راهنمای خرید ماشین لباسشویی، چگونه یک لباسشویی خوب بخریم؟

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین وسایل هر خانه است. یک ماشین لباسشویی قابل اعتماد که سالها به آرامی لباس ها را تمیز می کند و زحمت شما را کاهش می دهد. در اینجا نحوه یافتن بهترین ماشین لباسشویی برای بودجه و نیازهای شما را باهم مرور می کنیم. راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

قبل از خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کارآیی ماشین لباسشویی

 صرفه جویی در مصرف انرژی در طول عمر هر دستگاهی قابل ذکر است. امروزه بیشتر واشرها و خشک کن های موجود در بازار دارای گواهینامه ENERGY STAR® هستند ، اما همچنین بهتر است که عملکرد واشر را نیز مطابق کنسرسیوم بهره وری انرژی (CEE) بررسی کنید. CEE ردیف هایی را بر اساس فاکتور اصلاح شده انرژی و فاکتور آب تعریف می کند. هرچه واحد کارآمدتر باشد و آب کمتری نیز مصرف کند.

 

ظرفیت ماشین لباسشویی

 آیا خانواده شما در حال رشد است؟ آیا کودکان در حال رشد هستند؟ آیا شما یک تختخواب به اندازه پادشاه خریداری کرده اید و نیاز به شستن راحت آن دارید؟ اگر وسایل بزرگ یا حجیم را شستشو می دهید ، یک ماشین لباسشویی بزرگ را در نظر بگیرید.

این واحدها علیرغم اندازه بزرگ ، می توانند به اندازه مدل های کوچکتر از نظر انرژی کارایی داشته باشند و ویژگی های یکسانی و چرخه شستشو را نسبت به مدل های معمولی ارائه می دهند. ظرفیت وان به وان داخل شستشو اطلاق می شود و با کف مکعب اندازه گیری می شود. هنگام خرید ، تعداد ظرفیت ها را از حدود 1 فوت مکعب مشاهده خواهید کرد (این مورد را در یک حوضچه شستشوی دوم در واشر پایه) پیدا می کنید تا 6 فوت مکعب.

برای مرجع ، یک واشر 4.5 فوت مکعب 25 تا 30 حوله حمام (بسته به ضخامت و وزن حوله) متناسب است. همچنین اندازه ی ماشین های لباسشویی را می توان بر اساس وزن مانند 4 کیلویی، 7 کیلویی، 9کیلویی و 12 کیلویی نیز تقسیم کرد.

 

فضای ماشین لباسشویی

 فضای شما برای شستشوی و خشک کن چقدر است؟ علاوه بر خود واحدها ، به اتاق نیاز دارید تا درها را به طور کامل باز کنید. گزینه های واشر / خشک کن ترکیبی در دسترس است. اگر حجم موارد شست و شو زیاد است و در نظر دارید ماشین لباسشویی با درب جلو را داشته باشید ، حتماً فضای خود را باز کنید تا درب به طور کامل باز شود.

بررسی لرزش دستگاه

قبل از خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه شما بدون صدا و لرزش باشد و یا حداقل صدا و لرزش را داشته باشد.

 

حتما بخوانید: آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در منزل 

 

نیاز ها و انتظارتان از لباسشویی: 

 

لباسشویی درب از جلو بهتر است یا ماشین لباسشویی درب از بالا؟

این دو در بسیاری از ویژگی های عملکردی یکسان هستند. از نظر سبک چند تفاوت وجود دارد.

مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا:

  • خم شدن یا زانو زدن نیست
  • بزرگترین ظرفیت
  • نگاه سنتی
  • ارزانتر

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو:

  • ظرفیت  بالا
  • انرژی مصرفی / مصرف کمتر آب
  • انباشته با خشک کن مربوطه
  • فضای ذخیره سازی اضافی در زیر پایه قرار دارد
  • ویژگی بهداشتی بخار اختیاری برای تمیز کردن ژرف تر

 

ماشین لباسشویی با واشر یا واشر ترکیبی

ماشین لباسشویی دوتایی سیاه در کنار خشک کن. بعضی ماشین های لباسشئیی با راندمان بالا دارای دو محفظه شستشوی جداگانه در همان دستگاه هستند که به شما امکان می دهد دو بار لباسشویی را همزمان بشویید. یک سطل پایین بزرگ و یک سطل سطحی کوچکتر ، که برای جدا کردن رنگ ها و پارچه ها یا مقابله با بارهای کوچکتر در صورت نیاز ایده آل است.

