید. برای اطلاعات احتمالی درباره تنظیم مجدد موتور ، کتابچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از ماشین های لباسشویی جنرال الکتریک از شما خواسته اند که دستگاه را از برق جدا کنید ، آن را دوباره وصل کنید ، سپس ظرف 12 ثانیه شش بار درب را بلند کرده و پایین آورید ، درپوش حداقل 2 اینچ را بالا ببرید تا اتصال مغناطیسی سوئیچ درب را چک کنید.

 

6ماشین لباسشویی آب را پس از شست و شو تخلیه نمی کند

این اختلال ممکن است خاطر بسیاری از افراد را تا به حال مکدر کرده باشد. ماشین پس از عمل آب کشی، آب را تخلیه نمی کند و لباس ها همچنان بین آب می چرخند. این اختلال گاهی به خاطر اینپیش می آید که پمپ دستگاه شما با یک تکه پارچه یا برخی از موارد دیگر مربوط به شستشو بسته شده باشد.

با یک فنجان اندازه گیری آشپزخانه آب را بیرون بیاورید و دستگاه را جدا کنید. پیچ های پنل جلویی را خاموش کنید. برای دسترسی راحت تر دستگاه را به سمت بالا شیب داده و جلوی دستگاه را روی دو یا چهار آجر بکشید. محاسبه پمپ دستگاه شما به راحتی قابل رویت است و ارزیابی اینکه آیا شما گرفتگی در پمپ دارید ، ساده است. در این صورت ، از انبردست استفاده کنید تا به آرامی مانع قفل پمپ نشوید.

همچنین این خرابی ماشین لباسشویی می تواند در لوله راه راه که به پمپ منتهی می شود قرار گیرد. لوله را باز کنید. یک سطل یا سطل سطحی در این نزدیکی داشته باشید ، زیرا این لوله پر از آب خواهد شد. آب را تخلیه کنید. در صورت وجود گرفتگی در شیلنگ ، معمولاً در انتهای شیلنگ قرار خواهد گرفت. آن را با دست یا با انبردست بیرون بکشید.

 

7- ماشین لباسشویی هنگام شست و شو می لرزد

گاهی پیش می آید که ناگهان ماشین لباسشویی به شکل عجیبی شروع به ارزش می کند، این اختلال بیشتر زمانی رخ می دهد که دستگاه روی دور تند قرار دارد. گاهی این لرزش آنقدر زیاد است که شبیه به راه رفتن دستگاه می شود. ابتدا تراز بودن دستگاه را چک کنید. ماشین لباسشویی را در سطحی کاملا هموار قرار دهید. شاید دستگاه شما مجدداً تعادل برقرار کند.

از یک سطح حباب برای ارزیابی سطح دستگاه از یک طرف به سمت و جلو به جلو استفاده کنید. با چرخاندن پاهای دستگاه به بالا یا پایین ، سطح دستگاه را مجدداً تنظیم کنید. بر خلاف خشک کن ، که فقط دو پایه قابل تنظیم در جلو دارد ، بیشتر ماشین های لباسشویی دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.

ممکن است از ترکیب های خشک کن واشر ، تسمه های اتصال ممکن است شل شده و باعث لرزش شدید دستگاه شود. این می تواند یک وضعیت خطرناک باشد ، زیرا ممکن است خشک کن از واشر خارج شود. تسمه های اتصال را محکم کنید یا در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

خرید پد ضد لرزش نیز راه خوبی برای حل این مشکل است. آزمایش مستقل نشان داده است که لنت هایی با ضخامت 3 اینچ کار بسیار خوبی در از بین بردن لرزش و لرزش دارند. در حالی که ارزان نیست ، این لنت ها می توانند ابزاری با ارزش برای کاهش انتقال لرزش واشر به خانه شما باشند.

 

با راهکار های ارائه شده و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در منزل، می توانید مشکلات متداول بسیاری را که به سادگی حل می شوند، بدون کمک گرفتن از تعمیرکار رفع کنید. سعی کنید مراحل را به دقت انجام دهید و زمانی که نیاز به راهنمایی داشتید و یا دیگر نمی توانستید مشکل را شناسایی و برطرف کنید، حتما با یک تکنسین تماس بگیرید. همکاران ما در ابرکاوان آماده ی ارائه هرگونه خدمات در زمینه ی نصب و سرویس  لباسشویی و همچنین تعمیر ماشین لباسشویی در منزل  می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.