 یک واشر و خشک کن ترکیبی عملکرد یک واشر و خشک کن را در همان واحد ارائه می دهد اما فقط فضای یک واحد را اشغال می کند. اینها همچنین بدون هوا هستند ، به این معنی که هیچ مجرایی به خارج لازم نیست.

 

ماشین لباسشویی  تسمه دار یا بدون تسمه 

 ماشین های لباسشویی را می توان از نظر داشتن تسمه و یا نداشتن آن  به دو دسته تقسیم کرد .  برخی ماشین های لباسشویی که از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند، بدون  تسمه  هستند زیرا به آن نیازی ندارند.

در ساختار این ماشین های لباسشویی موتور در قسمت بالا قرار می گیرد و دیگر نیاز نیست به کمک تا اسم محفظه را به گردش در بیاورد. در واقع قطعه در پشت آن قرار می‌گیرد و بدون واسطه این کار را انجام می دهد.

ماشین های فاقد تسمه لرزش و صدای کمتری تولید می‌کنند و این در حالی است که ماشین های لباسشویی تسمه دار  به علت افزایش سایز تسمه بعد از مدتی سر و صدا و لرزش بسیار زیادی خواهند داشت.

از دیگر نکات مثبت ماشین های لباسشویی بدون تسمه کاهش اصطکاک و در نتیجه مصرف انرژی کمتر می باشد.  قدرت موتور در این ماشین لباسشویی ۳۰۰۰ دور در دقیقه است و کارکرد دستگاه از این طریق بهبود خواهد یافت.

 ماشین های لباسشویی بدون تسمه  از سیستم امنیت بهتری برخوردارند و اگر دستگاه را بیش از حد پر کنید شروع به کار نخواهد کرد اما دستگاه های دارای تسمه قدرت تشخیص این نکته را ندارند و این کمبود ممکن است پس از مدتی به دستگاه آسیب برساند .

 از معایب ماشین های لباسشویی بدون تسمه می توان به  حساسیت موتور به ضربه و تغییرات ولتاژ اشاره کرد.  همچنین درصورت به هم خوردن تعادل دستگاه، عملکرد موتور مختل می‌شود و تعمیر این دستگاه ها به دلیل سختی بیشتر پرهزینه تر نیز می باشد .

 

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب

 ماشین های لباسشویی امروزه زندگی را آسان تر می کنند. چه ویژگی های خاصی شما را علاقه مند می کند؟ تعداد بسیار کمی وجود دارد در اینجا موارد مورد علاقه شما آورده شده است. افزودن یک پوشاک: بعد از قفل درب (یک ویژگی ایمنی مناسب) ، یک درب جداگانه وجود دارد که به شما امکان می دهد در آن موردی که فراموش کرده اید سبد خرید را بچرخانید ، پرتاب کنید. آب عمیق پر / عمیق: با پر کردن وان با آب بیشتری در طول چرخه شستشو و شستشو ، تمیزکاری کاملی فراهم می کند.

اتصال Wi-Fi: یک واشر Wi-Fi به شما امکان می دهد تا بار شستشو را از راه دور شروع کنید ، زمان شستشو را کنترل کنید و تشخیص سریع را از یک برنامه راحت تلفن هوشمند انجام دهید. این لیست همچنین شامل شستشوی سریع ، تاخیر در تأخیر ، بهداشتی ، تمیز کردن بخار ، مواد شوینده ، پاک کننده های مبتنی بر اکسیژن است که بدون سفید شدن ، ترشح چین و چروک ، سینک داخلی برای لباس های قبل از خیساندن و تعادل خودکار بار روشن می شوند.

فضای واشر ، اتصالات و نصب واشر سفید و خشک کن در کمد. به طور کلی ، منطقه لباسشویی شما نیاز به یک ماشین لباسشویی و خشک کن دارد. ماشینهای جدید شما باید متناسب با فضای شما باشند. اما قبل از اندازه گیری فضای خود ، باید این موارد را داشته باشید: کف با بیش از یک شیب 1 اینچی. خطوط آب گرم و گرم در 3 پا از قلاب های شستشو (ایده خوبی است که هنگام خرید یک واشر جدید ، شیلنگ های تأمین آب را جایگزین کنید.) اتصال تخلیه فاضلاب.

در نظر بگیرید که برای نصب واشر طبقه دوم از یک سیل تخلیه استفاده کنید. خشک کن ها بسته به پیکربندی پریز برق شما نیاز به سیم برق 3 یا 4 قلمی دارند. همچنین مهم است که بدانید لوازم جدید شما را می توان وارد قلاب کرد. درب و راهروها باید به اندازه کافی گسترده باشند تا دستگاه و یک کامیون دستی در آن جای بگیرد. قبل از رسیدن تیم تحویل ، مبلمان و سایر وسایل متحرک را در مسیر پاک کنید.

ماشین های لباسشویی با راندمان بالا (HE برای تمیز کردن بار لباس از آب کمتری استفاده می کنند. واشرهای جلو ، معمولاً ماشینهای HE محسوب می شوند. ماشین های لباسشویی با بار بالا با تنظیم HE نیز واجد شرایط هستند. مواد شوینده HE مورد نیاز است. این محصولات غلیظ دارای لایه برداری کم بوده و از آب ) و انرژی کمتری نسبت به ماشینه ای سنتی استفاده می کنند.

 

آیا گارانتی ماشین لباسشویی مهم است؟

فراموش نکنید  خرید هر لوازم خانگی در صورت داشتن گارانتی می تواند خیال شما را از بابت  کیفیت آن محصول راحت کند.  ماشین لباسشویی و تمامی وسایل برقی ممکن است از کار بیفتند و دچار مشکل می‌شوند به همین دلیل بهتر است ماشین لباسشویی خود را از مرکزی بخرید که دستگاه را با گارانتی به شما تحویل می دهند .  هرچه مدت گارانتی بالاتر باشد نام شما موقع خرید بیشتر خواهد شد .

یکی از کارایی های بسیار مهم گارانتی جداگانه موتور می باشد  البته این گارانتی تنها توسط برخی برندها داده می‌شود که برای موتور محصول خود این ضمانت را انجام می دهند و معمولاً زمان آن از گارانتی خود دستگاه بیشتر است.

 

راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوقلو

اگر از آن دسته افرادی هستید که دستگاه خود را در طول روز حداقل دوبار استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنم که از ماشین لباسشویی های دوقلو استفاده کنید .

 

راهنمای خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک یکی از کاربردی ترین وسایل هر خانه است. یک ماشین لباسشویی اتوماتیک قابل اعتماد که سالها به آرامی لباس ها را تمیز می کند و زحمت شما را کاهش می دهد. در اینجا نحوه یافتن بهترین ماشین لباسشویی برای بودجه و نیازهای شما را باهم مرور می کنیم. راهنمای خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

حتما بخوانید: دلایل خرابی تایمر ماشین لباسشویی 

 

خواندن کامنت ها و نظرات استفاده کنندگان

بهتر است پیش از خرید درباره ی محصول مورد نظر تحقیق کرده و با دقت نمونه‌های مطابق با نیاز خود را انتخاب کنید .  در سایت های معتبر مانند گوگل برای هر محصول بخشی به عنوان نظرات تعیین شده است که میتوانید به راحتی  با دسترسی به این بخش ها نظرات کاربران را درباره محصول بخوانید.

برخی ویژگی های دیگر در  دستگاههای به روز و مدل های جدید ماشین های لباسشویی وجود دارد.  از جمله می‌توان به اتصال وای فای ، محفظه استیل ضد زنگ چرخش مضاعف ، آبکشی اضافه تنظیمات دلخواه ، تشخیص خودکار سطح آب،  باز کننده چروک و حسگر رطوبت اشاره کرد

با اطلاعات داده شده میتوانید ماشین لباسشویی مورد نظر خود را با دقت انتخاب کرده و خریداری نمایید. لوازم‌خانگی تا سالها با شما هستند پس بهتر است ابتدا نیاز خود را شناسایی کرده و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده بهترین انتخاب را داشته باشید.  برای نتیجه گیری بهتر می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

هزینه خرید ماشین لباسشویی

قیمت ماشین لباسشویی از جمله مهم ترین نکات خرید آن است. ابتدا باید بودجه ی مورد نظر خود را مشخص کنید و بعد با توجه به قدرت خرید خود، بهترین مدل و مارک را مطابق با نیاز های خود انجام دهید. قیمت ماشین های لباسشویی را می توانید به صورت اینترنتی چک کنید و یا بصورت سنتی در مغازه ها بگردید که روش اول به مراتب آسان تر می باشد.

 

 

تعمیرگاه تخصصی و مجاز ما، بهترین و قابل اعتمادترین گزینه برای سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی شما می باشد. با ده ها متخصص حرفه ای و با تجربه در سراسر تهران و حداقل 180 روز گارانتی تعمیرات برای ماشین لباسشویی . ابرکاوان یکی از بهترین نمایندگی های تعمیر ماشین لباسشویی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.